CARSNEWS
NEW MODELS

Μάθετε τα πάντα για το ολοκαίνουργιο Audi A3

Η Audi είναι η μάρκα που δημιούργησε την premium compact κατηγορία, όταν παρουσίασε το A3 το 1996. 

Η βασική ιδέα της εταιρείας από το Ingolstadt ήταν να κατασκευάσει, για πρώτη φορά, ένα compact σπορ χάτσμπακ χωρίς κανένα συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, τις διαθέσιμες τεχνολογίες, τις επιδόσεις ή τους χώρους. Από τότε μέχρι σήμερα, με κάθε επόμενη γενιά του Α3 η Audi συνέχισε να θέτει τον πήχη της κατηγορίας, με το μοναδικό Sportback concept και τη φημισμένη προσήλωση της μάρκας στην συνολική ποιότητα κατασκευής.

Το νέο Audi A3 Sportback, στην τέταρτη γενιά του, είναι ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο sport DNA και γραμμές που του χαρίζουν μία πολύ δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το μοντέλο διακρίνεται για τον έντονο ψηφιακό χαρακτήρα, είναι πλήρως συνδεδεμένο και φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Το νέο Audi A3 Sportback έχει μια σπορ και δυναμική παρουσία. Στο εμπρόσθιο τμήμα κυριαρχεί ένα ευρύ, εξαγωνικό Singleframe με μια κυψελωτή μάσκα και οι μεγάλες γωνιακές είσοδοι αέρα που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βάθος. Κάθε σχεδιαστική γραμμή στο εμπρός μέρος δίνει έμφαση στο δυναμικό χαρακτήρα του compact premium αυτοκινήτου.

Η γραμμή του ώμου εκτείνεται σε σχήμα σφήνας από τους προβολείς έως τα πίσω φώτα, προεκτείνοντας ουσιαστικά την οπτική εντύπωση του A3 Sportback. Η επιφάνεια κάτω από αυτή έχει καμπυλότητα προς τα μέσα, δίνοντας έμφαση στους θόλους των τροχών και τονίζοντας τον ώμο του αμαξώματος. Αυτή η κυρτή πλευρά στο νέο A3 Sportback, ένα εντελώς νέο στοιχείο του σχεδιασμού της Audi, δημιουργεί ένα παιχνίδισμα φωτός και σκιάς, το οποίο γίνεται πιο έντονο χάρη στο περίγραμμα των παραθύρων. Η κάτω γραμμή του αμαξώματος τραβιέται προς τα πάνω και πάλι πριν φτάσει στην καμάρα του πίσω τροχού. Αυτό προσθέτει ένα επιπλέον ιδιαίτερα δυναμικό αποτέλεσμα.

Οι έντονα κεκλιμένες κολώνες C προσδίδουν στο compact πεντάθυρο αυτοκίνητο μια ώθηση προς τα εμπρός. Μοιάζουν σχεδόν να ακουμπούν στους πίσω τροχούς. Μια μεγάλου μεγέθους αεροτομή οροφής εξασφαλίζει σκίαση για το πίσω παράθυρο, καθιστώντας την εμφάνιση ιδιαίτερα επίπεδη – αυτό το αποτέλεσμα καθιστά το πίσω άκρο με τον τρισδιάστατο σχεδιασμό του να φαίνεται εξαιρετικά φαρδύ. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από την περιφερειακή γραμμή ώμου, τα οπίσθια φώτα σχήματος σφήνας, τις εικονικές εξόδους αέρα στις καμάρες των τροχών, το διαχύτη στο πίσω μέρος και τις τραπεζοειδείς φλάντζες εξαγωγής.

Φωτεινή Υπογραφή: Τα φώτα ημέρας

Οι προβολείς είναι διαθέσιμοι σε τρεις εκδόσεις. Ακόμη και η βασική έκδοση χρησιμοποιεί σχεδόν όλη την τεχνολογία LED. Η επίπεδη, σφηνοειδής μορφή τους υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα του νέου Audi A3 Sportback. Οι τραπεζοειδείς γωνίες στις εξωτερικές τους πλευρές τραβιούνται προς τα κάτω. Ακριβώς σε αυτές τις γωνίες, οι προβολείς Matrix LED, η κορυφαία έκδοση της σειράς, ενσωματώνουν μια καινοτομία φωτισμού από την Audi: ψηφιακά φώτα ημέρας. Τα στοιχεία LED σε διάταξη 3×5 μπορούν να ενεργοποιηθούν μεταβλητά, πράγμα που σημαίνει ότι οι διαφορετικές εκδόσεις του νέου A3 Sportback έχουν η καθεμία συγκεκριμένες υπογραφές.

