Καλά κάνουν οι εταιρίες και εξελίσσουν τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης για οχήματα ιδιωτικής χρήσης αλλά δεν μπορεί να είμαι ο μόνος που νιώθει πως υπάρχουν εξαιρετικά ρυπογόνα, επαγγελματικά ή μη οχήματα σε διάφορους κλάδους που ενδείκνυνται για εξηλεκτρισμό. Οχήματα με standard, προδιαγεγραμμένο δρομολόγιο και ώρες λειτουργίας όπως για παράδειγμα τα φορτηγά που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά μεταλλευμάτων στα ορυχεία. Η Anglo American είναι μία εταιρία που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο χώρο των μετάλλων και ορυκτών με παγκόσμια δράση και ένα πλάνο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της κατά 30% μέχρι το 2030.
Για να επιτύχει αυτόν τον στόχο, η Anglo American συνεργάζεται με την Williams Advanced Engineering για την εξέλιξη ενός συστήματος μπαταριών για τα φορτηγά βαρέως τύπου που χρησιμοποιούνται στα ορυχεία. Σύμφωνα με την αγγλική εταιρία, η μπαταρία που εξελίσσεται θα πρέπει να είναι αρθρωτή ώστε να παρέχει ευελιξία όσον αφορά στην χρήση της και να προσφέρει υψηλή ισχύ, εξαιρετική ανθεκτικότητα και αξιοπιστία και χωρητικότητα που θα ξεπερνά τις 1.000 kWh. Θα τοποθετηθεί δε στο μεγαλύτερο υδρογονοκίνητο φορτηγό ορυχείων στον κόσμο ενώ η Anglo American θέλει να εξοπλίσει και τα ήδη υπάρχοντα, πετρελαιοκίνητα φορτηγά της με αυτή την τεχνολογία.
Οι μπαταρίες θα σχεδιάζονται και θα κατασκευάζονται από την Williams Advanced Engineering στο Grove της Αγγλίας και οι πρώτες δοκιμές είναι προγραμματισμένες να αρχίσουν αργότερα μέσα στο 2020 στα ορυχεία της Anglo American στην Mogalakwena της Ν. Αφρικής. Να σημειώσουμε δε ότι οι προσπάθειες της πολυεθνικής για μείωση των εκπομπών ρύπων δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτούς τους γίγαντες των ορυχείων αλλά επεκτείνονται σε όλα τα οχήματα που χρησιμοποιεί – από τα επιβατικά μέχρι και τα λεωφορεία για τους εργαζόμενους ενώ όταν οι μπαταρίες εξαντλήσουν τις δυνατότητες τους στα ορυχεία, θα παρέχουν αποθήκευση ενέργειας σε άλλου είδους εφαρμογές.
Follow @CarsnewsGr