CARSNEWS
AUTONEWS

Νέο DS 9. Πρόκληση στο κατεστημένο…

Ο τρόπος με τον οποίο πορεύεται η DS Automobiles παρουσιάζει ενδιαφέρον. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει διαφορετικά από το DS 3 Crossback και DS 7 Crossback αφού έπρεπε να καλύψει τις βάσεις της στην δημοφιλή κατηγορία των SUVs. Η γαλλική εταιρία όμως δεν έμεινε… κολλημένη στην εν λόγω κατηγορία. Αντιθέτως, επέλεξε να διαφοροποιήσει το portfolio της προσθέτοντας ένα μοντέλο σε ένα segment που κάποιοι θεωρούν μισοπεθαμένο. Αυτό είναι λοιπόν το DS 9. Η ναυαρχίδα της DS Automobiles που παρουσιάζεται 65 χρόνια μετά την κλασική DS για να προκαλέσει το, κατά κύριο λόγο γερμανικό, κατεστημένο.

Το ολοκαίνουριο DS 9 έχει 4,93 μέτρα μήκος, 1,85 μέτρα πλάτος και όπως είναι απολύτως λογικό, βασίζεται στην EMP2 αρχιτεκτονική του Group – την ίδια που χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων και το Peugeot 508. Αυτό σημαίνει ότι είναι σχεδόν 20 εκατοστά πιο μακρύ από το Audi A4 για παράδειγμα, με παρεμφερές πλάτος.  Σχεδιαστικά δε, αποπνέει την χαρακτηριστική γαλλική φινέτσα αλλά με δυνατές νότες σοβαρότητας. “Χτίζει” πάνω στην γλώσσα σχεδιασμού του DS 7 Crossback αλλά στην φόρμα ενός sedan με επιβλητική μάσκα όπου σε αντίθεση με την τάση στην βιομηχανία αυτοκινήτου, δεν επικρατεί κάποια μεγάλη γρίλια αλλά βασίζεται σε μία ισορροπία ανάμεσα στην γρίλια, τα φωτιστικά σώματα, το άφθονο χρώμιο και τα κάθετα, LED φώτα ημέρας. Πιο πίσω, αχνοφαίνεται μία προσπάθεια να τονιστούν τα φτερά, ενώ τα εντυπωσιακά πίσω φανάρια συμπληρώνουν μία high-tech εικόνα χωρίς να κυριαρχούν επί των τραπεζοειδών απολήξεων της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, είναι σαφές ότι υπάρχει μία ατμόσφαιρα πολυτέλειας και τεχνολογίας με τις επιφάνειες να καλύπτονται από υλικά υψηλής ποιότητας και δύο μεγάλες οθόνες (μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης) και, εκτός από τον εργονομικό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το μεγάλο highlight είναι το ρολόι στο πάνω μέρος του ταμπλό. Όπως και στο αμάξωμα έτσι και στο εσωτερικό, το DS 9 υπογραμμίζει το γεγονός ότι είναι διαφορετικό από τον ανταγωνισμό, αποδεχόμενο το ρίσκο που εμπεριέχει η διαφορετικότητα του.

Όσον αφορά στα μηχανικά, στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποτελείται από έναν 1600άρη, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αναλαμβάνει την κίνηση των πίσω τροχών ενώ ο βενζινοκινητήρας, μέσω ενός 8-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου, κινεί τους εμπρός με την συνδυαστική ιπποδύναμη να ανέρχεται στα 360 άλογα. Έπειτα, υπάρχει μία αμιγώς μπροστιοκίνητη και πάλι plug-in υβριδική επιλογή με 225 ίππους και τον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, η οποία παρέχει την δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα χάρη σε μία μπαταρία 11,9 kWh (αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 135 km/h). Το τρίτο plug-in υβριδικό powertrain είναι μία εκδοχή 250 ίππων της προηγούμενης έκδοσης ενώ θα υπάρχει και μία εκδοχή του DS 9 που θα εξοπλίζεται μόνο με τον βενζινοκινητήρα και θα προσφέρει 225 ίππους.

Κατά τα άλλα, το DS 9, ως ναυαρχίδα, δεν θα μπορούσε να μην εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας του Group. Έτσι, στον κατάλογο με τα διάφορα συστήματα βρίσκουμε την DS Active Scan Suspension που “διαβάζει” τον δρόμο μέσω μίας κάμερα και προετοιμάζει την ανάρτηση για οτιδήποτε υπάρχει μπροστά, το DS Drive Assist σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου, το Park Pilot που ανιχνεύει θέσεις στάθμευσης ενώ το αυτοκίνητο κινείται (έως τα 30 km/h) και παρκάρει μόνο του, έπειτα από την επιλογή της θέσεως από τον οδηγό, το αυτοκίνητο και μία πλήρης σουίτα συστημάτων ασφαλείας. Σε αυτά διαβάζουμε για το DS Night Vision, το Driver Attention Monitoring, το Active LED Vision και τα πιο… παραδοσιακά, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Monitoring και Automatic Emergency Braking. Είναι σαφής η προσπάθεια της γαλλικής εταιρίας να μην υστερεί σε τίποτα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Τώρα μένει να μάθουμε τις τιμές του και όταν λανσαριστεί στην αγορά, να παρακολουθήσουμε την πορεία του DS 9.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Tesla φρεσκάρει και αναβαθμίζει το Model S.

cars

Honda NT1100. H νέα εποχή των touring μοτοσυκλετών

cars

Νέο Skoda Kamiq. To τρίτο της SUV

cars

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Έρχονται από την 1η Απριλίου

cars

Η αύξηση της ηλικίας του αυτοκινήτου διπλασιάζει τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων

cars

Volkswagen ID.7 Tourer: Πρεμιέρα για το ευρύχωρο ηλεκτρικό estate

cars

Mercedes-Benz eVans. To ηλεκτρικό μέλλον των επαγγελματικών

cars

Μercedes GLC Coupe 300d 4Matic. Mε έντονα σπορ διάθεση

cars

40 χρονια Quattro από την Audi. Ηταν η μεγάλη αλλαγή

cars