25.2 C
Athens

Η BMW εξελίσσει «θηρίο» εκτός δρόμου

Published:

Η BMW θέλει να δώσει την δική της απάντηση στη Mercedes G-Class και ήδη προβάρει τα off-road ρούχα μιας σκληροπυρηνικής έκδοσης.

Η BMW σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα της με ένα σκληροτράχηλο SUV που θα σταθεί απέναντι στην εμβληματική Mercedes-Benz G-Wagen, διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά όπου κυριαρχούν παραδοσιακά η Mercedes και η Land Rover.

Η παραγωγή της νέας πρότασης, με κωδική ονομασία G74, αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2029 στο εργοστάσιο της BMW στο Greer της Νότιας Καρολίνας.

Αν και η εταιρεία αρνείται να σχολιάσει μελλοντικά σχέδια, πηγές αναφέρουν ότι η νέα εκτός δρόμου «μπέμπα» θα βασίζεται σε μια παραλλαγή της πλατφόρμας της X5, αξιοποιώντας την ήδη δοκιμασμένη τεχνογνωσία της μάρκας.

Η G74 θα είναι η πρώτη εντελώς νέα ονομασία της BMW από το 2023, όταν λανσαρίστηκε η υβριδική plug-in XM. Σύμφωνα με το AutoForecast Solutions, η XM θα σταματήσει την παραγωγή της τον Νοέμβριο του 2028, αφήνοντας χώρο για ένα νέο υπερ-SUV.

Όπως και η XM, έτσι και η επερχόμενη σκληροπυρηνική BMW δεν στοχεύει τόσο σε αύξηση μεριδίου αγοράς, όσο σε κατάκτηση της προσοχής και του κύρους που απολαμβάνουν οι εμβληματικές προτάσεις.

Η μέση τιμή πώλησης της Mercedes G-Class στις ΗΠΑ φτάνει τα 208.755 δολάρια, δεύτερη μόνο μετά την Porsche 911, δείχνοντας πόσο επικερδής είναι η συγκεκριμένη κατηγορία.

Ωστόσο, η «μεταγραφή» πελατών από την G-Class δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το 65% των κατόχων που αλλάζουν G-Wagen επιλέγουν ξανά Mercedes, ενώ η σχεδίασή της έχει αποκτήσει σχεδόν μυθικό status.

Όπως σημειώνει ο Ivan Drury της Edmunds, η BMW διαθέτει την αγωνιστική κληρονομιά της σειράς M και εμπειρία με δυνατές εκδόσεις της X5, αλλά η αντιγραφή της αισθητικής της G-Class θα οδηγούσε σε αρνητικές αντιδράσεις.

Η BMW έχει ήδη δείξει τις εκτός δρόμου φιλοδοξίες της με το πακέτο xOffroad στην επετειακή X5 Silver Anniversary Edition, η οποία προσφέρει μπλοκέ πίσω διαφορικό, προστασία κάτω από το αμάξωμα, σχάρες οροφής και ειδικά προγράμματα οδήγησης για βράχια, άμμο και χιόνι.

Παρότι οι μελλοντικές πλατφόρμες της BMW θα υποστηρίζουν ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία ενδέχεται να παραμείνει στον βενζινοκινητήρα για τη G74, ακολουθώντας το παράδειγμα της G-Class, όπου η ηλεκτρική εκδοχή πουλά σημαντικά πιο αργά από τη θερμική.

Αν η G74 καταφέρει να συνδυάσει τις επιδόσεις της BMW με αυθεντικές εκτός δρόμου ικανότητες και ξεχωριστό χαρακτήρα, η μάχη με τη Mercedes θα είναι όχι μόνο εμπορική, αλλά και ζήτημα γοήτρου.

READ MORE

Οι κατασκευαστές επιστρέφουν στα 70’s – Επαναφέρουν τα ταμπούρα στα αυτοκίνητα – Ακούγεται απίστευτο αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό, με πολλούς κατασκευαστές να...

Οι παλαιότεροι, θα θυμάστε σίγουρα τα ταμπούρα. Χρησιμοποιούνταν κατά κόρον στα αυτοκίνητα αλλά και στις μοτοσυκλέτες, τις δεκαετίες του 1960, 1970 και 1980. Όσο...

Αυτοκίνητο: Ερχονται τα μοντέλα της Xiaomi στην Ευρώπη

O πρόεδρος της εταιρείας, William Lu, δήλωσε στα διεθνή μέσα ενημέρωσης ότι η Xiaomi Auto σχεδιάζει να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων...

Find us on X

Related articles

Latest articles