Το να διατηρείς στη γκάμα σου ένα μοντέλο, του οποίου η κατηγορία στην οποία ανήκει έχει κυριολεκτικά σαρωθεί από την επέλαση των SUV, κάθε άλλο παρά εύκολη απόφαση αλλά και υπόθεση, είναι. Ωστόσο η VW συνειδητά θέλει το Passat να συνεχίσει να υπάρχει, αφενός διότι έχει πίσω του μία ιστορία 45 ετών και 30 εκατομμυρίων πωλήσεων, αφετέρου διότι συνεχίζει να είναι το best seller της κατηγορίας του. Βεβαίως η γερμανική εταιρία γνωρίζει πολύ καλά πως όχι μόνο πρέπει να το κρατάει επίκαιρο, αλλά να φροντίζει να του δίνει εκείνα τα στοιχεία, τα οποία θα του χαρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα συνεχίσουν να το κάνουν επιθυμητό και κυρίως ικανό να αντισταθεί στα SUV. Και αυτά ακριβώς τα στοιχεία, είχαμε τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε κατά τη διάρκεια της Πανελλήνια παρουσίασης του μοντέλου και της πρώτης οδηγικής επαφής που είχαμε μαζί του.
Το νέο Volkswagen Passat, με ιδιαίτερες γραμμές και ευρεία χρήση LED για τα φωτιστικά σώματα στο εξωτερικό και ένα αναβαθμισμένο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα τελευταίας γενιάς συστήματα infotainment, εξοπλισμένο με ότι πιο σύγχρονο τεχνολογικά, υπόσχεται hi-tech οδηγική ευχαρίστηση, αποτελεί μία εισαγωγή στον κόσμο της αυτόνομης οδήγησης. Στην κορυφή της γκάμας του νέου μοντέλου βρίσκεται η έκδοση Passat GTE. Πρόκειται για το πρώτο μιας νέας γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων Volkswagen με σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Καθοριστικό στοιχείο η μπαταρία με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο.
Στο νέο Passat είναι ενισχυμένη κατά 31%, καθώς με ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα. Αυτές οι τιμές αντιστοιχούν σε περίπου 66 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, τιμή κατά 20 χιλιόμετρα μεγαλύτερη σε σχέση με τον προκάτοχο του μοντέλου. Ο καινούργιος 2.0 TDI Evo με απόδοση 150 PS (110 kW) κάνει το ντεμπούτο του στη γκάμα των κινητήρων πετρελαίου του Passat. Ο πρωτοποριακός τετρακύλινδρος παράγει σημαντικά μικρότερα ποσά NOx από τον αντίστοιχο προκάτοχό του και θεωρείται ως ο πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων diesel. Έτσι ο 2.0 TDI Evo στο νέο Passat διαθέτει σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα SCR και διπλή παροχή AdBlue για τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων.
Οι άλλοι τρεις κινητήρες diesel του Passat αποδίδουν 120 ίππους ο 1.6 και 190 ίππους ο δίλιτρος με ένα turbo και 240 ίππους με δύο turbo. Όσον αφορά τη βενζίνη, η γκάμα περιλαμβάνει τρεις TSI με απόδοση 150 o 1.5, και ο δίλιτρος με 190 και 272 ίππους. Η νέα γενιά του Passat θα λανσαριστεί με μια νέα δομή επιπέδων εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται πλέον Executive. Ακολουθεί το επίπεδο εξοπλισμού Elegance, ενώ το κορυφαίο επίπεδο ονομάζεται R-Line. Επίσης το Passat GTE διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα συστήματα IQ.DRIVE.
To IQ.DRIVE, η ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού της Volkswagen, συνδυάζει τεχνολογίες που οδηγούν προς την αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτές περιλαμβάνεται το νέο Travel Assist. Έτσι το Passat θα είναι το πρώτο Volkswagen που θα μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση πρακτικά σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων, από 0 έως 210 χλμ./ ώρα (από τα 30 έως τα 210 χλμ./ ώρα όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο). Έτσι λοιπόν το Passat εκπροσωπεί την πιο προηγμένη έκδοση του IQ.DRIVE μέχρι στιγμής.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Passat, το πρώτο πράγμα που έχεις να παρατηρήσεις είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η σχεδόν πλήρης απουσία θορύβων στην ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών. Ο 1.5 TSi με τους 150 ίππους είναι ο μόνος που μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων, καθώς όλες οι άλλες εκδόσεις του διαθέτουν ως στάνταρ το DSG. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Passat έχουν ως εξής:
Νέο Volkswagen Passat | Executive | Elegance | R-Line | GTE | |
1.5 TSI ACT EVO 150ps | 27.300 € | 30.930 € | |||
1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG7 | 31.450 € | 33.560 € | |||
2.0 TSI 190ps DSG7 | 36.870 € | ||||
1.6 TDI 120ps DSG7 | 27.300 € | 32.560 € | |||
2.0 TDI 150ps DSG7 | 34.900 € | ||||
2.0 TDI 190ps DSG7 | 40.510 € | ||||
1.4 TSI 218ps DSG6 | 53.700 € |