Ενώ οι οριζόντιες γραμμές είναι χαρακτηριστικές του βασικού μοντέλου, δύο κατακόρυφες γραμμές LED υπογραμμίζουν το σπορ χαρακτήρα του εξωτερικού της σειράς S. Επιπλέον, η μεγάλη σκάλα των προβολέων LED παρέχει έξυπνο και αυτόματα ελεγχόμενο φωτισμό που προσφέρει μόνιμα τη μεγάλη σκάλα δίχως να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου, όπως και επιπλέον λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων νέων κινούμενων εικόνων όταν το αυτοκίνητο ξεκλειδώνεται και όταν βγαίνει ο οδηγός από το αυτοκίνητο

Εσωτερικό

Η όψη black-panel του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας, οι κομψές ραφές σε χρώματα αντίθεσης, οι εντυπωσιακές θυρολαβές και ο νέος σχεδιασμός του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων – το εσωτερικό του A3 Sportback δείχνει και είναι σπορ και υψηλής ποιότητας. Οι ακριβείς οριζόντιες γραμμές και οι επιφάνειες με σαφή σχεδιασμό τονίζουν το πλάτος του cockpit. Αυτό επιτυγχάνεται επίσης με την εντυπωσιακή λωρίδα εξαερισμού στην πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού και την καμπύλη λωρίδα επένδυσης ακριβώς από κάτω.

Από την πλευρά του οδηγού, οι αεραγωγοί σχηματίζουν μια εντυπωσιακή ενιαία μονάδα με το κάλυμμα του πίνακα οργάνων. Τα στοιχεία συγχωνεύονται εδώ, γεγονός που υπογραμμίζει τον καθαρό σχεδιασμό. Πολλά από τα μοτίβα σχεδίασης σχετίζονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το εξωτερικό. Δύο παραδείγματα: Το σχήμα των χειρολαβών για το άνοιγμα της πόρτας που θυμίζει μπαστούνι του hockey μοιάζει με τους προβολείς και τα πίσω φώτα. Με την επίπεδη, πενταγωνική τους μορφή, οι θύρες αερισμού από την πλευρά του οδηγού παίρνουν το μοτίβο των εισόδων αέρα στο μπροστινό άκρο.

Το πιλοτήριο είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό. Χρησιμοποιεί οικεία στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας και είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών ως στάνταρ. Η οθόνη είναι ενσωματωμένη σε τραπεζοειδές μαύρο πλαίσιο που καλύπτει την κεντρική περιοχή του πίνακα οργάνων. Όταν είναι απενεργοποιημένη, η οθόνη είναι σχεδόν απαρατήρητη. Έχει κλίση ελαφρώς προς τον οδηγό, όπως και η νέα μονάδα ελέγχου για τον κλιματισμό που βρίσκεται κάτω. Η όψη black-panel συνεχίζεται στα αριστερά του τιμονιού και υπογραμμίζει περαιτέρω το πλάτος του cockpit.

Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας είναι επίσης ιδιαίτερα εργονομικός. Υπάρχει ένας πρωτοποριακός επιλογέας ταχυτήτων ενσωματωμένος σε μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που προσφέρει στον οδηγό μια εντελώς νέα εμπειρία λειτουργίας: Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία shift-by wire, ο compact επιλογέας ταχυτήτων μπορεί να ωθηθεί και να τραβηχτεί για να ελέγξει τις βασικές λειτουργίες του 7-σχέσεων S tronic . Δίπλα σε αυτό υπάρχει μια νέα καινοτομία: ένας στρογγυλός διακόπτης αφής που αντιδρά στις κυκλικές κινήσεις των δακτύλων. Ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος περιλαμβάνει την επαγωγική περιοχή φόρτισης του Audi phone box και δύο συνδέσεις USB.

Έλεγχος και Οθόνες

Ψηφιακό, εύκολο να κατανοηθεί και διαισθητικό: Το νέο A3 Sportback διαθέτει ένα νέο σύστημα ελέγχου και απεικόνισης λειτουργιών με επίπεδη δομή μενού και σύμβολα που είναι γνωστά από τα smartphones. Η Audi αντικατέστησε το περιστροφικό κουμπί στο κεντρικό τούνελ με μια μεγάλη οθόνη αφής MMI που παρέχει ακουστική ανάδραση. Διαθέτει διαγώνιο 10,1 ιντσών, διατίθεται στάνταρ το MMI radio plus  και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας και ορισμένων λειτουργιών άνεσης. Όταν ο οδηγός επιλέγει μια λειτουργία, το σύστημα παρέχει ακουστική ανατροφοδότηση. Το σύστημα επιτρέπει επίσης στον οδηγό να εισάγει κείμενο χειρόγραφα: αναγνωρίζει ξεχωριστά γράμματα, διαγράμματα, ολόκληρες λέξεις και γράμματα γραμμένα το ένα πάνω στο άλλο. Η αναζήτηση MMI παρέχει μια λίστα προτάσεων ακόμη και μετά την εισαγωγή μόνο μερικών χαρακτήρων.

Εναλλακτικά, το σύστημα μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας. Αυτό το χαρακτηριστικό έρχεται επίσης ως στάνταρ. Το A3 Sportback μετατρέπεται σε έναν ευφυή συνεργάτη συνομιλίας: ο οδηγός μπορεί να διατυπώσει τις οδηγίες του ελεύθερα και ο διαχειριστής διαλόγου να απαντήσει.

Για παράδειγμα, το σύστημα κατανοεί ερωτήματα όπως “πού είναι το πλησιέστερο ιταλικό εστιατόριο;” και εμφανίζει τα κοντινά εστιατόρια. Εάν ο πελάτης επιλέξει το πακέτο πλοήγησης Audi Infotainment Plus, το σύστημα εκτελεί επίσης μια online σύγκριση, η οποία βελτιώνει το ποσοστό αναγνώρισης και την ποιότητα των αποτελεσμάτων.

