Η Mazda βρίσκεται στο κατώφλι μίας δύσκολης χρονικής περιόδου που θα διαρκέσει μέχρι το 2023 καθώς αν αληθεύει το δημοσίευμα Nikkei Asian Review, ενός αξιόπιστου και έγκυρου μέσου και όχι κάποιας φυλλάδας, η μικρή ιαπωνική μάρκα δεν πρόκειται να λανσάρει κανένα νέο ή ριζικά ανανεωμένο μοντέλο μέχρι το οικονομικό έτος που τελειώνει τον Μάρτιο του 2023! Υπάρχει όμως ένας σοβαρός λόγος πίσω από αυτή την, ακόμη ανεπιβεβαίωτη, απόφαση. Η Mazda θέλει να περιμένει μέχρι να είναι έτοιμη η νέα πλατφόρμα και η απόφαση αυτή, αν όντως ισχύει το δημοσίευμα, μπορεί να είναι σκληρή και να οδηγήσει σε μία σύντομο περίοδο “ξηρασίας”, αλλά μάλλον είναι σωστή.
Η πλατφόρμα αυτή προορίζεται για μεγάλα, premium αυτοκίνητα και αναμένεται να συνοδεύεται από έναν νέο, εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Αν πρόκειται λοιπόν, η Mazda να κυνηγήσει πελάτες που θα κατευθύνονταν σε κάποια αντιπροσωπεία της Lexus ή της BMW, πρέπει να αφοσιωθεί πλήρως στην εξέλιξη ενός premium προϊόντος. Χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς και αυτό, με δεδομένο τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους και το ανθρώπινο δυναμικό της φίρμας, απαιτεί κάποιες θυσίες.
Φυσικά, η Mazda φρόντισε να καλύψει τις περισσότερες βάσεις πριν προχωρήσει σε αυτή την διαφαινόμενη παύση. Μόλις πριν από λίγο καιρό λάνσαρε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της με την μορφή του MX-30, ανανέωσε το Mazda2 και παρουσίασε το νέο Mazda3. Παράλληλα, είναι καλυμμένη στην δημοφιλή κατηγορία των SUVs με το μικρό CX-30 και το μεγαλύτερο, CX-5 ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το all-time classic MX-5 για τους λάτρεις των cabrio και της σπορ οδήγησης. Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι δεν επείγεται να ανανεώσει κάποιο μοντέλο της ή να λανσάρει κάποιο νέο. Πρέπει όμως να “σπρώξει” τον SkyActiv-X βενζινοκινητήρα που δεν έχει τον βαθμό υιοθέτησης που θα ήθελαν τα υψηλά κλιμάκια της Mazda. Εν τω μεταξύ, μέχρι να ολοκληρώσει την εξέλιξη της νέας πλατφόρμας της, η ιαπωνική μάρκα θα γεμίσει το κενό με το λανσάρισμα νέας τεχνολογίας ασφάλειας και προωθητικά προγράμματα για τα υπάρχοντα προϊόντα της.
Follow @CarsnewsGr