Αν και παραμένει αισιόδοξη για το μέλλον των ηλεκτρικών, η Volvo ανακοίνωσε πως έχει αρκετά νέα μοντέλα στα σκαριά για το προσεχές διάστημα, με την έμφαση να δίνεται στα PHEV.
Το 2024 αποτέλεσε τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ρεκόρ για την Volvo, με πωλήσεις 763.389 αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Παρά το θετικό αυτό αποτέλεσμα, η εταιρεία που ανήκει στον όμιλο Geely προετοιμάζεται για μια δύσκολη χρονιά το 2025, λόγω των δυσμενών συνθηκών της αγοράς.
Για να παραμείνει ανταγωνιστική, η Volvo ολοκληρώνει το φρεσκάρισμα της γκάμας της, με ανανεωμένα μοντέλα και νέες προσθήκες σε αυτήν.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το 2024, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, αναφέρθηκε στα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον.
Το EX30 Cross Country, μια έκδοση του μικρότερου ηλεκτρικού SUV της Volvo με off road παρουσιαστικό, θα κυκλοφορήσει στις 10 Φεβρουαρίου. Ωστόσο, το πιο σημαντικό νέο της χρονιάς, είναι η παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού sedan της εταιρείας, του ES90.
Επιπλέον, αναμένεται ένα plug-in υβριδικό με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία για την αγορά της Κίνας, ενώ δύο υπάρχοντα μοντέλα πρόκειται να ανανεωθούν. Το EX60, αν και δεν θα κυκλοφορήσει φέτος, θα περάσει από δοκιμές και κατασκευές πρωτοτύπων το 2025, με στόχο την είσοδό του στην αγορά το 2026.
Το EX60 θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo που θα βασίζεται στην πλατφόρμα SPA3, η οποία υπόσχεται “σημαντική μείωση του κόστους“. Αν αυτή η μείωση μεταφραστεί σε χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές, μένει να φανεί, ωστόσο η Volvo δεσμεύεται να προσφέρει “οφέλη στους πελάτες και νέες τεχνολογικές εξελίξεις“.
Ο Rowan χαρακτήρισε το EX60 ως “game changer” για τη μάρκα, ενώ ήδη δύο ακόμη μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα SPA3 βρίσκονται σε φάση εξέλιξης. Παρόλα αυτά, η Volvo δεν θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς η εταιρεία έχει ήδη εγκαταλείψει τα σχέδια της να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030.
Αντίθετα, ο στόχος είναι τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα να αντιπροσωπεύουν το 90-100% των πωλήσεων. Ο CEO της εταιρείας ανέφερε πως τα ήπια υβριδικά μοντέλα θα παραμείνουν μέρος της γκάμας της για τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση, η Volvo θα συνεχίσει να διαθέτει το XC90 με κινητήρες βενζίνης όσο υπάρχει ζήτηση. Το μεγάλο SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το οποίο κλείνει φέτος 10 χρόνια, ανανεώθηκε πρόσφατα και φαίνεται πως θα παραμείνει στην αγορά για κάποια χρόνια ακόμη.
Ωστόσο, παρά την επιμονή της στη χρήση κινητήρων βενζίνης, η Volvo διατηρεί αισιόδοξία για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων, στηριζόμενη στα ισχυρά αποτελέσματα του 2024.
Οι πωλήσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών αυξήθηκαν κατά 54% φτάνοντας τις 175.194 μονάδες, ή το 23% των συνολικών πωλήσεων. Η Volvo είναι ικανοποιημένη που τα ηλεκτρικά της οχήματα κατέχουν το υψηλότερο μερίδιο αγοράς μεταξύ των παραδοσιακών πολυτελών κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Εάν στο παρπάνω νούμερο υπολογιστούν και τα plug-in υβριδικά, τα οχήματα με δυνατότητα φόρτισης (PHEV και EV) αντιπροσωπεύουν το 46% των συνολικών πωλήσεων της Volvo τη χρονιά που πέρασε.