Το Audi A3 Sportback διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων ως στάνταρ. Έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών και λειτουργεί μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού. Σε συνδυασμό με την πλοήγηση MMI plus, οι οθόνες εμφανίζονται στο Audi virtual cockpit, το οποίο έχει πολλές πρόσθετες λειτουργίες, όπως η μεγάλη οθόνη πλοήγησης. Το μεγαλύτερο Audi cockpit plus με διαγώνιο 12,3 ιντσών και ανάλυση 1.920 x 720 pixel είναι ακόμα πιο ελκυστικό. Προσφέρει τρεις διαφορετικές απόψεις, συμπεριλαμβανομένων ιδιαίτερα σπορ γραφικών.

Το προαιρετικό head-up display συμπληρώνει το concept ελέγχου και απεικόνισης του νέου A3 Sportback. Προβάλλει σημαντικές πληροφορίες, μεταξύ άλλων από ορισμένες υπηρεσίες σύνδεσης και συστήματα υποβοήθησης οδηγού, στο άμεσο οπτικό πεδίο του, στο παρμπρίζ. Η εικόνα εμφανίζεται σε απόσταση 2,2 μέτρων εμπρός από τον οδηγό.

Infotainment και Audi connect

Το σύστημα ελέγχου και εμφάνισης του νέου Audi A3 Sportback τροφοδοτείται από την τελευταία γενιά της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3. Η υπολογιστική της ισχύς είναι δέκα φορές υψηλότερη από αυτή του προγενέστερου συστήματος MIB 2. Το νέο MIB 3 λειτουργεί με Online Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), η οποία είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο eSIM και μονάδα Wi-Fi για τις κινητές συσκευές των επιβατών. Το OCU εκτελεί όλες τις εργασίες που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα, για παράδειγμα τη γρήγορη μεταφορά δεδομένων. Οι μεμονωμένες ρυθμίσεις μπορούν να αποθηκευτούν σε έως και έξι προφίλ χρηστών – από τον έλεγχο του κλίματος και τη θέση του καθίσματος έως συχνά επιλεγμένους προορισμούς πλοήγησης και συχνά χρησιμοποιούμενα μέσα.

Ακόμα πιο ακριβής πλοήγηση

Προαιρετικά, η Audi προσφέρει MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει τις ίδιες λειτουργίες με τα αντίστοιχα συστήματα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το σύστημα πλοήγησης μπορεί να κάνει έξυπνες προτάσεις διαδρομών με βάση το ιστορικό ταξιδιού. Με αυτόν τον τρόπο, λαμβάνει υπόψη στατιστικά δεδομένα σχετικά με την ώρα και την πυκνότητα της κυκλοφορίας, καθώς και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση της κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση διακοπής της ροής δεδομένων, όπως για παράδειγμα κατά την οδήγηση μέσα σε μια σήραγγα, η πλοήγηση στην πορεία συνεχίζεται απρόσκοπτα από το ίδιο το σύστημα. Οι βασικές υπηρεσίες της Audi συνδέουν την πλοήγηση με τις πληροφορίες της κυκλοφορίας, εμπλουτίζουν τα σημεία ενδιαφέροντος με φωτογραφίες, τις ώρες και τα σχόλια των χρηστών και παρέχουν μια πρόγνωση καιρού για τον προορισμό πλοήγησης.

Σε συνδυασμό με το Audi connect navigation & infotainment plus, δορυφορικές εικόνες υψηλής ανάλυσης από το Google Earth και λεπτομερή 3D μοντέλα πολλών μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων διευκολύνουν τον προσανατολισμό.

Ο αποδοτικός: 1.5 TFSI με Cylinder On Demand (COD)

Στην Ευρώπη, το A3 Sportback θα κυκλοφορήσει με τέσσερις εκδόσεις κινητήρων: 1.0 TFSI, 1.5 TFSI και 2.0 TDI σε δύο επίπεδα ισχύος. Η Audi εξηλεκτρίζει το compact πεντάθυρο αυτοκίνητο: εκτός από τον 1.5 TFSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος θα εισαχθεί σύντομα μετά την κυκλοφορία στην αγορά, η μάρκα θα επεκτείνει την προσφορά κατά τη διάρκεια του έτους προσθέτοντας ένα plug-in υβριδικό μοντέλο σε δύο παραλλαγές ισχύος. Περαιτέρω εκδόσεις κινητήρων TDI και TFSI θα προστεθούν στη συνέχεια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με μονάδα μετάδοσης κίνησης quattro και μοντέλου με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο). Όλοι οι κινητήρες διακρίνονται από μεγάλη ροπή, εξελιγμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και υψηλή απόδοση.

