Από το 2002 το γράμμα “R” έχει γίνει συνώνυμο των γρήγορων Volkswagen. Αυτό είναι το ένα και μοναδικό γράμμα που χρησιμοποιεί η γερμανική εταιρία για να κάνει τα καυτά μοντέλα τους να ξεχωρίζουν, σαν να μην έφτανε η ταχύτητα τους, τα σπορ χαρακτηριστικά και το διακριτικό design τους. Με την ίδια την εταιρία να μπαίνει σε μία νέα εποχή όμως, το “R” λογότυπο δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω.
“Το “R” υποδηλώνει το αθλητικό apex των μοντέλων μας και το λογότυπο λειτουργεί ως έκφραση τόσο της αισθητικής όσο και της σπορ φιλοσοφίας. Την ίδια στιγμή κερδίζει τόσο σε σαφήνεια όσο και σε ελκυστικότητα, όπως και το λογότυπο της Volkswagen.“
Δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen, Klaus Bischoff. Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο λογότυπο είναι “πιο μοντέρνο, πιο χαρακτηριστικό και πιο κομψό” από αυτό που αντικαθιστά και η αλήθεια είναι ότι αυτό γίνεται εμφανές από την πρώτη κιόλας ματιά. Προς το παρόν, το “R” λογότυπο κοσμεί μονάχα τα Golf R, Golf R Variant και T-Roc R αλλά αυτό δεν αποκλείεται να αλλάξει στο προσεχές μέλλον με το λανσάρισμα όχι μόνο του νέου Golf R, αλλά και επιπλέον “R” μοντέλων. Γι’ αυτούς που επιθυμούν να εστιάσουν στην αισθητική του “R” και όχι τόσο στις επιδόσεις, θα υπάρχει πάντοτε η R-Line και μάλιστα η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το ντεμπούτο του νέου σήματος θα πραγματοποιηθεί στο Atlas Cross Sport R-Line που προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά της Β. Αμερικής.