CARSNEWS
NEW MODELS

Η Alfa Romeo Mito GTA θα είχε γράψει ιστορία αν…

Η τελευταία φορά που μοντέλο παραγωγής της Alfa Romeo είχε την ένδειξη GTA ήταν όταν είχε εμφανιστεί στις 156 και 147 με τον κινητήρα των 2,5 λίτρων και τα 250 άλογα με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (όσοι τα έζησαν θα τους μείνουν αξέχαστα). Μετά την κατάργηση των δύο αυτών μοντέλων, το λογότυπο GTA επανήλθε μόνο μία φορά, πάνω σε ένα πρωτότυπο της Mito.

Παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2009 και συγκέντρωσε επάνω του όλα τα βλέμματα και το ενδιαφέρον των φίλων της εταιρίας. Είχε πολλές αεροδυναμικές αλλαγές και βέβαια φορούσε τον φρέσκο τότε 1,75 turbo, με τέσσερις κυλίνδρους και απόδοση 240 ίππων σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Η ιστορία βέβαια δεν εξελίχθηκε όπως θα έπρεπε και το μοντέλο αυτό δεν είδε ποτέ το φως της παραγωγής. Η Alfa Romeo υποστήριζε ότι έφθανε σε τελική τα 250 km/h και έκανε το 0-100 Km/h σε μόλις 5 δευτερόλεπτα. Αν έβγαινε πάντως στην παραγωγή θα ήταν με διαφορά το πιο γρήγορο μικρό hatchback εκείνης της εποχής, αλλά και αρκετά ανταγωνιστικό ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.

Η εταιρία είχε φροντίσει ώστε αυτή η έκδοση να έχει αισθητή μείωση στο βάρος με αρκετά μέρη του αμαξώματος να είναι φτιαγμένα από carbon fiber. Ενώ και η αεροδυναμική μελέτη του ήταν ιδιαίτερα ψαγμένη, με ένα μεγάλο diffuser στο πίσω μέρος και αγωνιστικού τύπου εξατμίσεις. 

Η συγκεκριμένη έκδοση ήταν και 20 χιλιοστά χαμηλότερη από το απλό μοντέλο, είχε ενεργή ανάρτηση με τα αμορτισέρ να ελέγχονται ηλεκτρονικά, και διαφορετική γεωμετρία στην μπροστινή ανάρτηση με πρόσθετες ενισχύσεις για μεγαλύτερη ακρίβεια στις εντολές του οδηγού. Στο εσωτερικό είχαν αφαιρεθεί ότι δεν χρειαζόταν με τα αγωνιστικά μπάκετ να δίνουν το στίγμα της ιδιαίτερης κατασκευής και το δέρμα Αλκαντάρα να κυριαρχεί παντού ως επένδυση του σαλονιού.

Η Mito GTA ήταν σχεδόν έτοιμη να βγει στην παραγωγή, όμως η οικονομική κρίση που έσκασε εκείνη την περίοδο την άφησε εκτός των πλάνων της εταιρίας. Τα οποία πλάνα βέβαια άλλαξαν κατά πολύ στην συνέχεια, με αποτέλεσμα να φθάσουμε στις μέρες μας με την ιστορική φίρμα να έχει ένα εντελώς νέο προφίλ, το οποίο δυστυχώς δεν περιλαμβάνει τα μικρά αυτά μοντέλα που την έκαναν τόσο δημοφιλή στις αγορές της Ευρώπης και της χώρας μας.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

30 χρόνια Renault Clio!

cars

Αυτό είναι το νέο Seat Leon!

cars

Μεγαλωμένος με… γαλλικά και πιάνο! (video)

cars

Η Koenigsegg μάς ξεναγεί σε μια έκθεση που δεν έγινε ποτέ (Video)

cars

Fiat Punto 2022: H μεγάλη επιστροφή

cars

Ford P1: H Team Fordzilla αποκαλύπτει το απόλυτο virtual αγωνιστικό (βίντεο)

cars

Pirelli: Επένδυση, όχι εξαγορά από την Brembo

cars

Το G-NIVA είναι η Mercedes G-Class του φτωχού

cars

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Σαρδηνία στη θέση της Ουαλίας, «ψάχνουν» γι’ ακόμα έναν αγώνα

cars