CARSNEWS
NEW MODELS

Οδηγούμε την χαρισματική Mercedes-Benz GLB 200 163PS 2WD 7G-DCT

 Και ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω ύψους και γενικού παραστήματος. Το αυτοκίνητο που βλέπετε έρχεται σε μια κατηγορία όπου διαγκωνίζονται πολλοί premium και μη κατασκευαστές προσφέροντας ο καθένας από κάτι που θα προσδώσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Η Mercedes-Benz περίμενε (;) και έκανε ρελάνς με τη νέα GLB, προσφέροντας πολλά –σχεδόν όλα- σε κορυφαίο επίπεδο. Κατ’ αρχάς, οι αναλογίες και η εν γένει σχεδίασή της.

Είναι αυτά που ορίζουν οι επιταγές του σύγχρονου οδηγού (και όχι απαραίτητα του marketing). Φιλοσοφία, δηλαδή, σχεδίασης και κίνησης ενός SUV μαζί με πρακτικότητα. Δύο κύρια συστατικά, λοιπόν, χρησιμοποίησε το σχεδιαστικό τμήμα: την πλατφόρμα MFA2 των A, CLA, GLA και μια σημαντική κληρονομιά σχεδίασης σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα κίνησης εκτός δρόμου, όπως είναι τα G-Wagen, η GLC, και πιο παλιά η ML και η GLK.

Η επιτυχία όμως της GLB είναι μία ακόμα: με έναν πολύ φυσικό τρόπο, δεν ακολούθησε την οδό της σχεδιαστικής γειτνίασης, ούτε με τα μοντέλα «A» της εταιρείας ούτε όμως και με τα μεγάλα SUV της εταιρείας, αλλά με το… πολύ μεγάλο: τη θεόρατη και πανάκριβη GLS. Έδωσε, δηλαδή, σε ένα μεγάλο κοινό το οποίο χρειαζόταν χώρους και πρακτικότητα «δικαίωμα στο όνειρο» (και όχι σε ένα V-Class). Ένα ανοιχτό παράθυρο σε έναν τρόπο μετακίνησης όχι απαραίτητα «wannabe» αλλά σίγουρα ικανό να δώσει την αίσθηση ότι μέχρι και το τελευταίο ευρώ εκταμιεύθηκε για μια εντυπωσιακή, πρακτική και ικανή Merc.

Δείτε την εμπρός κάθετη μετόπη, τη μεγάλη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αλλά και την σαν-υπερυψωμένο-station κοψιά της. Δείτε την αφθονία σε πλαστικές, σκούρες ποδιές που δεν ντρέπονται να ντύσουν, έτσι γυμνές, μια Mercedes υποδηλώνοντας ότι μπορούν να λασπωθούν, να γδαρθούν και να κτυπηθούν. Δείτε όμως και τον αλά DTM διαχύτη πίσω, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τις 19άρες ζάντες και τις διάτρητες δισκόπλακες των φρένων από το οπλοστάσιο της AMG. Ναι, η GLB είναι ένα έξυπνο αυτοκίνητο. Με μήκος δε 4,63 m, η GLB δεν είναι σε καμία περίπτωση συμπαγής (η GLS για παράδειγμα είναι… μόλις 57 cm μακρύτερη).

Όπως πάντα… Mercedes

Το να δρασκελίσεις στο εσωτερικό είναι σχετικά εύκολο και ο διάκοσμος είναι ήδη ο γνωστός μας. Πλήρως ψηφιακός, flat πίνακας οργάνων και οθόνη πολυμέσων (δύο οθόνες των 10,25 ιντσών έκαστη και…προαιρετική) με το «σπαζοκεφαλιά» MBUX να ζητά χρόνο εξοικείωσης για τον πλούτο παραμετροποίησης. Το ταμπλώ δεν είναι βαθύ, ούτε αποπνικτικά ψηλό, κι έτσι το σύνολο δίνει ορατότητα και επιπλέον ευρυχωρία.

