Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, ποτέ δεν κατάλαβα την απήχηση των speedsters. Καταλαβαίνω απόλυτα την ιστορική σημασία τους και εκτιμώ βαθύτατα την αισθητική τους αλλά δυσκολεύομαι να εκτιμήσω την πρακτικότητα τους. Πώς γίνεται να απολαύσεις πλήρως ένα όχημα που κινείται χάρη σε έναν twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων ο οποίος παράγει περισσότερα από 800 άλογα και 800 Nm ροπής όταν είσαι πλήρως εκτεθειμένος στα στοιχεία της φύσης; Προφανώς δεν είμαι ο μόνος που έχει αυτή την απορία και γι’ αυτό η McLaren αποφάσισε να κάνει διαθέσιμη την Elva και με παρμπρίζ. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι η τοποθέτηση του παρμπρίζ επιτρέπει στο αγγλικό speedster να πληροί τους κανονισμούς σε κάποιες πολιτείες των Η.Π.Α. αλλά δεν μπορεί να είναι ο μοναδικός λόγος για αυτή την δραστική αλλαγή.
Γιατί μπορεί να ακούγεται σαν κάτι που δεν επηρεάζει ουσιαστικά την Elva, αλλά θα διαφωνήσω λέγοντας ότι αλλάζει επί της ουσίας τον χαρακτήρα του μοντέλου. Δεν είναι τόσο τα 20 κιλά που προστίθενται στο βάρος αλλά το γεγονός ότι με το παρμπρίζ, η Elva παύει να είναι το καθαρόαιμο speedster που λάνσαρε η McLaren στα τέλη του 2019. Ναι, εξακολουθεί να μην έχει παράθυρα ή οροφή, αλλά η έλλειψη παρμπρίζ είναι κατά την γνώμη μου η ειδοποιός διαφορά των speedsters από τα cabrios. Εκτός αυτού, το παρμπρίζ “ακυρώνει” υπό μία έννοια την τεχνολογία “Active Air Management System” που δημιουργεί μία μπαμπολίνα προστασίας στην καμπίνα μέσω της έξυπνης αεροδυναμικής. Ποιο το νόημα πλέον, όταν υπάρχει ένα μεγάλο γυαλί που κάνει το ίδιο πράγμα, ενδεχομένως πιο αποτελεσματικά;
Όπως και να έχει, δεν ανήκω στο target group της McLaren Elva και ότι και να λέω δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Εδώ μιλάνε τα λεφτά και για να προχώρησε στην ενσωμάτωση του παρπρίζ η McLaren, μάλλον θα απαντά στις επιθυμίες των πελατών της. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι η Elva είναι πλέον 0.1 δευτερόλεπτα πιο αργή στο σπριντ στα 200 km/h λόγω των αυξημένων αντιστάσεων και των 20 κιλών που κουβαλά επιπλέον.
The post Η McLaren Elva είναι πλέον διαθέσιμη με παρμπρίζ. first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr