CARSNEWS
AUTONEWS

Νέο VW Golf. Η γενιά της τεχνολογίας

Κάθε γενιά του Golf είχε ένα βασικό χαρακτηριστικό να δείξει. Από την ασφάλεια και το δυναμισμό, μέχρι τις επιδόσεις και τη τεχνολογία. Και αυτό, η τεχνολογία, είναι που χαρακτηρίζει τη καινούρια, όγδοη πλέον, γενιά του εμβληματικού μοντέλου της VW. Ωστόσο η τεχνολογία ως αυτοσκοπός ενός μοντέλου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι το ζητούμενο. Αυτό που θα πρέπει να καταφέρει το νέο Golf, όπως και κάθε καινούριο μοντέλο, είναι να φέρει τη σύγχρονη τεχνολογία πιο κοντά στο μέσο καθημερινό χρήστη. Μέσω αυτής δηλαδή να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και φυσικά πιο ασφαλή και όχι πιο αγχωτική στη προσπάθειά μας να μάθουμε να τη χρησιμοποιούμε.

Η πρόκληση λοιπόν για τη VW, αλλά και για κάθε κατασκευαστή, είναι πολύ μεγάλη και γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη όσο η τεχνολογία αναπτύσσεται και εξελίσσεται. Απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αλλά και συνολικά πληροφορίες και οδηγικές εντυπώσεις, ναι ναι οδηγικές εντυπώσεις διότι ακόμη υπάρχουν εκεί έξω άνθρωποι που ενδιαφέρονται για το πώς συμπεριφέρεται ένα αυτοκίνητο στο δρόμο, είχαμε την ευκαιρία να αποκομίσουμε κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας παρουσίασης του αυτοκινήτου στα Ιωάννινα.

Ξεκινώντας από το τετριμμένο επιχείρημα πολλών ότι «κάθε γενιά του Golf είναι σχεδιαστικά άτολμη» θα μου επιτρέψετε να πω ότι η VW έχει καταφέρει κάτι που μόνο αυτή και η Porche μπόρεσαν. Να θεωρείται ένα σχήμα αυτοκινήτου all time classic. Και πριν βιαστείτε να με κατηγορήσετε ότι συγκρίνω ανόμοια αυτοκίνητα, θα πω ότι προφανώς δεν συγκρίνω την 911 με το Golf, αλλά τη σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο μοντέλων, που θέλει μικρές εστιασμένες αλλαγές στην εικόνα κάθε καινούριας γενιάς, με σκοπό το χτίσιμο με πολύ προσεκτικό τρόπο μίας πολύ συγκεκριμένης στρατηγικής. Μίας στρατηγικής η οποία μόνο επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί, καθώς τα πάνω από 35 εκατομμύρια Golf που έχουν πουληθεί από τη πρώτη μέχρι και την έβδομη γενιά του, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αμφισβήτησης.

Ωστόσο οι σχεδιαστές του φρόντισαν να επέμβουν και σε αρκετά σημεία, ώστε η όγδοη γενιά του μοντέλου να είναι διακριτή σε σχέση με την έβδομη, όπως για παράδειγμα η διαφορετική μάσκα εμπρός με τους χαρακτηριστικούς προβολείς, όπως και η αναγραφή του μοντέλου στο πίσω μέρος, κάτω από το νέο λογότυπο της εταιρίας. Και για να κλείσουμε το θέμα της σχεδίασης, θεωρώ πως όσο δύσκολο είναι να διαφοροποιηθείς πλήρως σχεδιαστικά από γενιά σε γενιά, άλλο τόσο και περισσότερο σύνθετο και παράτολμο είναι να κρατήσεις σταθερή για πολλές γενιές μία φιλοσοφία εμφάνισης.

Kαι αν στο εξωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές και εστιασμένες, δεν συμβαίνει το ίδιο και στο εσωτερικό της όγδοης γενιάς του Golf. Εδώ όλα είναι διαφορετικά, εκτός από την δεδομένα υψηλή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν την καμπίνα των Golf. Το ίδιο αναμενόμενη είναι και η ευρυχωρία τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές με το πορτ μπαγκάζ να κυμαίνεται από τα 380 μέχρι τα 1237 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη των πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα όμως η σχεδίαση είναι διαφορετική και βεβαίως η τεχνολογία είναι τόσο υψηλή, που ακόμη και οι πλέον μυημένοι θα χρειαστούν αρκετό χρόνο ώστε να εξοικειωθούν με το σύνολο των λειτουργιών.

Το πρώτο στοιχείο είναι το Innovation Cockpit με το ψηφιακό πίνακα οργάνων να αποτελεί ενιαίο σύνολο οπτικά με την οθόνη του συστήματος infotainment -8,25 ίντσες η στάνταρ διάσταση, 10,25 όταν υπάρχει και σύστημα πλοήγησης- είναι ευανάγνωστο και εύκολο στο χειρισμό. Οι άνθρωποι της VW φρόντισαν μέσω του έξυπνου μενού ή τη δυνατότητα φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα οι  βασικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος ή της θερμοκρασίας του συστήματος κλιματισμού να γίνονται εύκολα χωρίς να χρειαστεί να μπείτε στα βαθιά της τεχνολογίας και των εφαρμογών που προσφέρει το αυτοκίνητο.

