Φαίνεται πως οι κατασκευαστές είναι χωρισμένοι σε δύο στρατόπεδα όσον αφορά στην προσέγγιση της πρόκλησης της μείωσης των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Υπάρχουν αυτοί που θεωρούν ότι οι πετρελαιοκινητήρες δεν έχουν μέλλον οπότε δεν αξίζει να επενδύσει κάποιος στην εξέλιξη τους και κατά συνέπεια, ποντάρουν πολύ στον εξηλεκτρισμό. Υπάρχουν όμως και αυτοί που θα συνεχίσουν να εξελίσσουν την diesel τεχνολογία παράλληλα με ηλεκτρικά και υβριδικά κινητήρια σύνολα. Μία από αυτούς, είναι η Mazda που ετοιμάζεται να αποκαλύψει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της και παράλληλα, μας προετοιμάζει για έναν ιδιαίτερα καινοτόμο πετρελαιοκινητήρα που θα παρουσιάσει το 2020.
“Επιμένουμε στους πετρελαιοκινητήρες. Το 2020 θα έχουμε μία νέα προσέγγιση σε αυτούς. Θα σας δείξουμε πόσο καθαροί και αποδοτικοί μπορούν να γίνουν.“
Δήλωσε ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Mazda Europe, Christian Schultze. Όταν ρωτήθηκε δε, αν ο νέος κινητήρας πετρελαίου θα έχει ομοιότητες με τον Skyactiv-X βενζινοκινητήρα, ο Schultze απάντησε αινιγματικά ότι “δεν υπάρχουν πολλές διαφορές ανάμεσα στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου”. Να θυμίσουμε ότι ο Skyactiv-X είναι υπό μία έννοια υβριδικός καθώς βασίζεται σε μπουζί στο αρχικό στάδιο της ανάφλεξης αλλά από εκεί και πέρα λειτουργεί με ανάφλεξη συμπίεσης, έχοντας την δυνατότητα να λειτουργήσει με σχετικά φτωχό μείγμα αλλά διατηρώντας ποιοτικά χαρακτηριστικά απόδοσης. Προς το παρόν μόνο η Mazda γνωρίζει πώς θα λειτουργεί ο νέος diesel της αλλά το θετικό είναι ότι ως εταιρία, έχει ανοιχτό μυαλό και δεν αποκλείει εναλλακτικές. Το θέμα είναι να μπορεί να τις υποστηρίξει οικονομικά.