CARSNEWS
AUTONEWS

Η Tesla έγινε η πολυτιμότερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία!

Είμαι σίγουρος πως το φαινόμενο που ονομάζεται Tesla θα αναλυθεί αρκετές φορές και σε απίστευτα βάθη στο μέλλον. Τόσο για την επίδραση που έχει ως μία εντελώς νεοσύστατη εταιρία σε μία ολόκληρη βιομηχανία, όσο και για την πορεία που ακολουθεί από την ίδρυση της. Το πιο πρόσφατο ορόσημο στο οποίο έφτασε η αμερικανική εταιρία, αφορά στην κεφαλαιοποίηση της και πιο συγκεκριμένα, στο πώς έφτασε να γίνει η πολυτιμότερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία.

Την Δευτέρα που μας πέρασε, “έκλεισε” με αξία που άγγιζε τα 81,39 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 80,81 δισεκατομμυρίων που ανήκε στην Ford από το μακρινό πλέον, 1999. Από την Δευτέρα βέβαια και έπειτα από την συγκεκριμένη είδηση, η μετοχή της Tesla έχει δεχθεί μία σημαντική ώθηση και έφτασε την Πέμπτη να διαπραγματεύεται οριακά κάτω από τα 500 δολάρια για να σταθεροποιηθεί, προς το παρόν τουλάχιστον καθώς μιλάμε για μία εξαιρετικά ασταθή μετοχή, στην περιοχή των 480 δολαρίων! Για την ιστορία, η κεφαλαιακή αξία της Tesla είναι σχεδόν όσο αυτή των Ford και General Motor αθροιστικά, παρά το γεγονός ότι η  παραγωγή της για το 2019 ήταν στα 367.500 αυτοκίνητα ενώ οι δύο κολοσσοί κατασκεύασαν συνδυαστικά περίπου 14 εκατομμύρια οχήματα.

Είναι σαφές λοιπόν ότι η αξία της Tesla δεν οφείλεται στα νούμερα. Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει καταφέρει να παρουσιάσει κέρδος. Πώς γίνεται λοιπόν μία αποκλειστικά ζημιογόνα εταιρία που δεν παράγει ούτε μισό εκατομμύριο αυτοκίνητο και δεν έχει τηρήσει σχεδόν καμία υπόσχεση της να αξιολογείται υψηλότερα από οποιαδήποτε άλλη αμερικανική; Τεχνολογία και επιρροή. Η Tesla ηγείται στον αγώνα του εξηλεκτρισμού και όλοι οι υπόλοιποι προσπαθούν να την φτάσουν. Επίσης, όπως συμφωνούν οι ειδικοί, τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων της (βλ. σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, διαχείριση ενέργειας κλπ) είναι εξαιρετικά προηγμένα. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το πλεονέκτημα που έχει η Tesla ως κατασκευαστής ηλεκτρικών μοντέλων, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα, τα “CO2 credits” που μπορεί να πουλά σε άλλους κατασκευαστές ώστε να αντισταθμίσουν τις δικές τους εκπομπές στα μάτια των αρχών – όπως έκανε η FCA έναντι “εκατοντάδων εκατομμυρίων” το 2019.

Όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι η Tesla είναι κάποιου είδους ιερή αγελάδα στην οποία δεν ασκείται κριτική. Η ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων της είναι, κατά γενική ομολογία, υποδεέστερη του ανταγωνισμού ενώ ως εταιρία, έχει την τάση να πραγματοποιεί υποσχέσεις που είναι εξαιρετικά δύσκολο να τηρήσει (βλ. Semi, Roadster και Cybertruck). Έντονη κριτική έχει δεχθεί και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης (αρνούμαι να το χαρακτηρίσω “αυτόνομης οδήγησης” καθώς δεν είναι) Autopilot. Όμως η Tesla έχει φτάσει στο σημείο να βλέπει μπροστά της, τουλάχιστον όσον αφορά στην κεφαλαιακή αξία, μονάχα το Volkswagen Group των 98,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων και την Toyota των 227,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το μέλλον της ανήκει αλλά έχει πολλά εμπόδια μπροστά της για να ξεπεράσει πριν φτάσω στο σημείο να το παραδεχθώ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Τραγικό ατύχημα στην Αμφιλοχία: Σκίστηκε στα δύο το αυτί 9χρονης σε παιδική χαρά

cars

Kymco AK 550 Premium – Mοναδική πρόταση

cars

Πρόστιμο – «μαμούθ» 1,33 εκατ. ευρώ σε οδηγό για υπερβολική ταχύτητα – Πού κόπηκε η κλήση

cars

Ζαχάροβα: Το σχέδιο της ΕΕ για τα παγωμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία είναι κλοπή

cars

Η Vanwall ετοιμάζει την επιστροφή της με το Vandervell

cars

Η Αννίτα Πάνια σχολίασε τη συνέντευξη του Νίκου Καρβέλα στο Mega: Γουστάρουμε το χιούμορ, γουστάρουμε την πλάκα

cars

Ξεκινάει την Δευτέρα 24/8 το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικα»

cars

Το Peugeot 208 Rally 4 είναι ένα “παιχνίδι” 208 ίππων!

cars

Η Ρεάλ σχεδιάζει νέα εμφάνιση λόγω Μπαπέ

cars