Ο ισορροπημένος:  1.0 TFSI τριών κυλίνδρων

O 1.0 TFSI στο A3 Sportback 30 TFSI είναι ένας τρικύλινδρος turbo κινητήρας. Έχει ισχύ 110 PS και παρέχει ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο συμπαγής κινητήρας ζυγίζει μόλις 88 κιλά και ο στροφαλοθάλαμος είναι τέλεια ισορροπημένος ώστε η διαδρομή του να είναι ομαλή και ιδιαιτέρα πολιτισμένη ακόμα και χωρίς άξονα εξισορρόπησης. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι ένα σημαντικό στοιχείο της θερμικής διαχείρισης και είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Όπως και ο στροφαλοθάλαμος, έχει το δικό της κύκλωμα ψύξης. Η τροποποιημένη διαδικασία καύσης Miller είναι μια περαιτέρω τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση. Προσφέρει πλεονεκτήματα ειδικά για το μερικό φορτίο – όπου ο κινητήρας λειτουργεί με λιγότερη από τη μέγιστη δυνατή απόδοση – δηλ. το εύρος στο οποίο ο κινητήρας λειτουργεί πιο συχνά.

Ο αποδοτικός: 1.5 TFSI με Cylinder On Demand (COD)

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στο A3 Sportback 35 TFSI έχει απόδοση 150 ίππων και παράγει ροπή 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,4 δευτερόλεπτα και το αυτοκίνητο έχει μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Το βασικό χαρακτηριστικό του 1.5 TFSI είναι το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά και μεσαία φορτία. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαφρύς χάρη στο στροφαλοθάλαμο αλουμινίου. Οι επενδύσεις κυλίνδρων έχουν στρώση σιδήρου που μειώνει σημαντικά την τριβή. Η μονάδα ψύξης επιτρέπει την αποτελεσματική θερμική διαχείριση, βοηθούμενη από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.

Ο εξηλεκτρισμένος: 1.5 TFSI ως mild hybrid

O 1.5 TFSI εξοπλισμένος με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα έχει την ίδια ισχύ με τον αδελφό του κινητήρα, ωστόσο, είναι ακόμα πιο αποδοτικός. Ένας εκκινητήρας με ιμάντα (BAS) είναι εγκατεστημένος στη μηχανή  εσωτερικής καύσης. Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48-Volt που ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ένας μετατροπέας τάσης συνδέει το συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα 12 Volt. Κατά την τυπική λειτουργία, το σύστημα MHEV επιτυγχάνει πλεονέκτημα κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Όταν ο οδηγός επιβραδύνει ή εφαρμόζει ελαφρώς το φρένο, το BAS μπορεί να ανακτήσει έως και 12 kW ισχύος και να τροφοδοτήσει αυτήν την ισχύ στη μπαταρία. Κατά την εκκίνηση από στάση και την επιτάχυνση από χαμηλή ταχύτητα, βοηθά τον TFSI με ισχύ μέχρι 9 kW και ροπή 50 Nm. Σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης, διαχειρίζεται τα φορτία έτσι ώστε η απόδοση του κινητήρα να αυξηθεί περισσότερο.

Διαχειρίζεται επίσης την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας 48 Volt. Διατηρεί αρκετή ισχύ για να επιτρέψει στο A3 Sportback να κινηθεί με τον κινητήρα σβηστό σε πολλές περιπτώσεις. Στη συνέχεια, το BAS επανεκκινεί γρήγορα και ανεπαίσθητα τον TFSI, ακριβώς όπως στο τέλος της φάσης start/stop, η οποία φάση  – αξίζει να τονιστεί – ξεκινά ήδη από υπολειπόμενη ταχύτητα 22 χλμ./ώρα.

Νέα εξέλιξη: το 6-σχέσεων μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Στο A3 Sportback 35 TFSI και το A3 Sportback 30 TDI, αυτό γίνεται με ένα εντελώς νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων. Καλύπτει το εύρος ροπής από 200 έως 340 Nm. Είναι επίσης πολύ αποδοτικό, εξοικονομώντας έως και 5 γραμμάρια CO2 ανά 100 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τη μετάδοση του προκατόχου. Η πρώτη ταχύτητα συνήθως είναι πολύ κοντή για να επιτρέψει μια ισχυρή εκκίνηση και η έκτη ταχύτητα είναι αρκετά μακριά με σκοπό τη μείωση των στροφών του κινητήρα και της κατανάλωσης.

Ειδικά εξελιγμένο: το S tronic επτά ταχυτήτων

Το A3 Sportback 35 TFSI MHEV και το A3 Sportback 35 TDI είναι εξοπλισμένα στάνταρ με το 7-σχέσεων S tronic, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ελέγξει και μέσω paddles στο τιμόνι. Ο λόγος μετάδοσης είναι επίσης σχετικά μικρός στις χαμηλότερες ταχύτητες και είναι πολύ μακρύς στις υψηλότερες ταχύτητες. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select, το κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη προσφέρει μια λειτουργία ελεύθερου τροχασμού που ενεργοποιείται σε πολλές περιπτώσεις όταν ο οδηγός βγάζει το πόδι από το γκάζι. Η τεχνολογία των δύο συστημάτων μετάδοσης,  για βενζίνη και πετρέλαιο, διαφέρει σε σημαντικά σημεία. Στην περίπτωση του S tronic επτά ταχυτήτων για τον κινητήρα βενζίνης, οι δύο συμπλέκτες δεν απαιτούν τροφοδοσία λαδιού, πράγμα που αυξάνει την αποδοτικότητά τους. Στην περίπτωση της μετάδοσης για το 2.0 TDI, ψύχονται με λάδι ανάλογα με τις ανάγκες.

