Πριν από έναν μήνα περίπου, η Toyota ανακοίνωσε την συμμετοχή της στον 24-ωρο αγώνα στην Fuji Speedway με μία Corolla. Όχι μία απλή Corolla όμως, αλλά μία που εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο, 1600άρη κινητήρα που υπό φυσιολογικές συνθήκες βρίσκουμε στο GR Yaris. Παρατήρησες ότι αναφέρθηκα σε… κινητήρα και όχι σε βενζινοκινητήρα; Δεν κάνω οικονομία στις λέξεις, αλλά ο εν λόγω κινητήρας έχει υποστεί τις κατάλληλες μετατροπές ώστε να καταναλώνει συμπιεσμένο υδρογόνο αντί για βενζίνη. Έτσι, οι εκπομπές CO2 πρακτικά εκμηδενίζονται και μένουν μονάχα μερικοί ρυπαντές που σχετίζονται με την καύση μικρής ποσότητας λιπαντικού χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση του κινητήρα ή ο ήχος του!
Τώρα, η Toyota ανακοίνωσε πως η υδρογονοκίνητη Corolla ολοκλήρωσε τον αγώνα καλύπτοντας συνολική απόσταση 1.634 χιλιομέτρων ή 358 γύρων. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, να αναφέρουμε ότι η νικήτρια ομάδα με το #81 Nissan GT-R Nismo GT3 ολοκλήρωσε 763 γύρους αλλά τα δύο αγωνιστικά δεν συγκρίνονται ούτε από πλευράς απόδοσης, ούτε αξιοπιστίας. Ο αγώνας για την πειραματική Corolla δεν κύλισε χωρίς απρόοπτα καθώς πέρασε στην πίστα περίπου όσο χρόνο πέρασε και στα pits. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί έκαναν την δουλειά τους για 11 ώρες και 54 λεπτά ενώ τις υπόλοιπες 12 ώρες και 6 λεπτά η παράσταση ανήκε στους μηχανικούς. Από τις ώρες που η Corolla Sport H2 Concept ήταν σταματημένη στα pits, οι 8 αφορούσαν σε “επισκευές και ελέγχους ασφάλειας” και οι 4 στον ανεφοδιασμό του οχήματος.
Οι 4 ανθρακονημάτινες δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 180 λίτρων ποτέ δεν θα εξασφάλιζαν αυτονομία που θα συναγωνιζόταν με τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό και αυτό επαληθεύτηκε στον αγώνα, όπου το υδρογονοκίνητο αγωνιστικό ανεφοδιαζόταν κάθε 10 γύρους περίπου. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι χρόνοι του ήταν ανταγωνιστικοί αλλά αυτό που κρατάει η Toyota και αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία, είναι ότι η Corolla Sport H2 Concept είδε την καρό σημαία του τερματισμού χωρίς σοβαρά προβλήματα με το κινητήριο σύνολο. Το κέρδος είναι τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, σε ρυθμούς αγώνα και όχι… βόλτας για ένα κινητήριο σύνολο που ενδεχομένως να αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική στην επικρατούσα τάση των ηλεκτρικών (με μπαταρίες) αυτοκινήτων. Το κέρδος είναι ότι η Corolla Sport H2 Concept όχι μόνο ολοκληρώθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα και κατάφερε να πάρει εκκίνηση, αλλά τερμάτισε κιόλας.
The post Η υδρογονοκίνητη Corolla πέρασε το 24-ωρο τεστ της. first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr