CARSNEWS
NEW MODELS

Η Volkswagen λέει πως τα sedan δεν έχουν «πεθάνει»!

Στην βορειοαμερικανική αγορά ανέκαθεν ο δεύτερος δημοφιλέστερος τύπος αμαξωμάτων (τον πρώτο τον γνωρίζετε ήδη, είναι τα SUV/ pickup) ήταν τα αμαξώματα τριών όγκων. Τα γνωστά τετράθυρα sedan. Χαρακτηριστικό είναι πως το 2012 το ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλούνταν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ήταν τύπου sedan. Πέρυσι, σε μια αγορά 4,7 πωλήσεων νέων επιβατικών τα 7 από τα 10 δημοφιλέστερα μοντέλα ήταν SUV ή pickup εκτοπίζοντας κλασικούς sedan παίχτες.

Και στην Ευρώπη πάντως η εικόνα είναι ανάλογη και χαρακτηριστική της τάσης της εποχής. Περίπου το 40% της αγοράς της γηραιάς ηπείρου ανήκει πλέον στα SUV και όπως είναι φυσικό έχουν αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από τα hatchbacks και τα station wagon. Ενώ έχουν περιορίσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τα sedan.

Την παρτίδα για τα sedan στην Ευρώπη σώζουν κυρίως τα premium σήματα με τα μοντέλα που διαθέτουν στις μεσαίες και στις μεγάλες κατηγορίες. Άλλωστε τα μεγάλα sedan έχουν μια διαχρονική αίγλη και προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης, ειδικά οι μεγάλες λιμουζίνες. Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τους πίσω επιβάτες είναι πως ο τρίτος όγκος (το πορτμπαγκάζ) είναι απομονωμένο από την καμπίνα προσφέροντας τα βέλτιστα επίπεδα ηχομόνωσης και δίχως να ενοχλούνται (π.χ. όπως σε ένα station ή ένα SUV όπου υπάρχει εταζέρα).

Επίσης, η αγορά της Κίνας είναι αυτή που στηρίζει την ζήτηση και την παραγωγή των sedan και μάλιστα ίσως να γνωρίζετε για τις δημοφιλείς εκδόσεις long με το μακρύ μεταξόνιο για μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα. Πέρυσι η Volkswagen κατάφερε να πουλήσει εκεί περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια sedan αυτοκίνητα και προφανώς πάνω σε αυτό βασίζει τον τίτλο του δελτίου τύπου που εξέδωσε.

Συμπερασματικά θεωρώ πως τα SUV κάποια στιγμή θα πέσουν σε ζήτηση. Ειδικά όσο μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι χαμηλότερα σε μέγεθος, να είναι πιο αεροδυναμικά σε σχήμα και το κυριότερο να ζυγίζουν λιγότερο για χάρη της ηλεκτρικής τους αυτονομίας. Παράλληλα δεν θα πρέπει να υπάρχουν εκπτώσεις στον τομέα της πρακτικότητας και της άνεσης. Και για αυτό η αγορά θα επιστρέψει στα κλασικά hatchbacks, station και φυσικά sedan σχήματα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Geely Hao Yue είναι η ναυαρχίδα του κινεζικού κολοσσού (video)

cars

O Ricky Brabec και η Honda κατακτούν τη νίκη στο 2020 Dakar Rally

cars

Όταν η Porsche ζήλεψε το VW Scirocco

cars

Έλεγχος στη Mitsubishi για χρήση παράνομης συσκευής στα diesel

cars

Hot Wheels πιο ακριβά από μια αληθινή Porsche Taycan!

cars

Ηλεκτρικό Fiat 500 Hatchback: Με αυτονομία 320 χιλιομέτρων και 118 ίππους

cars

Σε «shortlist» τριών αντί-Vettel καταλήγει η Ferrari

cars

Δοκιμάζουμε την BMW X7 M50d 400PS

cars

Εξαρθρώθηκε σπείρα με ειδίκευση στα πολυτελή αυτοκίνητα

cars