Ανάρτηση

Ευέλικτο στην πόλη, σπορ σε επαρχιακούς δρόμους,  άνετο στον αυτοκινητόδρομο – η Audi εξέλιξε περαιτέρω τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου στην ανάρτηση του νέου A3 Sportback. Ακόμη και η στάνταρ ανάρτηση είναι σπορ και ισορροπημένη, συνδυάζοντας οδηγική άνεση με πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά. Τα μετατρόχια εμπρός και πίσω αυξήθηκαν το καθένα σε πλάτος κατά 11 χιλιοστά σε 1.554 και 1.525 χιλιοστά αντίστοιχα.

Όσον αφορά την υλοποίηση της ανάρτησης, το Audi βασίζεται σε έναν άξονα με γόνατα MacPherson εμπρός. Τα μοντέλα με ισχύ 150 PS και άνω είναι εφοδιασμένα με οπίσθια ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων με ξεχωριστή διάταξη ελατηρίων/αποσβεστήρων. Οι κινητήρες με ισχύ κάτω των 150 PS είναι εφοδιασμένοι με έναν ελαφρύ και συμπαγή ημιάκαμπτο. Τα ρουλεμάν κατασκευάζονται από αλουμίνιο.

Ακόμη και το στάνταρ ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση εξαρτώμενη από την ταχύτητα, έχει ένα σπορ και άμεσο λόγο μετάδοσης. Στο προαιρετικό προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, όσο πιο πολύ ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, τόσο πιο άμεσος γίνεται ο λόγος. Αυτό μειώνει την  απαιτούμενη δύναμη στην αστική κυκλοφορία και κατά τους ελιγμούς. Σε σφιχτές καμπύλες το νέο A3 Sportback είναι ακόμα πιο ευκίνητο και ακριβές.

Χαμηλωμένο: δύο προαιρετικές αναρτήσεις

Για κινητήρες με ισχύ από 150 PS, η ανάρτηση διατίθεται προαιρετικά με προσαρμοστικό έλεγχο αποσβεστήρων, κάτι που  χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 10 χιλιοστά. Οι αισθητήρες μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση της δομής του αμαξώματος και τη σχετική κίνηση των μεμονωμένων τροχών. Η μονάδα ελέγχου επεξεργάζεται τα σήματά τους μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και προσαρμόζει συνεχώς κάθε αποσβεστήρα χωριστά ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου, την κατάσταση οδήγησης και τη ρύθμιση στο Audi drive select. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δυναμικής ή προσανατολισμένης στην άνεση οδήγησης, επιλέγοντας auto, comfort ή dynamic. Οι αποσβεστήρες προσφέρουν ένα εύρος μεταξύ εξαιρετικά άνετης και πολύ δυναμικής οδήγησης. Με τη σπορ ανάρτηση, η οποία έρχεται ως στάνταρ με την επιλογή της S line, η εστίαση είναι καθαρά στο τελευταίο. Λόγω της ακριβούς ρύθμισης της ανάρτησης και των αποσβεστήρων και του γεγονότος ότι το όχημα εδώ χαμηλώνει κατά 15 χιλιοστά, το συμπαγές μοντέλο μεταφέρει μια ακόμη πιο άμεση επαφή με την επιφάνεια του δρόμου.

Κορυφαίος έλεγχος: Audi drive select και ESC

Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με το προαιρετικό σύστημα Audi drive select. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα για να αλλάξει όχι μόνο τη ρύθμιση των αποσβεστήρων αλλά και τα χαρακτηριστικά του συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης και της απόκρισης του γκαζιού, καθώς και τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων του S tronic για εκδόσεις κινητήρα με ισχύ 150 PS.

Σε συνεργασία με τον Ηλεκτρονικό Έλεγχο Σταθεροποίησης (ESC), ο έλεγχος κατανομής ροπής ανά τροχό συμβάλλει επίσης στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος: εάν ο εμπρόσθιος τροχός στο εσωτερικό της καμπύλης χάνει τη επαφή με το δρόμο όταν στρέφεται με μεγάλη ταχύτητα, φρενάρει ελαφρώς για να εξασφαλιστεί ότι το αυτοκίνητο διατηρεί μια σταθερή και σπορ συμπεριφορά.

Ο μεταβλητός έλεγχος δυναμικής οδήγησης – modular dynamic handling control

Κάτι εντελώς νέο στο A3 Sportback είναι ο μεταβλητός έλεγχος δυναμικής οδήγησης. Το κεντρικό σύστημα συλλέγει τα δεδομένα από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την εγκάρσια δυναμική και έτσι εξασφαλίζει ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ τους είναι ακριβής και γρήγορη. Υπολογίζει τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες, το ESC και την τετρακίνηση quattro – με βάση την κίνηση του τιμονιού. Ο μεταβλητός έλεγχος δυναμικής οδήγησης αυξάνει την ακρίβεια στην κίνηση με αυτό τον τρόπο, ειδικά στους δρόμους με διαδοχικές στροφές.

