
Με βάση τα στοιχεία της παγκόσμιας αγοράς, είναι κάτι παραπάνω από ξεκάθαρο, ότι στην ηλεκτροκίνηση διαμορφώνεται μια νέα τάξη πραγμάτων.
WHAT CAR
Την ίδια ώρα, ο όμιλος Volkswagen εκτόξευσε τις πωλήσεις του κατά 59%, φτάνοντας τα 216.800 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια επίδοση που δείχνει να έχει και συνέχεια, αφού ουσιαστικά μόλις… ξεκίνησαν οι Γερμανοί!

Ευρωπαϊκή κυριαρχία – Τεράστιο το πλήγμα για την Tesla
Η Ευρώπη αποτέλεσε το πεδίο της μεγαλύτερης επιτυχίας για τη VW, με τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών να αυξάνονται κατά 113%, από 74.400 σε 158.100 μονάδες. Αντιθέτως, η Tesla βίωσε συντριπτική πτώση 62% στις πωλήσεις της στη Γερμανία, πτώση που αποδίδεται εν μέρει και στη δυσμένεια που αντιμετωπίζει ο Ίλον Μασκ λόγω των πολιτικών του απόψεων. Δημοσκόπηση μάλιστα έδειξε πως το 94% των Γερμανών δεν θα αγόραζαν Tesla εξαιτίας του CEO της.
ΗΠΑ και Κίνα: Μεικτή εικόνα για τη VW
Στις ΗΠΑ, η VW σημείωσε άνοδο 51% στις πωλήσεις EV, με 19.900 παραδόσεις, ενώ στην Κίνα η εικόνα ήταν αρνητική: πτώση 37% και μόλις 25.900 μονάδες. Παρότι η παγκόσμια εικόνα είναι θετική, οι συνολικές πωλήσεις όλων των τύπων κινητήρων αυξήθηκαν μόλις κατά 1,4% (2,13 εκατ. οχήματα), καθώς η πτώση στα συμβατικά αυτοκίνητα αντισταθμίστηκε μερικώς από τα EVs και τα PHEVs (+15%).

Οι πρωταγωνιστές του Ομίλου VW
Τα best-sellers της VW στον τομέα των EV ήταν τα εξής:
- ID.4/ID.5: 43.700 μονάδες
- ID.3: 28.100
- Audi Q4 e-tron: 22.800
- Skoda Enyaq: 20.200
- ID.7: 19.100
- Porsche Macan Electric: 14.200 (ντεμπούτο το 2025)
Η Porsche σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, +326%, κυρίως χάρη στην εισαγωγή της Macan Electric, ενώ η Seat/Cupra έκλεισε το τρίμηνο με αύξηση 167%.