CARSNEWS
NEW MODELS

Μεγάλος περίπατος: Σε ένα παράλληλο σύμπαν…

Με την επιστροφή στη «νέα κανονικότητα», όπως αυτή έχει προκύψει στη χώρα έπειτα από την πανδημία του Κορωνοϊού, η κυβέρνηση άνοιξε δύο πολύ σημαντικά θέματα.

Το πρώτο έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση, στην οποία είναι αφιερωμένο εξ ολοκλήρου το τεύχος Ιουλίου του Car and Driver που ήδη κυκλοφορεί στα περίπτερα και διαδικτυακά ΕΔΩ  και το δεύτερο με τον «Μεγάλο Περίπατο» στο κέντρο της Αθήνας.

Τα ερωτήματα που εγείρονται για το timing που επιλέχθηκε το άνοιγμα δύο τόσων σημαντικών θεμάτων είναι πολλά και τα περισσότερα έχουν να κάνουν, κυρίως, με την απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη να επιλέξει την περίοδο που ο τουρισμός στη χώρα μας προσπαθεί να ανακάμψει να κάνει μπάχαλο το κέντρο της πόλης.

Ουδείς διαφωνεί πώς στις σύγχρονες πόλεις οι δρόμοι για τους πεζούς, η δυνατότητα περιπάτων, οι ποδηλατοδρόμοι και γενικότερα η «αρμονική» συνύπαρξη αυτοκινήτων, ανθρώπων και Μέσω Μαζικής Μεταφοράς είναι εκ των ων ου άνευ. Είναι ακριβώς το πλαίσιο που ορίζει τη σύγχρονη κινητικότητα, όπου όλοι μπορούν να «συμβιώσουν» στο πλαίσιο της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών. Όσοι έχετε ταξιδέψει στο εξωτερικό και σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη, η Βαρκελώνη, κ.α., ίσως να το έχετε διαπιστώσει.

Πείτε μου, όμως:

Τι από τα παραπάνω έχει γίνει με σχέδιο και που ακριβώς στοχεύει ο «Μεγάλος Περίπατος»;

Ποιό νόημα έχουν τρεις φρεσκοβαμμένες λωρίδες για τους πεζούς στην Πανεπιστημίου και πώς θα μπορέσει να απολαύσει κάποιος τον περίπατό του, όταν ακριβώς δίπλα του θα έχει τρεις μποτιλιαρισμένες από αυτοκίνητα λωρίδες εισπνέοντας καυσαέριο και κάνοντας τα νεύρα του κρόσσια από την ηχορύπανση.

Πόσο οξύμωρο είναι για ένα δήμο, όπως στους περισσότερους της χώρας, που δεν έχει ακόμη επιλύσει σημαντικά θέματα αναφορικά με το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, έχοντας σε καθημερινή λειτουργία παλαιάς τεχνολογίας και επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία αυτοκίνητα (π.χ. απορριμματοφόρα), να υποβάλει σε τέτοια ταλαιπωρία τους πολίτες, χωρίς καμία ενημέρωση, καμία προειδοποίηση, έτσι ξαφνικά;

Ποιόν, έχει πείσει στην τελική ο κύριος Δήμαρχος, για το «κοινό όφελος» αυτής της ενέργειας, από την στιγμή που δεν μπορεί να ενταχθεί (τουλάχιστον μέχρι στιγμής) σε ένα γενικότερο πλαίσιο αστικής κινητικότητας;

Δεν θα μπούμε στη λογική της «προσωπικής προβολής» ή του «κόστους» των πεζοδρομήσεων, είναι άλλοι πιο ειδικοί να το κρίνουν.

Κοιτάζουμε την ουσία, αλλά και το πόσα παράλογα συμβαίνουν στην χώρα μας. Για παράδειγμα, λίγες μέρες πριν τις ανακοινώσεις των επιδοτήσεων για την ηλεκτροκίνηση και του ανοίγματος του «Μεγάλου Περιπάτου», η κυβέρνηση άναψε το πράσινο φως για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και μάλιστα χωρίς το πέναλτι του 1 ή 2 μηνών που ίσχυε μέχρι πέρσι, προκειμένου «να εξυπηρετηθεί ο κόσμος για να πηγαίνει στις δουλειές τους και να μην χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ λόγω κορωνοϊού» όπως ελέχθη.

Δεν χρειάζεται κάποιες ειδικές γνώσεις για να αντιληφθεί κανείς, ότι όλα αυτά τα αυτοκίνητα που θα ξαναπάρουν τις πινακίδες τους είναι υψηλού κυβισμού, ρυπογόνα και στην πλειονότητά τους ασυντήρητα. Αυτά, λοιπόν, μπορούν να κυκλοφορήσουν στην… Πανεπιστημίου τουλάχιστον τις μισές μέρες του μήνα και ακριβώς δίπλα τους ο ποδηλάτης εισπνέοντας… καθαρό αέρα να κάνει ορθοπεταλιές…

Ζούμε ή όχι σε ένα παράλληλο σύμπαν….

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Yamaha Serow 250 Final Edition – Το “αγριοκάτσικο” μας αποχαιρετά

cars

Ferrari: Tο SUV θα παρουσιαστεί στο 2021, το νέο hypercar το 2022

cars

Δοκιμάζουμε την BMW M2 Competition (Video)

cars

Νέα… μόδα παραβάσεων στην παραλιακή Αθηνών – Σουνίου

cars

Οριστικό: Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 6:00 το πρωί – Πότε και πώς επιτρέπεται

cars

H Jaguar F-Pace θα ανανεωθεί και θα γίνει πιο μοντέρνα

cars

Το ηλεκτροκίνητο Citroen των 7.300 ευρώ μπήκε στις εκθέσεις

cars

Θερμαινόμενοι υαλοκαθαριστήρες από την Lincoln

cars

Ένα ολόκληρο γαλλικό χωρίο θα οδηγεί Renault Zoe

cars