CARSNEWS
AUTONEWS

Η VW με την πλάτη στον τοίχο. Έχασε κρίσιμη υπόθεση στη Γερμανία.

Η Volkswagen φαίνεται πως αδυνατεί να απαλλαχθεί από τις επιπτώσεις του σκανδάλου dieselgate που έγινε γνωστό για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2015. Έκτοτε, η γερμανική εταιρία έχει ξοδέψει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα, αναβαθμίσεις και αποζημιώσεις, κατά κύριο λόγο στις Η.Π.Α. ενώ τώρα, η εκδίκαση μίας υπόθεσης στο γενικότερο θέμα του dieselgate αφήνει την Volkswagen με την πλάτη στον τοίχο καθώς καλείται να αποζημιώσει ιδιοκτήτες μοντέλων της με τους… επίμαχους πετρελαιοκινητήρες στη Γερμανία!

Το ανώτατο δικαστήριο της Γερμανίας για υποθέσεις του αστικού δικαίου έκρινε ότι οι ιδιοκτήτες έχουν δικαίωμα να επιστρέψουν τα αυτοκίνητα τους διεκδικώντας μερική αποζημίωση ενώ η γερμανική φίρμα, ορθά φοβάται πως η απόφαση αυτή θα λειτουργήσει ως δεδικασμένο για περίπου 60.000 αγωγές που ακόμη εκκρεμούν στα δικαστήρια της χώρας.

Η απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου είναι όντως πάρα πολύ σημαντική καθώς τα αυτοκίνητα που εμπλέκονταν στο σκάνδαλο dieselgate κυκλοφορούσαν κανονικά στην Ευρώπη, με τις… ευλογίες των αρχών που επέτρεψαν στην Volkswagen να ισχυρίζεται ότι οι σχετικές μηνύσεις των ιδιοκτητών ήταν αβάσιμες. Χάρη στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, το μόνο που χρειάστηκε να κάνει η εταιρία ήταν να εξοπλίσει τα αυτοκίνητα της με αναβαθμισμένο λογισμικό και να πληρώσει κάποια (αναλογικά λίγα) χρήματα σε πρόστιμα. Τώρα, αναγκάζεται να διαπραγματευτεί με τους ιδιοκτήτες μέχρι τα δύο μέρη να καταλήξουν σε κάποιου είδους συμφωνία ώστε αυτοί να κρατήσουν τα οχήματα τους έναντι κάποιας αποζημίωσης. Πόσο θα κοστίσει αυτή η ιστορία στην Volkswagen παραμένει άγνωστο. Πάντως ένα δικαστήριο στην πόλη του Koblenz δικαίωσε τον ιδιοκτήτη ενός VW Sharan,  δίνοντας του το δικαίωμα για αποζημίωση, μείον μία έκπτωση λόγω των χιλιομέτρων που είχε διανύσει. Πιο συγκεκριμένα, το δικαστήριο έκρινε ότι ο ιδιοκτήτης του Sharan δικαιούταν €25.600 για ένα αυτοκίνητο για το οποίο πλήρωσε €31.500 το 2014.

Επί της ουσίας, επιβεβαιώσαμε την ετυμηγορία του δικαστηρίου του Koblenz.

Δήλωσε ο ομοσπονδιακός δικαστής και πρόεδρος του Bundesgerichtshof (BGH), Stephan Seiters. Εν τω μεταξύ, η Volkswagen δήλωσε ότι έχει ήδη πληρώσει περί τα 750 εκατομμύρια ευρώ σε περισσότερες από 200.000 μεμονωμένες περιπτώσεις όπου οι ιδιοκτήτες επέλεξαν να μην κυνηγήσουν την υπόθεση ατομικά αλλά εντάχθηκαν σε μία ομαδική μήνυση που κατέθεσε ένας οργανισμός προστασίας του καταναλωτή στη Γερμανία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το κεφάλαιο “dieselgate” δεν έχει κλείσει οριστικά για την Volkswagen. Κάθε άλλο…

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

«Το γουρούνι του Χίτλερ» – Το ακραίο παρατσούκλι που χρησιμοποιούν συνεργάτες του Μπάιντεν για τον Τραμπ

Bury

Αudi: Έτσι θα είναι ο αντίπαλος της CLA

cars

Gemballa Marsien. Φόρος τιμής 750 ίππων στην Porsche 959.

cars

Bentley. Με ακόμη πιο Βρετανικό στιλ  

cars

Οι λόγοι που κάνουν το Nissan e-POWER ξεχωριστό

cars

Aston Martin Valkyrie. Εκθαμβωτική και στον δρόμο!

cars

Ford. Με τεχνολογία που δεν θολώνει το παρμπρίζ

cars

Seat Arona facelift. Με νέο εσωτερικό και ανανεωμένο αμάξωμα.

cars

Volkswagen: Το Amarok θα είχε “πεθάνει” χωρίς την Ford.

cars