CARSNEWS
AUTONEWS

Η VW ήθελε τον 5-κύλινδρο της Audi αλλά…

Έχουν περάσει σχεδόν 6 χρόνια από την παρουσίαση του άκρως εντυπωσιακού Golf R400 στην έκθεση του Πεκίνου. Το πρωτότυπο που ξάφνιασε τον κόσμο με την τόλμη του προοριζόταν για την παραγωγή με περισσότερα από 400 άλογα αλλά δεν έμελε ποτέ να γίνει πραγματικότητα καθώς η γερμανική εταιρία αναγκάστηκε να “κόψει” οποιοδήποτε μη-απαραίτητο project ώστε να αντεπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο σκάνδαλο dieselgate. Έτσι, η 7η γενιά του Golf δεν απέκτησε ποτέ την κορυφαία έκδοση που ήθελε η Volkswagen ενώ και η 8η, ολοκαίνουρια γενιά αναμένεται να “τερματίζει” στο Golf R με τον ελαφρώς αναβαθμισμένο, δίλιτρο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα να παράγει περί τα 330 άλογα.

Δεν ήταν αυτό το πλάνο εξαρχής όμως. Σύμφωνα με φήμες, η Volkswagen ήθελε το κορυφαίο Golf R να εξοπλίζεται με τον 5-κύλινδρο TFSI της Audi αλλά όταν έφτασε στο σημείο να ρωτήσει την αδερφή εταιρία, εισέπραξε ένα ευγενικό αλλά… αποκαρδιωτικό “όχι”. Τουλάχιστον αυτό αναφέρει μία ανώνυμη πηγή που έχει γνώση επί του θέματος. Ο λόγος είναι διττός. Προφανώς, η Audi θέλει να κρατήσει τον εύηχο και ισχυρό κινητήρα αποκλειστικό για την δική της μάρκα, φοβούμενη το ενδεχόμενο του εσωτερικού ανταγωνισμού που θα είχε ως αποτέλεσμα τον κανιβαλισμό των πωλήσεων του RS3 από ένα 5-κύλινδρο και φθηνότερο Golf R. Η Audi επιτρέπει την χρήση του συγκεκριμένου κινητήρα από εταιρίες όπως η KTM και η ολλανδική Donkervoort επειδή δεν ανταγωνίζονται ευθέως τα δικά της μοντέλα και αυτό έχει μία λογική.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι υπάρχει ζήτημα με την αύξηση της παραγωγής του κινητήρα στο εργοστάσιο της Audi στο Gyor της Ουγγαρίας. Η ίδια πηγή αναφέρει πως “η κατασκευή του 5-κύλινδρου είναι πολύπλοκη” και αυτό θα δημιουργούσε επιπλοκές σε μία ενδεχόμενη αύξηση του όγκου παραγωγής. Η Volkswagen βέβαια δεν έχει αποκλείσει το λανσάρισμα μίας ακόμα ισχυρότερης έκδοσης καθώς έχει αποδείξει πως μπορεί να αυξήσει την απόδοση του δικού της, τετρακύλινδρου συνόλου στα 400 άλογα. Απλά δεν θα διαθέτει τον χαρακτηριστικό ήχο του πεντακύλινδρου και την αίγλη που τον συνοδεύει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Ford Bronco δεν προορίζεται για την Ευρώπη.

cars

Η Υβόννη Ντόστα έδειξε πώς να φορέσετε το παντελόνι carrot, το κομμάτι κλειδί της φετινής σεζόν

cars

Τέλη κυκλοφορίας: Έτσι θα τα πληρώσεις σε δόσεις χωρίς πιστωτική

cars

Στις 22 Νοεμβρίου το Abarth Νέο 500!

cars

Renault Clio. Με πλήρη γκάμα εκδόσεων

cars

Porsche Taycan Cross Turismo. Σκληρότερη απ’ ότι φαίνεται.

cars

Νέο Toyota Land Cruiser. Η ιστορία συνεχίζεται!

cars

Χατζηδάκης: Η επέκταση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα ενισχύσει όλη την Ευρώπη

cars

Τουλάχιστον 15 νεκροί από ισραηλινό βομβαρδισμό στον καταυλισμό Νουσεϊράτ της Λωρίδας της Γάζας

cars