Οι άνθρωποι της VW επέλεξαν τη χρήση τα αφής για τον χειρισμό των διαφόρων συστημάτων -από τα φώτα μέχρι και τις επιμέρους επιλογές μέσω του συστήματος infotainment, κάτι που ίσως στην αρχή ίσως να σας δυσκολέψει κάπως, στη συνέχεια όμως θα διαπιστώσετε πως τα πράγματα είναι αρκετά πιο εύκολα και οικεία σε σχέση με την αρχική εντύπωση. Βεβαίως η συνδεσιμότητα με τα σύγχρονα smartphones, είναι εκ των ουκ άνευ για ένα «ψηφιακό» αυτοκίνητο όπως το νέο Golf, ενώ πλήρης είναι και η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης, πολλά από τα οποία είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση life.

Κατά τη διάρκεια της μετάβασής μας στο Μέτσοβο και στη συνέχεια στα Ιωάννινα, όπως και κατά την επιστροφή, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την πλούσια έκδοση style με τον 1.5 eTSi κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως ο γνωστός 1.5 λίτρων κινητήρας με τους 150 ίππους συνδυάζεται με ήπια υβριδική υποβοήθηση και έχει ως στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Μπορείτε ωστόσο να τον επιλέξετε και χωρίς την ήπια υβριδική υποβοήθηση σε έκδοση με 130 ίππους και χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, ενώ πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και με τον 1000 TSi με 110 ίππους χωρίς υβριδική υποβοήθηση αλλά και με υβριδική υποβοήθηση όπου πάλι το DSG θα είναι στάνταρ. Τέλος για τους λάτρεις του πετρελαίου υπάρχει μία έκδοση δύο λίτρων με 150 ίππους και στάνταρ το DSG κιβώτιο. Από το Φθινόπωρο θα υπάρξει και έκδοση φυσικού αερίου 1.5 TGI ενώ το παρών θα δώσουν τόσο οι Plug-in υβριδικές εκδόσεις με 204 ίππους και 245 στην έκδοση GTE, καθώς και εκδόσεις GTI και GTD.

Η ανάρτηση πίσω σε όλες τις εκδόσεις μέχρι τους 130 ίππους  είναι ημιάκαμπτος άξονας μέχρι τους 130 ίππους και πολλαπλοί συνδέσμοι στις εκδόσεις από 150 ίππους και πάνω. εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβων, τόσο από την κύλιση όσο και από την αεροδυναμική, που δεν είναι πάντα αυτονόητο στη συγκεκριμένη κατηγορία και ειδικά στα πιο μαζικά μοντέλα της.

To πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις πίσω από το τιμόνι του νέου Golf, είναι η χαρακτηριστικά υψηλή ποιότητα κύλισης η οποία σε συνδυασμό με τη πολύ καλή ηχομόνωση, αφήνει έξω από την καμπίνα τους πάσης φύσεως θορύβους. Παράλληλα καταφέρνει να είναι σταθερό και να σου εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμη και κοντά στη τελική του ταχύτητα με την κατανάλωση του να παραμένει σε λογικό πλαίσιο ακόμη και σε αυτές τις ταχύτητες.

Οι τιμές του νέου Golf ξεκινούν από τα 20500 Ευρώ για την έκδοση με τον 1000άρι TSi ενώ ο 1.5 ξεκινάει από τα 21800 με τους 130 ίππους, 23850 με τους 150 ίππους και 25050 για την ήπια υβριδική έκδοση. Η διαφορά της τιμής των 1200 Ευρώ ανάμεσα στις δύο τελευταίες εκδόσεις υπερκαλύπτεται από το γεγονός και μόνο ότι η eTSi έκδοση έχει ως στάνταρ το DSG κιβώτιο. Η δίλιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση βρίσκεται στα 26750 Ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργακής

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Είναι γιαγιά και την μπερδεύουν για δίδυμη αδερφή της κόρης της – Το μυστικό της εμφάνισης της

cars

MasterChef: Η απίστευτη ατάκα του Λεωνίδα Κουτσόπουλου

cars

Bentley Bacalar. Στη τελική φάση των δοκιμών

cars

Toyota Supra Cabrio: Το επόμενο βήμα

cars

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo. Καμουφλαρισμένο GTi

cars

Ford Mustang. Δημοφιλέστατη

cars

Ράλλυ Ακρόπολις: Αμάξι αναποδογύρισε και πέρασε ξυστά από θεατές

cars

Rolls-Royce Ghost Black Badge. 45 κιλά χρώμα, να το αφήσω;

cars

Λουλούδια και κεριά αφήνουν πολίτες έξω από την Ρωσική πρεσβεία στην Αθήνα

cars