Η Audi αποφάσισε πως έφτασε η ώρα της ανανέωσης για το RS4 Avant αλλά σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, δεν επέλεξε κάποια έκθεση για να το παρουσιάσει για πρώτη φορά. Αντιθέτως, το ντεμπούτο του ανανεωμένου μοντέλου θα πραγματοποιηθεί στο φινάλε του DTM πρωταθλήματος, στο Hockenheimring σε μία κίνηση με έντονο συμβολισμό.
Όπως θα περίμενε κάποιος, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο καυτό station wagon εστιάζουν στο κομμάτι της αισθητικής. Παρατηρώντας το RS4 Avant, βλέπουμε ότι σχεδόν ολόκληρο το εμπρός μέρος έχει ανασχεδιαστεί με την πιο πλατιά και πιο επίπεδη Singleframe γρίλια να κλέβει την παράσταση λόγω του μεγέθους της φυσικά, αλλά και επειδή έχει σχεδιαστεί άνευ πλαισίου και στο εσωτερικό της υπάρχουν οι τρισδιάστατες, μαύρες κυψέλες που έχουμε ξαναδεί σε άλλα RS μοντέλα. Νέα είναι και τα LED φωτιστικά σώματα (προαιρετικά διαθέσιμα και matrix LED) ενώ το πακέτο, οπτικά τουλάχιστον, συμπληρώνουν οι ματ μαύρες ράγες οροφής, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα που φιλοξενεί και τις δύο μεγάλες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.
Το μεγαλύτερο νέο για το εσωτερικό είναι η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας που διαθέτει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και ταυτόχρονα, αντικαθιστά το περιστροφικό χειριστήριο της προηγούμενης γενιάς του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Κατά τα άλλα, βρίσκουμε για άλλη μία φορά το Audi Virtual Cockpit με τις ειδικές για τις RS εκδόσεις προβολές καθώς και ένα προαιρετικό head-up display που έχει επίσης ειδικά χαρακτηριστικά.
Για την κίνηση φροντίζει ένας twin-turbo V6 με χωρητικότητα 2,9 λίτρων ο οποίος παράγει 450 ίππους από τις 5.700 έως και τις 6.700 σ.α.λ. και 600 Nm ροπής από τις 1.900 μέχρι και τις 5.000 σ.α.λ. στα 1,5 bar πίεσης υπερπλήρωσης. Σε συνδυασμό με το “sporty”, όπως το χαρακτηρίζει η Audi, αυτόματο 8-τάχυτο tiptronic κιβώτιο και φυσικά, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro, ο κινητήρας είναι σε θέση να επιταχύνει το αμάξωμα των 1.745 κιλών (άνευ οδηγού) στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα και να συνεχίσει να επιταχύνει έως τα 250 km/h της ηλεκτρονικά περιορισμένης τελικής ταχύτητας. Το προαιρετικό “RS” πακέτο αυξάνει την τελική στα 280 km/h κι όλα αυτά, με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 9,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με την εταιρία.
Για την ανάρτηση, η Audi προσφέρει το RS4 Avant με ένα standard πακέτο που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 7 χιλιοστά σε σύγκριση με το S4, ενώ διαθέσιμη προαιρετικά είναι και η RS Sport με το Dynamic Ride Control που ελέγχει ενεργά τις κλίσεις στον διαμήκη και τον εγκάρσιο άξονα και επιτρέπει μέσω του Audi Drive Select την παραμετροποίηση της συμπεριφοράς του σε 3 προκαθορισμένα επίπεδα. Επίσης προαιρετικά, είναι διαθέσιμο και το Dynamic Steering σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή σχέση ως εναλλακτική για το standard ηλεκτρομηχανικό σύστημα ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τις standard 19άρες, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος που “ντύνονται” με ελαστικά σε διάσταση 265/35 και φιλοξενούν τους δίσκους 375 mm με τις 6-πίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονα και 330 στον πίσω. Αν ο πελάτης επιθυμεί το κάτι παραπάνω, η Audi προσφέρει φυσικά τα RS Ceramic φρένα με δίσκους διαμέτρου 400 χιλιοστών. Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις του ανανεωμένου RS4 Avant θα ξεκινήσουν εντός του Οκτωβρίου με την τιμή του να ξεκινά από τα €81.400 στη Γερμανία ενώ το λανσάρισμα του στην αγορά θα γίνει τον ερχόμενο Δεκέμβριο.