Απόδειξη της ανοδικής πορείας της Renault στα segments C και D, το συγκεκριμένο SUV μοντέλο αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο του οράματος της μάρκας, που φιλοδοξεί να καθιερώσει τα προϊόντα της, στα υψηλότερα segments της αγοράς, επιβεβαιώνοντας, παράλληλα, και την τεχνολογική της αριστεία. Το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει, είναι το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο Hyper Hybrid E-Tech 4×4 plug-in των 300 ίππων, που εξελίχθηκε ειδικά για αυτό το μοντέλο.

Renault Rafale 300cv Renault
Αυτό το σύστημα κίνησης είναι μοναδικό τόσο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις (80 – 120χλμ./ώρα σε 4δλ.) όσο και ως προς την οικονομία, με βελτιστοποιημένη λειτουργία των τεσσάρων κινητήρων, ενός κινητήρα εσωτερικής καύσεως και τριών ηλεκτρικών. Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 των 300 ίππων επιτυγχάνει αυτονομία έως και 1.000χλμ. για μεγάλα ταξίδια καθώς και κορυφαίες τιμές κατανάλωσης- 0,5λίτρα/100χλμ. σε μικτό κύκλο και 5,8 λίτρα/100 χλμ. με αποφορτισμένη μπαταρία.
Αυτές οι τιμές είναι οι καλύτερες στην κατηγορία, καθώς προσφέρουν τα οφέλη της plug-in hybrid τεχνολογίας, χωρίς κανένα συμβιβασμό. Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300hp λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, επιτυγχάνοντας αυτονομία έως και 105 χιλιόμετρα. Εναλλακτικά, μπορεί να λειτουργήσει με πρόγραμμα “full hybrid”, προσφέροντας στον οδηγό του τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Hyper Hybrid E-Tech.

Renault Rafale 300cv Renault
Η μπαταρία έχει αξιοσημείωτη χωρητικότητα που φτάνει τις 22kWh. Μπορεί να φορτιστεί από συμβατική παροχή ή σημείο φόρτισης, καθώς και όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο, μέσω της λειτουργίας αναγεννητικής πέδησης. Ταυτόχρονα με το νέο κινητήριο σύνολο, το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp αποκτά μια νέα έκδοση, την Atelier Alpine με ειδικές ζάντες 21 ιντσών και αμάξωμα με την προαιρετική επιλογή στο νέο αποκλειστικό χρώμα Satin Sommet Blue.
Διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου του πλαισίου, που έχει εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Alpine, καθώς και αυτορυθμιζόμενη έξυπνη ανάρτηση με κάμερα προληπτικής δράσης. Ο συνδυασμός της τετρακίνησης και του συστήματος 4διεύθυνσης, αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό που κάνει το μοντέλο να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο μεταξύ των full-liners, συνδυάζοντας ισχύ, ευελιξία και απαράμιλλες επιδόσεις.

Renault Rafale 300cv Renault
Και φυσικά την άνεση και την ευεξία που αποτελούν θεμελιώδη συστατικά της φιλοσοφίας ‘voiture à vivre’ (αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του) της Renault. Το Renault Rafale είναι ένα σπορ SUV του segment D, μήκους 4,71 μέτρων, πλάτους 1,86 μέτρων και ύψους 1,61 μέτρων, με ζάντες 20 ή 21 ιντσών. Διαθέτει μακρύ μεταξόνιο (2,74 μέτρων) με επικλινή γραμμή οροφής, ελαφρώς καμπυλωτή ώστε να διατηρεί ανεπηρέαστο το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Πλήρες από την high-tech τεχνογνωσία της Renault, το νέο plug-in hybrid κινητήριο σύνολο, περιλαμβάνει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp. Η συγκεκριμένη διάταξη εξασφαλίζει περισσότερη ισχύ, αλλά και μόνιμα ενεργή 4κίνηση. Οικονομικό και αξιόπιστο σε κάθε περίσταση, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp ενσωματώνει επίσης και ένα ευφυές σύστημα πρόσφυσης και διαχείρισης της ενέργειας, ώστε να εξασφαλίζει πάντα τον ιδανικότερο συνδυασμό κατανάλωσης και επιδόσεων.

Renault Rafale 300cv Renault
Αποτυπώνοντας όλο το πάθος και την εμπειρία της μάρκας και των μηχανικών της, το νέο plug-in hybrid κινητήριο σύνολο του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp προσφέρει τα πλεονεκτήματα και των δύο τύπων κίνησης. Του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και της ηλεκτροκίνησης. Βασισμένο στο σύστημα κίνησης full hybrid Hyper Hybrid E-Tech 200 hp, το σύστημα διαθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, και μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία με μεγάλη χωρητικότητα που φτάνει τις 22kWh.
Αυτό δίνει στο Rafale αυτονομία έως και 105 χιλιόμετρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (συνδυασμένος κύκλος WLTP για την έκδοση Esprit Alpine). Με τη διαχείριση της τεχνολογίας Hyper Hybrid E-Tech, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως συνεργάζεται με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες και τη μπαταρία, για μεγιστοποίηση των επιδόσεων, και συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους 300 ίππους. Χάρη στην απόδοση του θερμικού κινητήρα και την υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας, επιτυγχάνεται ιδανική τιμή της σχέσης οικονομίας/απόδοσης, με ονομαστική τιμή κατανάλωσης 0,5 λίτρα/100 χλμ.