Ακριβά στην όψη υλικά, όπως τα πλαστικά σε μοτίβο ανθρακονήματος, το βουρτσισμένο αλουμίνιο σε σπέσιαλ σχεδίαση και τα μαλακά συνθετικά δέρματα με εμφανείς ραφές, μαζί με το στιλπνό μαύρο διακοσμητικό πλαστικό δημιουργούν εικόνα αρχοντιάς. Προφανώς και δεν είναι GLS το εσωτερικό, όμως δεν έπρεπε κιόλας. Οι χώροι για μικροαντικείμενα αφθονούν, όπως και αυτοί για τους πέντε επιβάτες, με τους πίσω να έχουν διαιρούμενα καθίσματα κινούμενα σε ράγες κατά 140 mm και ένα μεταξόνιο 2.829 mm, ρεκόρ για την πλατφόρμα στην οποία κτίζεται.

Είναι μάλιστα η GLB η πρώτη Mercedes-Benz που βασίζεται σε μικρή πλατφόρμα και διατίθεται έστω και προαιρετικά με επτά θέσεις, με όποιους βέβαια περιορισμούς, καθώς τα δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά καθισμάτων είναι κατάλληλα για άτομα ύψους έως 1,68 m. Κρίμα που το αυτοκίνητο δοκιμής δεν ήταν σε επταθέσια διάταξη. Έτσι όμως μας αποδίδεται ένας χώρος αποσκευών στα 570 λίτρα, κανονικού σχήματος, που φτάνει στα 760 λίτρα με τα πίσω καθίσματα τραβηγμένα εμπρός και στα 1.805 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα, επενδυμένος με παχιά, ανθεκτική μοκέτα. Μερικά πταίσματα εδώ κι εκεί μόνο κάνουν λιγότερο πρακτικό τον χώρο.

Κινητή μονάδα ευρυχωρίας

A priori η GLB είναι άνετη. Έχει την ανάλογη ρύθμιση στις αναρτήσεις, έχει και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και η συνολική ποιότητα κύλισης με τις 17άρες στάνταρ ζάντες είναι αυτή μιας πολύ καλής επιβατικής υλοποίησης των μικρών Mercedes. Εδώ έχουμε όμως την εξτραβαγκάντζα της AMG με 19άρες ζάντες και ελαστικά Pirelli P Zero (!) 235/50.

Επομένως, σε κακό ανάγλυφο υπάρχει η αίσθηση «ανάγνωσης» και της παραμικρής κακοτεχνίας του δρόμου και μια κάποια καταπόνηση της ανάρτησης, όμως το σύνολο είναι ραφιναρισμένο και ικανό να απομονώσει εκτός καμπίνας τις… υπερωρίες των αμορτισέρ. Το bonus των σπορ ελαστικών είναι ότι κρατούν καλά μόλις ζεσταθούν και βοηθούν (μαζί με μια κάποια νουθεσία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων) στο να προσδώσουν υψηλές μουαγιέν σε μια απαιτητική διαδρομή, χωρίς μάλιστα να υπάρχει η αίσθηση ότι οδηγείς ένα τόσο μεγάλο σκαρί. Αφήσαμε για το τέλος το δίπτυχο κινητήρας-κιβώτιο το οποίο έχουμε ήδη δει στα άλλα μοντέλα της οικογένειας «Α».

Η μεγάλη απορία είναι σίγουρα το πώς κινείται ένα τέτοιο σύνολο στην έκδοση GLB 200 της δοκιμής μας. Δεν είναι άστοχη η απορία, ούτε τυχαίος ο όρος «σύνολο», καθώς έχουμε ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών μεγάλης κατηγορίας με έναν αλουμινένιο κινητήρα. Είναι προϊόν του downsizing με πολλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής, μείωση τριβών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης στο turbo, ειδικής σχεδίασης κύλινδροι), τα οποία προσφέρουν ευστροφία απόδοση και οικονομία, αλλά που δεν παύουν να αποδίδονται από λίγα κυβικά εκατοστά.

Πιο συγκεκριμένα,1.332 τον αριθμό, κατατμημένα σε τέσσερις κυλίνδρους, δύο εκ των οποίων σε ήπιο ρυθμό, διαθέτουν σύστημα απενεργοποίησής τους για οικονομία καυσίμου, που μαζί με turbo αποδίδουν 163 PS και 250 Nm ροπής. Το θέμα, λοιπόν, είναι ότι η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να κινηθεί σβέλτα μέσω του Dynamic Select στο πρόγραμμα Sport. Με εμφανή την υπεραπόδοση ενός μικρού, το δέμας, κινητήρα (ο χώρος κάτω από το εμπρός καπό τόσο άδειος!) μαζί με μια κάποια σπιρτάδα του 7G-DCT διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου, την ύπαρξη paddles αλλαγών στη στεφάνη του τιμονιού και έναν σπορ μπάσο ήχο, όλα προσπαθούν για το καλύτερο.