Μεγεθυμένα: τροχοί και φρένα

Το χαρτοφυλάκιο τροχών του νέου A3 Sportback κυμαίνεται από 16 έως 19 ίντσες και έχει διάσταση ελαστικών 235/35. Τα πακέτα εξωτερικού σχεδιασμού περιλαμβάνουν ζάντες 17 ιντσών, ενώ διατίθενται από την Audi Sport ζάντες 18 ιντσών και 19 ιντσών. Τα ελαστικά για όλες τις διαστάσεις βελτιστοποιήθηκαν όσον αφορά την αντίσταση κύλισης χωρίς να διακυβεύονται οι δυνατότητες χειρισμού ή πέδησης.

Οι δισκόπλακες στον μπροστινό άξονα είναι αεριζόμενες εσωτερικά και έχουν διάμετρο 312 χιλιοστά, στον πίσω άξονα η διάμετρος είναι 272 χιλιοστά. Τα έμβολα φρένων είναι υπό πίεση μέσω ενός ηλεκτρικού ενισχυτή φρένων. Λόγω του πολύ γρήγορου χρόνου απόκρισης, οι προγραμματιστές κατάφεραν να αυξήσουν ελαφρώς το κενό αέρα ανάμεσα στα τακάκια και τις δισκόπλακες. Η λύση αυτή αποτρέπει την απώλεια τριβής λόγω ελαφράς επαφής με τα τακάκια των φρένων και αυξάνει την απόδοση.

Εσωτερικοί χώροι και αμάξωμα

Το νέο A3 Sportback προσφέρει περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα σε συνδυασμό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Έχει μήκος 4,34 μέτρα και πλάτος 1,82 μέτρα χωρίς τους καθρέφτες και επομένως είναι λίγο πάνω από τρία εκατοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Οι επιβάτες επωφελούνται άμεσα απ’ αυτό: έχουν περισσότερους χώρους αγκώνων στο εμπρόσθιο και οπίσθιο μέρος και περισσότερους χώρους για τους ώμους στο πίσω μέρος. Χωρίς την κεραία οροφής, το νέο A3 Sportback έχει ύψος 1,43 μέτρα, το οποίο είναι ίδιο με την τρίτη γενιά, όπως και το μεταξόνιο των 2,64 μέτρων. Αντίθετα, η ελαφρώς χαμηλότερη θέση καθίσματος για τον οδηγό είναι ένα νέο χαρακτηριστικό. Αυτό υπογραμμίζει τον αθλητικό χαρακτήρα του συμπαγούς μοντέλου και ωφελεί το ύψος της κεφαλής στην πρώτη σειρά καθισμάτων.

Εκτός από τα στάνταρ καθίσματα, η Audi προσφέρει τα νέα προηγμένα σπορ καθίσματα με υψηλά πλευρικά στηρίγματα και ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα οποία είναι στάνταρ στην έκδοση εσωτερικού S line. Το σύστημα θέρμανσης καθισμάτων, η ηλεκτρική ρύθμιση και η οσφυϊκή υποστήριξη με λειτουργία πνευματικού μασάζ διατίθενται προαιρετικά. Υπάρχει ακόμη και ένα ευρύ φάσμα επιλογής τιμονιού – στρογγυλό ή πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, με στάνταρ ή μεγάλα πολυλειτουργικά κουμπιά, με ή χωρίς paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 380 έως 1.200 λίτρα. Το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη και το πίσω ράφι βρίσκεται κάτω από αυτό. Προαιρετικά, διατίθεται ένα πακέτο αποθήκευσης για το χώρο αποσκευών και ηλεκτρική πίσω πόρτα, η οποία μπορεί επίσης να ανοίγει και να κλείνει με κίνηση των ποδιών, στο κάτω μέρος. Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, το νέο A3 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 1.600 κιλά (φρενάρισμα, με κλίση 12%).

Το αμάξωμα είναι δομικά εξαιρετικά ανθεκτικό, άκαμπτο και ακουστικά άνετο. Με τον 1.5 TFSI, το A3 Sportback έχει βάρος χωρίς φορτίο (χωρίς οδηγό) μόλις 1.280 κιλά, καθιστώντας το πολύ ελαφρύ. Στο θάλαμο επιβατών, εξαρτήματα που κατασκευάζονται από χάλυβα θερμικής κατεργασίας, συνδυάζουν υψηλή αντοχή και χαμηλό βάρος, σχηματίζοντας έναν ισχυρό και ασφαλή κλωβό. Αποτελούν το 29% του βάρους του αμαξώματος. Το καπό είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Χάρη στη σύνθετη ηχομόνωση και την εξελιγμένη αερακουστική, το A3 είναι πολύ ήσυχο στο εσωτερικό. Σκιασμένα τζάμια για το πίσω μέρος είναι διαθέσιμα ως προαιρετικά, κρατώντας μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα από το εσωτερικό του οχήματος.

Με συντελεστή οπισθέλκουσας που ξεκινάει από 0,28, το A3 Sportback είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου. Οι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη της αεροδυναμικής και οι σχεδιαστές άρχισαν να συνεργάζονται στενά σε πολύ πρώιμο στάδιο βελτιστοποιώντας πολλές περιοχές του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών καθρεφτών και του κάτω μέρους του οχήματος, στο οποίο τοποθετήθηκε επένδυση μεγάλης επιφάνειας. Η έκδοση του κινητήρα TDI 150 PS διαθέτει μια ελεγχόμενη είσοδο ψυχρού αέρα: δύο οριζόντια τοποθετημένα πλαίσια πίσω από το Singleframe που ενεργοποιούνται ηλεκτρικά ρυθμίζουν τη ροή αέρα έξυπνα και ανάλογα με τις απαιτήσεις, με δύο βασικά πλεονεκτήματα: άριστη απόδοση ψύξης και αεροδυναμική αντίσταση. Κατά την οδήγηση, παραμένουν κλειστά όσο το δυνατόν περισσότερο. Η ψύξη των φρένων με  ουδέτερο συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, όπου ο αέρας οδηγείται από το διαμέρισμα του κινητήρα μέσω των θόλων των τροχών στα φρένα, είναι ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό.

