CARSNEWS
NEW MODELS

Μπορούν τα αυτόνομης οδήγησης οχήματα να μειώσουν δραματικά τα ατυχήματα;

Ερώτημα που παραπέμπει την απάντηση στο μέλλον, όταν η αυτόνομη οδήγηση θα έχει τον πρώτο λόγο στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων μέσα στις πόλεις και που δεν απέχει πολύ από τα σημερινά δεδομένα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα αυτοκίνητα παραγωγής έχουν ήδη περάσει στο επίπεδο3 της αυτόνομης οδήγησης, όταν το επίπεδο 5 αποτελεί το τελικό της στάδιο.

Έρευνες σε όλο τον κόσμο έχουν δείξει ότι οι εμπειρίες ενός οδηγού είναι σημαντικές και μπορούν να δώσουν πολλές λύσεις σε διάφορες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Όμως δεν είναι αρκετές για να περιοριστούν τα ατυχήματα. Σε αυτό το σημείο η αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσε να δώσει λύσεις. Έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για την Εθνική Αυτοκινητοβιομηχανία για την Ασφάλεια Κυκλοφορίας (USDOT NHTSA) διαπίστωσε ότι το 94% όλων των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν μεταξύ του 2005 και του 2007 ήταν αποτέλεσμα σφάλματος του οδηγού.

Δηλαδή, τα περισσότερα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί εάν ένας ή όλοι οι οδηγοί σε ένα ατύχημα έδιναν μεγαλύτερη προσοχή στην οδήγηση και είχαν αντιδράσει διαφορετικά. Αυτό ενισχύει την άποψη αρκετών ότι αν υπήρχε η αυτόνομη οδήγηση τότε τα περισσότερα από αυτά δεν θα συνέβαιναν.

Εξετάζοντας μερικά από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την κίνηση των αυτόνομων αυτοκινήτων, οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών βγάζουν συμπεράσματα για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα. Τον προηγούμενο Φεβρουάριο, αυτόνομο αυτοκίνητο της Google χτύπησε ένα λεωφορείο, γεγονός που προκάλεσε κάποιες ανησυχίες και έδειξε στους επικεφαλής ότι έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους.

Ο Elon Musk, Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, ο οποίος είναι αναμφισβήτητα ένας από τους ηγέτες στην νέες τεχνολογίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, δηλώνει ότι πολύ σύντομα τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι ιδιαίτερα ασφαλή. Μέχρι σήμερα έχουν διανυθεί περίπου 1,8 εκατομμύρια μίλια αυτόνομης οδήγησης χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, συγκεντρώνοντας χρήσιμες πληροφορίες για την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Βλέποντας την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης στο σύνολό της και σε σχέση με τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί βλέπουμε ότι τα ατυχήματα είναι λιγότερα από αυτά όπου στο τιμόνι βρίσκεται οδηγός. Το σίγουρο είναι ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια οδήγησης για τεκμηριωθεί αυτή η άποψη και να καθοριστεί ότι ένα αυτόνομο όχημα είναι ασφαλές.

Μέχρι στιγμής, όλα τα δεδομένα αναφέρουν ότι τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή από ό,τι τα αυτοκίνητα με οδηγό. Για να αποδειχθεί αυτό πρέπει να γίνουν ακόμη άπειρες δοκιμές. Πρέπει να βελτιωθούν περισσότερο οι αισθητήρες και οι χρόνοι απόκρισης για να φθάσουν στο ανθρώπινο επίπεδο. Μέσα από την τεχνολογία ανίχνευσης και δημιουργικού προγραμματισμού, τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα θα μπορούν να ξεπερνούν χωρίς πρόβλημα κάθε εμπόδιο που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τους επικεφαλής των ερευνών το σημαντικό εμπόδιο δεν είναι πραγματικά τα δεδομένα που αποδεικνύουν ότι τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα από τους οδηγούς, αλλά η εδραίωση της εμπιστοσύνης των ανθρώπων στα αυτόνομα συστήματα οδήγησης και η ανάπτυξη κανονισμών κάθε φορά που ένα αυτόνομο όχημα εμπλέκεται σε ένα ατύχημα, όπως επίσης και η ιδιοσυγκρασία του ανθρώπου να δίνει τον πρώτο λόγο στην τεχνολογία βάζοντας τον εαυτό του λίγο πιο πίσω.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα διστάσουν να βγάλουν στην παραγωγή αυτόνομο αυτοκίνητο όταν δεν θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο λειτουργίας. Η εμπιστοσύνη του κοινού στην αυτόνομη οδήγηση είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό απαραίτητη, καθώς οι άνθρωποι θα αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα μόνο όταν είναι σίγουροι ότι δεν θα δημιουργηθούν ατυχήματα.

Σήμερα που ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνουν στο επίπεδο της αυτόνομης οδήγησης 3 ορισμένες αρμοδιότητες του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης αναλαμβάνονται από τα τεχνολογικά συστήματα οδήγησης. Με αυτό τον τρόπο σταδιακά η τεχνολογία κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Αυτό δηλώνει ότι πιθανότατα σε 10-15 χρόνια να δούμε τα πρώτα αυτόνομα οχήματα στους δρόμους που θα έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών και θα αποτελούν μια νέα πρόκληση στο νέο τοπίο οδήγησης που θα δημιουργεί…

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Hyperion XP-1: Ένα supercar με υδρογόνο

cars

Η Audi ετοιμάζει έκδοση Sportback για το νέο Q5

cars

VIDEO: Τι μπορεί να συμβεί σε μετωπική σύγκρουση ενός καινούργιου και ενός παλιού Nissan Navara

cars

Πόσο κοστίζει αυτή η baby Bugatti;

cars

Με συμπιεσμένο αέρα θα επιταχύνει το νέο Tesla Roadster

cars

Αυτό θα μπορούσε (και το θέλουμε) να είναι το νέο Dacia Sandero

cars

Έτοιμη η ηλεκτροκίνητη BMW των 530 ίππων

cars

Νέα στοιχεία για το supercar του Gordon Murray

cars

Αυτά είναι τα νέα Audi S3! Με 310 ίππους και τετρακίνηση

cars