Όμως, αν υπάρχει φόρτος (κενό το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.555 κιλά) και ανωφερής διαδρομή, τα πράγματα ζορίζουν εις βάρος της κατανάλωσης θυμίζοντάς μας το παλιό «γνωμικό» ότι τίποτε δεν υποκαθιστά τον κυβισμό. Προτιμήστε, λοιπόν, κάποιο από τα λοιπά προγράμματα παραμετροποίησης (Individual, Comfort, Eco), ρίξτε λιιίγο τέμπο και θα νιώσετε πολύ καλύτερα εσείς και η τσέπη σας με κατανάλωση στα 7,2 l/100km, αλλά και με μια ταξιδιάρικη αίσθηση, ικανή να σας φτάσει μακριά και ξεκούραστα, ειδικά από την Εθνική οδό. Όσο για τα φρένα; Απλώς ακούραστα και αποδοτικά, μεγάλο «συν» για ένα μεγάλο αυτοκίνητο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

MERCEDES-BENZ GLB GLB 200 163PS 2WD 7G-DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Αφήσαμε για το τέλος το καλύτερο. Η GLB δεν είναι δήθεν off-roader. ΟΚ, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν δικίνητο και τα ελαστικά full ασφάλτινα, όμως η Mercedes δίνει απόσταση του πατώματος από το έδαφος (με πλήρες φορτίο, παρακαλώ!) 20 cm. Βάλτε την περιβολή ενός off-roader και την ποδιά που ευλαβικά προστατεύει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου (φροντίζει αυτή η ποδιά και για καλύτερη αεροδυναμική και ηχομόνωση) και ιδού ένα αυτοκίνητο που δεν φοβάται να περάσει ένα δύσκολο ανάγλυφο (περιμένουμε να οδηγήσουμε τετρακίνηση GLB).

Χαρισματικό

Με αυτά και με τούτα, έχουμε μπροστά μας ένα χαρισματικό αυτοκίνητο. Η GLB 200 πληροί όλες τις προϋποθέσεις των απαιτητικών οδηγών που θέλουν το κύρος της μάρκας, τους χώρους, την πρακτικότητα και την ικανότητα κίνησης ενός μεγάλου SUV με την επαυξημένη πρακτικότητα ενός MPV. Δεν έχει ίσως, στις λεπτομέρειες, την αρχοντική φινέτσα των πιο ακριβών Mercedes, όμως δίνει απλόχερα σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά οδήγησης που προσδοκά κανείς από ένα premium προϊόν. Ταυτόχρονα, με εισαγωγική τιμή στα 37.234 ευρώ για τη βασική έκδοση των 163 PS, η GLB 200 με το στάνταρ διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο (και χωρίς σοβαρές ελλείψεις εξοπλισμού) αποδεικνύεται και εξαιρετικά συμφέρουσα. Έχει επομένως, όλα τα «ταλέντα» για να κερδίσει τη διάκριση της top επιλογής στην κατηγορία της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLB GLB 200 163PS 2WD 7G-DCT 2020   TIMH €37.234   ΤΕΛΗ €164,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.620-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 207 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 137 g/km

MERCEDES-BENZ GLB GLB 200 163PS 2WD 7G-DCT 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΕΜΦΟΡΤΟ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Toyota εξελίσσει κυψέλες καυσίμου και για σκάφη

cars

Η Toyota teasάρει ένα «μυστηριώδες» υβριδικό – Στις 16/11 η αποκάλυψη (photos)

cars

Rossi και Hamilton αλλάζουν θέσεις!

cars

Το Mazda MX-5 Coupe είναι αυτό που πάντα ονειρευόμασταν!

cars

Η ιστορία πίσω από τις γρίλιες της Jeep

cars

Αυτή η Ferrari σε πάει παντού!

cars

Dodge Viper: Με 20 κυλίνδρους και 2.800 ίππους στο δυναμόμετρο (Video)

cars

Ford Transit με κιβώτιο δέκα σχέσεων από Mustang

cars

Πόσο κακό είναι να οδηγούμε με ελάχιστο καύσιμο στο ντεπόζιτο;

cars