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το νέο A3 Sportback διακρίνεται από ευρεία εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας. Διαθέτει εκτεταμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, πολλά από τα οποία προέρχονται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Ενδεικτικά, εξοπλίζεται με εμπρόσθιο ραντάρ με γωνία ανοίγματος 60 μοιρών που μπορεί να μετρήσει μέχρι πλάτος 160 μέτρων, δύο αισθητήρες πίσω ραντάρ, καθένας με εμβέλεια 70 μέτρα, μπροστινή κάμερα, δώδεκα αισθητήρες υπερήχων, καθώς και τέσσερις κάμερες προβολής περιβάλλοντος.

Κορυφαία ασφάλεια: τρία βασικά συστήματα

Στο στάνταρ σύστημα Audi pre sense front, η κάμερα συνεργάζεται με το μπροστινό ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο A3 Sportback να αποφεύγει ατυχήματα με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες μπροστά από το αυτοκίνητο ή τουλάχιστον να μειώνει τη σοβαρότητα τέτοιων ατυχημάτων. Το σύστημα δημιουργεί μια οπτική, ακουστική και απτική προειδοποίηση στον οδηγό. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ενεργοποιεί το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης collision avoidance assist είναι ένα άλλο στάνταρ σύστημα ασφαλείας. Διευρύνει το φάσμα λειτουργίας  του Audi pre sense front και βοηθά τον οδηγό να αποφύγει ένα εμπόδιο. Η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας lane departure warning εκτελεί επίσης διορθώσεις διεύθυνσης για να διασφαλίσει ότι το αυτοκίνητο δεν εγκαταλείπει τη λωρίδα του.

Το adaptive cruise assist ως μέρος του πακέτου υποβοήθησης

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist, ACA), το πιο περίπλοκο σύστημα για το νέο A3 Sportback, το οποίο εκτελεί τα καθήκοντα ελέγχου διεύθυνσης, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος του οδηγού σε μεγάλο βαθμό μέχρι την ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα. Το ACA περιλαμβάνεται σε αυτό που είναι γνωστό ως “Assist Package” και είναι διαθέσιμο για όλα τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Περιλαμβάνει ένα τιμόνι με αισθητήρες αφής, με πλεονέκτημα ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να εφαρμόζει κάποια πίεση στο τιμόνι, αλλά απλά το αγγίζει ελαφρά για να διατηρήσει την ενεργή λειτουργία του συστήματος.

Το πακέτο υποστήριξης περιλαμβάνει επίσης την υποβοήθηση αποδοτικότητας efficiency assist, η οποία διατίθεται σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης. Δείχνει στον οδηγό μέσω της οθόνης όταν πρέπει να βγάλει το πόδι του από το γκάζι, για παράδειγμα, επειδή πλησιάζει σε μια στροφή ή σε έναν οικισμό. Το σύστημα αποκτά τις πληροφορίες από τον χάρτη πλοήγησης. Αν το ACA είναι ενεργό, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τα οχήματα που οδηγούν μπροστά μέσω των μπροστινών αισθητήρων και να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος στις δικές τους.

Η υποβοήθηση μεγάλης σκάλας high-beam assist  και η υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης emergency assist αποτελούν επίσης μέρος του  εκτεταμένου συστήματος υποβοήθησης. Περιλαμβάνει επίσης δύο λειτουργίες στάθμευσης: την υποβοήθηση στάθμευσης park assist και το σύστημα στάθμευσης plus. Το πρώτο μπορεί να καθοδηγήσει το όχημα σε παράλληλη και κάθετη στάθμευση σχεδόν αυτόνομα, χρησιμοποιώντας υπερηχητικούς αισθητήρες γύρω από το αυτοκίνητο. Ο οδηγός πρέπει μόνο να επιταχύνει, να φρενάρει και να αλλάζει ταχύτητα. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιηθεί και ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η μη αυτόματη στάθμευση, για παράδειγμα αν ο οδηγός αντιληφθεί ότι πλησίασε το σημείο στάθμευσης από δύσκολη γωνία.