Renault Rafale E-Tech Renault
Ακόμα και με αποφορτισμένη μπαταρία, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 5,8λίτρα/100χλμ. Κάτω από το καπό, ο 1.200άρης 3κύλινδρος κινητήρας διαθέτει νέο υπερσυμπιεστή, που εκτοξεύει την ισχύ στα 110kW ή 150hp (σε σύγκριση με τα 96kW ή 130hp του μοντέλου Hyper Hybrid E-Tech hybrid με τους 200hp) και τη ροπή στα 230 Nm (σε σχέση με τα 205 Nm). Το αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών έχει ενισχυθεί κατάλληλα για να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ροπή και το έξτρα βάρος.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα) αποδίδοντας συνδυαστικά 300 hp:
• ο βασικός ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα, που αποδίδει ισχύ 50 kW (70 hp) και ροπή 205 Nm
• ο δεύτερος βασικός ηλεκτροκινητήρας, μόνιμα συνδεδεμένος στον πίσω άξονα, που αποδίδει ισχύ 100 kW (136 hp) και ροπή 195 Nm
• ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας HSG (High-voltage Starter Generator- μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσεως) που αποδίδει ισχύ 25 kW (34 hp) και ροπή 50 Nm.

Renault Rafale E-Tech Renault
Ο συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει μια ομαλή και δυναμική εμπειρία οδήγησης, με απρόσκοπτες αλλαγές ταχυτήτων και χωρίς απώλεια ροπής ή «κενά» στην απόδοση της ισχύος και την αίσθηση της οδήγησης. Για μια δυναμική εμπειρία οδήγησης, ο θερμικός και οι ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να εκμεταλλευθούν όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, με τις επιδόσεις να διαμορφώνονται ως εξής:
• επιτάχυνση 0 – 100km/h σε 6,4δλ.
• ρεπρίζ 80 – 120km/h σε 4,0δλ.
• επιτάχυνση 0 – 1.000μ. από στάση, σε 26,9δλ.
Οι δύο κύριοι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 22kWh/400V. Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι η HSG (High-voltage Starter Generator – μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσεως), χρησιμοποιείται για να βάζει μπροστά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως, να ελέγχει τις αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο, και να βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας..
Για μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,4 kW (32A), για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται :
• 2ώ. 10λ. από 0 έως 80 %
• 2ώ. 55λ. από 0 έως 100 %.

Renault Rafale 300cv Renault
Με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp αποκτά ενεργή & μόνιμη 4κίνηση. Η μετάδοση της κίνησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος MULTI-SENSE, ρυθμίζεται αυτόματα από το σύστημα Hyper Hybrid E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης. Με το αυτοκίνητο σε κίνηση, η οθόνη πολυμέσων εμφανίζει, σε πραγματικό χρόνο, την μετάδοση της κίνησης σε κάθε άξονα, μέσω του μενού Dynamic Chassis.
Η κατανομή της ροπής μπορεί να μεταβάλλεται στιγμιαία από 100% στους μπροστινούς τροχούς (κίνηση εμπρός), έως 100% στους πίσω τροχούς (κίνηση πίσω). Γενικά, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι καλύτερη επιλογή μέχρι τα 70 km/h, ενώ η κίνηση στους πίσω τροχούς, ταιριάζει καλύτερα σε οδήγηση με υψηλότερες ταχύτητες.

Αντανακλώντας το DNA της μάρκας, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp είναι ένα πραγματικό ‘αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του’ (voiture à vivre), προσφέροντας μια απολαυστική εμπειρία μετακίνησης για όλους. Ο χώροι είναι τεράστιοι τόσο μπροστά όσο και πίσω, με μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υψηλής τεχνολογίας. Η εμπειρία του ταξιδιού τοποθετεί αυτό το μοντέλο στην κορυφή της κατηγορίας του.
Κομψός και εργονομικός, o ψηφιακός κόσμος του συστήματος OpenR στο Renault Rafale αποτελείται από δύο οθόνες σε διάταξη L: μια οριζόντια οθόνη TFT στο ταμπλό, επιφάνειας 321cm² και διαγώνιο 12,3’’ (1920 x 720 pixel, σε οριζόντια απεικόνιση), και μια κάθετη οθόνη αφής με επιφάνεια 453cm² και διαγώνιο 12’’ στην κεντρική κονσόλα (1250 x 1562 pixel, σε κατακόρυφη απεικόνιση).

