Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, το όνομα Fiat είναι πρακτικά συνώνυμο των μικρών, προσιτών αυτοκινήτων. Δεν έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τότε που διέπρεπε στο A-segment με μοντέλα όπως το Cinquecento, το Seicento, το Panda και φυσικά, το 500. Δεν θα κάνω καν τον κόπο να σε κουράσω με flashback σε δεκαετίες πριν το 1990. Όμως το τοπίο στην βιομηχανία αυτοκινήτου αλλάζει και η Fiat, όπως άλλοι κατασκευαστές πριν από αυτήν, είναι αναγκασμένη να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Οι ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ρύπων κάνουν την εξέλιξη αυτοκινήτων που θα συμμορφώνονται με αυτούς όλο και πιο ασύμφορη ενώ παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα περιθώρια κέρδους όσο κινούμαστε σε μικρότερες κατηγορίες συρρικνώνονται. Έτσι, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μέσω του επικεφαλής της FCA, Mike Manley, ανακοίνωσε επισήμως ότι θα πάρει τις αποστάσεις της από το λεγόμενο A-segment. Με πιο απλά λόγια, τα γερασμένα πλέον 500 και Panda θα πρέπει να μεταμορφωθούν σε κάτι περισσότερο ελκυστικό και σαφώς πιο επικερδές. Ή, όπως είπε ο ίδιος ο Manley:
“Στο άμεσο μέλλον θα μας δείτε να επανεστιάζουμε σε αυτήν την κατηγορία υψηλότερου όγκου πωλήσεων και υψηλότερου περιθωρίου κέρδους και αυτό περιλαμβάνει την απομάκρυνση μας από την κατηγορία των minicars.“
Με αυτόν τον τρόπο και με ανάλογες τακτικές κινήσεις στην γκάμα της, η Fiat θα προσπαθήσει να κατευθύνει το αγοραστικό κοινό στο B-segment – στην κατηγορία αυτοκινήτου τύπου Punto. Το Punto καταργήθηκε όμως. Προς τα πού θα κατευθύνει τους πελάτες της η Fiat; Προς το παρόν, δεν έχουμε απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Πιθανώς η οικογένεια 500 να μεγαλώσει πέραν της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης και σε διαστάσεις. Σίγουρα θα γίνει πιο… premium. Επίσης, άγνωστο είναι το μέλλον του Panda καθώς και οι δυνητικές συνέργειες που μπορούν να οικοδομηθούν με το “αδερφό” πλέον, PSA Group. Θα μπορούσαμε να δούμε μία αναβίωση του Punto στην πλατφόρμα που ήδη χρησιμοποιούν το Peugeot 208 και το Opel Corsa; Σαφώς. Είναι στα πλάνα της Fiat; Ελάχιστοι μπορεί να γνωρίζουν.