CARSNEWS
AUTONEWS

Μήπως η Toyota εξετάζει μία ακόμα πιο ακραία έκδοση του Yaris;

Στις 10 του ερχόμενου Ιανουαρίου, η Toyota θα παρουσιάσει επίσημα την κορυφαία έκδοση του νέου Yaris. Το GR Yaris όπως θα ονομάζεται, θα είναι ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο, εξελιγμένο εξ’ ολοκλήρου από την ιαπωνική εταιρία χωρίς “εξωτερική” βοήθεια και σίγουρα θα προκαλέσει ανησυχία στον ανταγωνισμό αλλά κάτι με ενοχλεί. Όταν η Toyota ανακοίνωσε την οικογένεια σπορ εκδόσεων της, είχε πει πως η στρατηγική της βασίζεται σε 3 πυλώνες: στην βάση της γκάμας είναι οι λεγόμενες “GR Sport” εκδόσεις και στην κορυφή οι “GRMN”. Οι “GR” τοποθετούνται κάπου στην μέση και αυτό με μπερδεύει σχετικά με το επερχόμενο GR Yaris.

Μιλάμε για ένα τετρακίνητο πυραυλάκι με 250 ίππους και πολλά special εξαρτήματα, το οποίο η Toyota επέλεξε συνειδητά να εντάξει στην “GR” οικογένεια. Γιατί; Δύο είναι οι πιθανές απαντήσεις: είτε κάτι άλλαξε στην ονοματολογία από τον Σεπτέμβριο του 2017 και δεν ανακοινώθηκε επίσημα από την Toyota, είτε αφήνεται επίτηδες χώρος για κάτι ακόμα πιο σκληροπυρηνικό.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά ο επικεφαλής μηχανικός του GR Yaris, Naohiko Saito, απάντησε πως μία GRMN έκδοση είναι “υπό εξέταση” που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται αλλά ούτε έχει πάρει το πράσινο φως ακόμα. Ανώνυμες πηγές σε στενή συνεργασία με την Gazoo Racing όμως, αναφέρουν ότι αν τελικά φτάσουμε στο σημείο να εγκριθεί το GRMN Yaris, αυτό δεν θα στηρίζεται στην αύξηση της ιπποδύναμης, αλλά στην μείωση του βάρους. Αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο για ένα τετρακίνητο hatchback που ήδη ζυγίζει λιγότερο από 1.300 κιλά αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τον Saito-san, νωρίς στην εξέλιξη του project ζήτησε από την ομάδα του να καταστρώσει μία έρευνα σχετικά με την δυνατότητα υλοποίησης ενός πλήρως ανθρακονημάτινου αμαξώματος. Προφανώς αυτή η λύση θα εκτόξευε το κόστος σε μη-ρεαλιστικά επίπεδα αλλά για ένα GRMN περιορισμένης παραγωγής τίποτα δεν είναι απίθανο. Από την άλλη, μπορούν να εφαρμοστούν πιο προσγειωμένα πράγματα όπως η αντικατάσταση των ζαντών με ακόμα ελαφρύτερες, η αφαίρεση πολυτελειών όπως ο κλιματισμός και η ηχομόνωση κ.ά. που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα και έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά 50-100 κιλά αναλόγως της έκτασης των μετατροπών.

Παρότι η αύξηση στην ισχύ δεν είναι αυτοσκοπός, ακούγεται πως ο τρικύλινδρος 1600άρης των 250 ίππων στο GR Yaris δεν είναι ιδιαίτερα πιεσμένος, οπότε είναι πιθανό να αναβαθμιστεί στα 300 άλογα και να συνδυαστεί με πιο ακραίες ρυθμίσεις στο πλαίσιο και στην ανάρτηση, δημιουργώντας ένα σύνολο που θα επιτρέψει στην Toyota να διεκδικήσει τον τίτλο του ταχύτερου hatchback σε κάποια φημισμένη πίστα στη Γερμανία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Υγιεινό κέικ με γλυκοπατάτα

cars

Αυτό το V8 Toyota Hilux θα διεκδικήσει τη νίκη στο Dakar του 2021.

cars

Η Racing Point στοχεύει στο άλμα τετράδας για το 2020!

cars

Πόσο καιρό πρέπει να περιμένει ένα νέο ζευγάρι πριν κάνει τις πρώτες κοινές διακοπές

cars

Ποιο είναι το όριο της Ford Mustang Mach-E; 7 κινητήρες και 1.400 άλογα!

cars

Ξεκίνησε η παραγωγή της Koenigsegg Jesko.

cars

Stellantis: Όλες οι μάρκες θα έχουν την ευκαιρία τους!

cars

Ξανά στο προσκήνιο το νέο Nissan GT-R.

cars

Volkswagen. Πρόσκληση σε σχεδιαστές να δημιουργήσουν το δικό τους ID.3

cars