Αν αληθεύει το δημοσίευμα αγγλικού μέσου, η Mercedes-AMG σκέφτεται σοβαρά για την επόμενη γενιά του κορυφαίου, μεσαίου sedan να γυρίσει την πλάτη στον twin-turbo V8 της τρέχουσας C63 για χάρη ενός υβριδικού 4-κύλινδρου ο οποίος θα προσφέρει αντίστοιχη ιπποδύναμη και ροπή. Αν προχωρήσει σε αυτή την εξαιρετικά τολμηρή κίνηση, θα στείλει ένα πολύ σαφές μήνυμα στον ανταγωνισμό σχετικά με την προσαρμογή της στα νέα δεδομένα, παρουσιάζοντας ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο αποδεχόμενη το ρίσκο που εμπεριέχει.
Σύμφωνα με το Autocar, η γερμανική εταιρία εξετάζει το ενδεχόμενο χρήσης του M139, 4-κύλινδρου βενζινοκινητήρα που βρίσκουμε σε μη-εξηλεκτρισμένη μορφή στη νέα A45 να παράγει έως και 421 ίππους. Για την μεγαλύτερη C63 όμως, το πλάνο περιλαμβάνει τον συνδυασμό του με ένα mild-hybrid σύστημα που θα προσφέρει επιπλέον άλογα και ροπή ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό της CLS 53 που παρέχει 22 ίππους και 250 Nm, αλλά ενισχυμένο και αναβαθμισμένο. Αρκεί να αναφέρουμε ότι πηγές του αγγλικού μέσου στο Affalterbach, λένε πως ο στόχος για το υβριδικό σύνολο με τον 4-κύλινδρο M139 είναι τα 510 άλογα της τρέχουσας C63 ενώ για την ροπή, ακούγεται πως θα αγγίζει τα 750 Nm! Κι όλα αυτά, με τους μισούς κυλίνδρους και την μισή χωρητικότητα!
Ο λόγος για αυτές τις “αμαρτωλές” σκέψεις είναι απλός. Η Mercedes-Benz πρέπει να μειώσει δραστικά τις εκπομπές ρύπων του στόλου της αλλά υπάρχουν και επιπλέον οφέλη από μία τόσο δραστική αλλαγή. Καταρχάς, θα μειωθεί το βάρος. Ο M139 4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας ζυγίζει σχεδόν 50 κιλά λιγότερο από τον M177 V8 της σημερινής C63. Ακόμα και με το mild-hybrid σύστημα, το φημολογούμενο κινητήριο σύνολο θα είναι ελαφρύτερο από αυτό που έχει τώρα η AMG και αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία αν σκεφτεί κανείς ότι το βάρος θα κατανεμηθεί καλύτερα (ο V8 “πέφτει” ολόκληρος πάνω στον εμπρός άξονα) και πως συγκεντρώνεται χαμηλότερα. Το θέμα δεν είναι αν η Mercedes-AMG μπορεί να κατασκευάσει ένα τέτοιο powertrain. Μπορεί. Το θέμα είναι αν οι πελάτες της θα εκτιμήσουν τα οφέλη του και αν είναι διατεθειμένοι να “θυσιάσουν” το πρεστίζ και τον ήχο ενός V8 κάτω από το καπό του super-sedan τους για έναν πιο φιλικό περιβαλλοντικά αλλά “πεζό” 4-κύλινδρο. Ίσως ένας V6 να είναι μία πιο ενδεδειγμένη επιλογή για την γερμανική φίρμα αλλά δεν θα τους πω εγώ πώς να κάνουν την δουλειά τους. Αυτοί γνωρίζουν καλύτερα.