Renault Rafale E-Tech Renault
Με το Android Automotive 12, το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, είναι ένα από τα πιο εύχρηστα interfaces της αγοράς. Βελτιωμένη από το οικοσύστημα της Google, η εμπειρία πλοήγησης της Renault θεωρείται ότι θέτει τα πρότυπα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με Google Maps, Google Assistant και πάνω από 50 εφαρμογές ανάλογα με τη χώρα και την έκδοση.
Εκτός από τις δυνατότητες πλήρους εξατομίκευσης, το συγκεκριμένο interface είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, για ενσύρματη και ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone. Για τους πίσω επιβάτες, η πλάτη του καθίσματος του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp διαθέτει πάντα το πίσω υποβραχιόνιο «Ingenius», με περιστρεφόμενες βάσεις για smartphones και tablet, αλλά και ενσωματωμένες παροχές φόρτισης. Η ελαφρά κεκλιμένη γραμμή της οροφής δεν επηρεάζει καθόλου το εσωτερικό ύψος και το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Renault Rafale E-Tech Renault
Το μακρύ μεταξόνιο (2,74μ.) προσφέρει χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, που φτάνει τα 302χλστ., τιμή που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς. Όσον αφορά τη χωρητικότητα αποσκευών, το Rafale προσφέρει χωρητικότητα 539 λίτρων (469 dm3 VDA). Η ιδανική χωρητικότητα φόρτωσης για ταξίδια. Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp μπορεί να εφοδιαστεί με το Solarbay, μια αδιαφανή πανοραμική γυάλινη οροφή (1.470 x 1.117mm) που αποτελείται από εννέα τμήματα που αλλάζουν από αδιαφανή σε διαφανή, με επιλογή από τον οδηγό.
Παρέχοντας μέγιστη και άμεση προστασία από τον ήλιο, χωρίς σκιάδιο, αυτή η λειτουργία συναντάται μόνο σε premium μοντέλα. Η επιλογή γίνεται με διακόπτη ή με φωνητική εντολή, μέσω του Google Assistant. Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν τέσσερις θέσεις για την ηλιοροφή: πλήρως διαφανής, πλήρως αδιαφανής, διαφανής μπροστά και αδιαφανής πίσω, ή αντίστροφα. Με την τεχνολογία πολυστρωματικής επένδυσης, η οροφή Solarbay ελαχιστοποιεί το φαινόμενο της «σάουνας» ή της «κατάψυξης» στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Renault Rafale E-Tech Renault
Όταν ο οδηγός βγαίνει από το αυτοκίνητο, η γυάλινη οροφή σκοτεινιάζει αυτόματα. Κατά την εκκίνηση, η οροφή επανέρχεται στην τελευταία επιλεγμένη θέση της. Επιπλέον, το Renault Rafale διαθέτει έως 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), συμπεριλαμβανομένου του ISA ή Intelligent Speed Assist, μιας νέας λειτουργίας που εντοπίζει το όριο ταχύτητας που ισχύει κάθε στιγμή, χάρη στη γεωγραφική τοποθεσία και την αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, και προειδοποιεί τον οδηγό εάν το έχει υπερβεί.
Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός GSR2 (Γενικός Κανονισμός Ασφάλειας) απαιτεί κάθε φορά που ξεκινά το αυτοκίνητο να ενεργοποιούνται βάσει εργοστασιακής ρύθμισης, ορισμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Ένα νέο κουμπί στα αριστερά του τιμονιού -My Safety Switch – επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί με το πάτημά του, τις προσωπικές του ρυθμίσεις, για πέντε ADAS ταυτόχρονα. Οι προσωπικές ρυθμίσεις που είναι διαθέσιμες από την οθόνη πολυμέσων περιλαμβάνουν εάν θα ενεργοποιηθεί η λειτουργία, σε ποιο επίπεδο, εάν θα επιτραπούν ηχητικές ειδοποιήσεις και ούτω καθεξής.

Renault Rafale 300cv Renault
Με το σύστημα ενεργής υποβοήθησης οδηγού (Active Driver Assist), ένα ADAS level 2, το Rafale έχει τη δυνατότητα να σκανάρει το δρόμο μπροστά του. Το Active Driver Assist συνδυάζει τη λειτουργία του προσαρμοζόμενου Cruise Control με το σύστημα παραμονής στην επιλεγμένη λωρίδα και το γεω-εντοπισμό της θέσης του αυτοκινήτου, μέσω δεδομένων από συγκεκριμένους χάρτες. Όλα τα παραπάνω, έρχονται σε ένα πραγματικά εντυπωσιακό πακέτο με τιμή που ξεκινά από τα 51.800 ευρώ και καθιστά το νέο μοντέλο της Renault ιδιαίτερα ελκυστικό, ειδικά στους εταιρικούς χρήστες.