Εκδόσεις εξοπλισμού

Υπάρχουν τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις για το εξωτερικό και τρεις για το εσωτερικό για το Audi A3 Sportback, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν κατά το δοκούν. Εκτός από τη Standard έκδοση, υπάρχουν η έκδοση Advanced και η S line. Όσον αφορά τα χρώματα και τα υλικά στο εσωτερικό, οι πελάτες του A3 μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της βασικής επιλογής εσωτερικού σχεδιασμού και της S line. Έτσι, το A3 Sportback προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Οι εξωτερικές παραλλαγές

Στην έκδοση Advanced, τα πλαίσια των εισόδων αέρα σχεδιάζονται σε silver selinite, ενώ εκείνα του εξωτερικού της S line είναι σε ματ platinum gray. Υπάρχουν παρόμοιες διαφορές στο πίσω μέρος. Το Singleframe και των δύο γραμμών είναι βαμμένο σε μαύρο τιτάνιο και περιβάλλεται από πλαίσιο χρωμίου. Οι είσοδοι αέρα και το μαρσπιέ στο εμπρόσθιο άκρο στο κάτω μέρος είναι μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά με επιλογή του εξωτερικό S line. Υπάρχει μια τρίτη επίπεδη είσοδος αέρα πάνω από το μαρσπιέ. Οι κυψελωτές σχάρες στο Singleframe είναι μεγαλύτερες και έχουν μικρές λωρίδες εισόδου. Η μάσκα είναι τοποθετημένη λίγο πιο κάτω και υπάρχουν τρεις επίπεδες περσίδες πάνω από αυτήν. Η αεροτομή της οροφής έχει ένα δυναμικό περίγραμμα ενώ και ο διαχύτης έχει ένα πιο εντυπωσιακό σχέδιο.

Και στις δύο γραμμές εξοπλισμού, το προαιρετικό πακέτο styling σε μαύρο χρώμα τονίζει περαιτέρω την εμφάνιση. Περιλαμβάνει το πλαίσιο του Singleframe και των εισόδων αέρα και του μαρσπιέ. Στην S line, περιλαμβάνει επίσης το πλαίσιο του διαχύτη και τις ταινίες ένθεσης στο πλάι. Τα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεφτών είναι επίσης διαθέσιμα σε μαύρο χρώμα. Μια ράγα οροφής σε ματ μαύρο ή ανοδιωμένο αλουμίνιο διατίθεται ως προαιρετική επιλογή και για τις τρεις παραλλαγές εξωτερικού. Οι πελάτες του A3 μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δώδεκα χρωμάτων. Το μπλε Atoll, το Turbo Blue, το γκρι Manhattan και το κίτρινο Python είναι καινούργια χρώματα.

Εξατομίκευση στο εσωτερικό

Διαφορετικές ταπετσαρίες καθισμάτων σε διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς, που κυμαίνονται από βιώσιμο ανακυκλωμένο υλικό έως λεπτό δέρμα Nappa, διατίθενται για τα τρία εσωτερικά σχέδια. Τα υλικά “Puls” και “Torsion” που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των καθισμάτων στην S line και οι παραλλαγές επιλογής εσωτερικού σχεδιασμού αποτελούνται από μέχρι και 89% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Για ένα σύνολο καθισμάτων από υλικό “Torsion”, 45 μπουκάλια ΡΕΤ 1,5 λίτρων περνούν ειδική επεξεργασία για να δημιουργηθούν ίνες οι οποίες στη συνέχεια περιστρέφονται σε σπειρώματα. Υπάρχει επίσης μια μεγάλη ποικιλία υλικών και χρωμάτων για τις διακοσμητικές επιφάνειες του πίνακα οργάνων, όπως για παράδειγμα λωρίδες από γκρι ξύλο σημύδας, δύο σχέδια αλουμινίου ή άνθρακα.

Και οι δύο γραμμές εξοπλισμού περιλαμβάνουν πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων, φωτιζόμενα στοιχεία στο εσωτερικό των θυρών και κομψές ραφές σε χρώμα αντίθεσης στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στις πόρτες και τον πίνακα οργάνων. Το πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος θα ακολουθήσει λίγο μετά το λανσάρισμα: μπορεί να ρυθμιστεί σε 30 διαφορετικά χρώματα και φωτίζει τις χαρακτηριστικές γραμμές σχεδιασμού με εντυπωσιακό φως και τις επιφάνειες με απαλό φως. Η S line για το εσωτερικό περιλαμβάνει προηγμένα σπορ καθίσματα με δερμάτινα καλύμματα και καλύμματα Alcantara, διακοσμημένα με ένα νέο σχήμα ρόμβου. Συμπληρώνεται από πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, ανάγλυφο S στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων και ένα μαύρο τιμόνι με αντιπαραβαλλόμενη ραφή και το έμβλημα S.

Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του νέου Audi A3 Sportback στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται με τα σημερινά δεδομένα προς το τέλος του καλοκαιριού – αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές του νέου μοντέλου να ανακοινώνονται λίγο πριν.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Alex, κράτα, θα περάσει κι αυτό…

cars

Ανανέωση για τις Mercedes-AMG Ε63/ E63 S 4MATIC

cars

Κορωνοϊός: O επικεφαλής ιατρικών υπηρεσιών της Skoda συμβουλεύει

cars

Η Ferrari “έβαλε εμπρός” τις μηχανές της (video)

cars

Δοκιμάζουμε το πληθωρικό Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT

cars

Πόσο ασφαλή είναι τα cabrio αμαξώματα;

cars

Mercedes-Benz Hellas: Παραχωρεί τρία επαγγελματικά αυτοκίνητα στο ΕΚΑΒ

cars

Η VW ίσως βγάλει την φθηνή της μάρκα Jetta και εκτός Κίνας

cars

H Audi ενισχύει τη γκάμα των E- Tron και E-Tron Sportback

cars