Έφτασε η ώρα για τις A-Class και B-Class να κάνουν το πρώτο τους βήμα στην εποχή του εξηλεκτρισμού καθώς η Mercedes-Benz επέλεξε τα μέσα του Αυγούστου για να παρουσιάσει τις plug-in υβριδικές εκδόσεις, A250e (hatchback και sedan) και B250e. Όπως καταλαβαίνεις, μηχανικά τα δύο αυτοκίνητα είναι πρακτικά πανομοιότυπα με τις όποιες διαφορές στα τεχνικά χαρακτηριστικά να προκύπτουν από “λεπτομέρειες” όπως το βάρος, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, ο εξοπλισμός κ.ά.
Έτσι, τόσο η A250e όσο και η B250e, εξοπλίζονται με ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,33 λίτρων που παράγει 160 ίππους και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 kW και 300 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος αγγίζει τα 218 άλογα και η ροπή τα 450 Nm ενώ για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει μία μπαταρία 15,6 kWh που παρέχεται από την θυγατρική της Daimler, Deutsche Accumotive και ζυγίζει περί τα 150 κιλά. Το κιβώτιο δε, είναι ένα 8-τάχυτο, αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Σύμφωνα με την γερμανική φίρμα, η A250e χρειάζεται μόλις 6,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h ενώ η B250e απαιτεί 0,2 δευτερόλεπτα επιπλέον. Η τελική ταχύτητα πάντως, είναι ίδια και για τα δύο μοντέλα, στα 235 km/h. Το plug-in υβριδικό powertrain δε, παρέχει την δυνατότητα κίνησης χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια για 60-68 ή 56-67 χιλιόμετρα στον WLTP κύκλο για την A250e και την B250e αντίστοιχα, με την τελική ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση να περιορίζεται στα 140 km/h. Όταν τα μοντέλα κινούνται υβριδικά πάντως, η μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 1,4-1,5 και 1,4-1,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (33-34 και 32-36 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο).
Η νέα διαδρομή της εξάτμισης και η διαφορετική τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου εξασφαλίζουν το γεγονός ότι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι “λίγο μικρότερη” από αυτήν των συμβατικών, βενζινο/πετρελαιο-κίνητων μοντέλων ενώ η φόρτιση της μπαταρίας στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της γίνεται μέσα σε 25 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή και η πλήρης φόρτιση με κανονικό, οικιακό φορτιστή απαιτεί 1 ώρα και 45 λεπτά. Πριν κλείσουμε, να σημειώσουμε ότι στόχος της Mercedes-Benz είναι να διαθέτει 10 plug-in υβριδικά μοντέλα στην γκάμα της μέχρι το τέλος του 2019 και “πολλά περισσότερα από 20” μέχρι το 2020. Οι παραγγελίες για τις A250e και A250e Saloon έχουν ήδη ανοίξει, με την τιμή τους στη Γερμανία να ξεκινά από τα €36.943,55 και €37.300,55 αντίστοιχα ενώ για την B250e θα ανοίξουν λίγο αργότερα.