CARSNEWS
NEW MODELS

Οδηγούμε το ηλεκτροκίνητο Honda e και αναφέρουμε!

Για χάρη του Honda e, ταξιδέψαμε για δεύτερη φορά σε λίγες ημέρες ταξιδέψαμε ξανά στη Βαλένθια κι έτσι μετά τα eq smart σειρά είχε το μήκους 3,895 μέτρων ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης. Σε ένα πάτωμα νέο, έτοιμο για να δεχθεί τις μπαταρίες πολυμερών λιθίου της Panasonic, οι μηχανικοί της Honda έσκυψαν και έβαλαν γνώση και μεράκι (που άλλωστε έχουν σε πλεόνασμα) για κάτι ιδιαίτερο αισθητικά και προηγμένο τεχνολογικά στις δομές και τα συστήματά του.

Είναι ρετρό θυμίζοντας μοντέλα όπως το πρώτο Civic με τα στρογγυλά του εμπρός φωτιστικά σώματα , είναι δύο όγκων, είναι minimal με σχεδίαση από το μέλλον, χωρίς εξωτερικούς καθρέφτες αλλά μικροκάμερες κατά τα πρότυπα του Audi e-tron, με χειρολαβές χωνευτές στις πόρτες και τις κολόνες (5θυρο γαρ), με διάφανο κάλυμμα για την υποδοχή φόρτισης, με ενοποιημένο το παρμπρίζ με τις εμπρός κολόνες.

Ένα απέριττο φαρδύ σχήμα με πλάτος 1,75 μέτρα, μεγάλους τροχούς (μέχρι και 17άρες ζάντες δέχεται) και με σημασία στη λεπτομέρεια. Μας θύμισε ιαπωνικό κήπο, από αυτούς που μέχρι και το τελευταίο χαλικάκι έχει λόγο ύπαρξης.

Μπορείς να αντισταθείς στη γοητεία του Mazda RX9;

Στο εσωτερικό, μετά την κινεζική Byton που καλά καλά δεν έχει ξεμυτίσει στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα, η Honda υλοποιεί τη δική της εκδοχή για το μέλλον της αυτοκίνησης. Μια μετώπη είναι το ταμπλό, με πέντε διαδοχικά τοποθετημένες οθόνες που εξυπηρετούν το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου εκ των οποίων οι δύο, 12,3 ιντσών, είναι αφής.

Πληροφορίες, ανέσεις, μέχρι και η απεικόνιση των «εξωτερικών καθρεπτών» (μην ξεχνάτε, είναι κάμερες!) έρχονται σε ένα περιβάλλον υψηλής ευκρίνειας με full διασυνδεσιμότητα και ξεσηκωτικά ηχοσυστήματα στα 189 watts για το απλό και 375 watts για το Honda e Advance. Οι χώροι, με το μεταξόνιο των 2,53 μέτρων και τα 171 λίτρα χώρου αποσκευών, είναι οριακά επαρκείς ενώ και τα καθίσματα είναι αφαιρετικά σε σχεδίαση και…στήριξη.

Το Honda e δεν είναι ένα αυτοκίνητο όπως μπορεί να είναι ένα city car. Πάτωμα με ενίσχυση δομική για προστασία των μπαταριών, με τέσσερα γόνατα MacPherson ένα σε κάθε άκρη για αναρτήσεις μαζί με ημίμπαρα και κάτω βραχίονες από σφυρήλατο αλουμίνιο για καλύτερη συμπεριφορά στις πιέσεις και κινητήρας και κίνηση στους πίσω τροχούς.

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρικό Fiat 500e!

Α! μην ξεχάσουμε και το ζύγισμα 50:50 των σχεδόν 1.500 κιλών του συνόλου. Οι μπαταρίες με ειδικό κύκλωμα διατήρησης της θερμοκρασίας τους είναι ενεργειακής χωρητικότηας στα 35,5 kWh και η ισχύς αγγίζει τους 136 ίππους  ενώ υπάρχει και πιο σπορ έκδοση, η Honda e Advance με 16άρες ή 17άρες αλουμινένιες ζάντες με 154 ίππους ενώ σε κάθε περίπτωση η ροπή αγγίζει τα 315 Nm.

Το 0-100 km έρχεται σε 9,0 sec για την απλή έκδοση και σε 8,3 sec για την σπορ, ενώ η αυτονομία (κατά WLTP) είναι 222 km με εξαίρεση την έκδοση με τις… αδηφάγες 17άρες ζάντες που θα σας φέρουν στην πρίζα 12 km πιο γρήγορα.

Και μιας και ήρθαμε στα της πρίζας, η Honda (όπως και η Nissan με το Leaf) έχει τοποθετήσει την υποδοχή φόρτισης στο εμπρός μέρος αλλά με διάφανο καπάκι. Οι χρόνοι φόρτισης, ως είθισται, ποικίλλουν ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή και την παροχή του δικτύου. Έτσι με φόρτιση στα 50 kW μέχρι 80% πλήρωση χρειάζονται 31 λεπτά, με δημόσιο φορτιστή 7,4 kW για πλήρη φόρτιση απαιτούνται 4,1 ώρες και για οικιακό φορτιστή 2,3 kw 18,8 ώρες (ναι, είναι πολύ)…

Όμως η Honda έχει μεγάλες βλέψεις όχι μόνο στο να πουλήσει το Honda e αλλά και στο πώς να το φορτίσει. Έτσι υπάρχουν έξυπνοι φορτιστές, δυνατότητα επιστροφής ρεύματος για χρήση στο σπίτι ή πώλησή του στο δίκτυο και συνεργασίες που ήδη έχουν ξεκινήσει και θα διευρυνθούν στο μέλλον για πιο εύκολη αγορά ρεύματος και φόρτιση μέσω παρόχων ανά την Ευρώπη. Το μέλλον αν θέλει να είναι ηλεκτρικό χρειάζεται όχι μόνο προϊόντα αλλά και τις σωστές υποδομές.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, είναι μάλλον κοινότοπο να αναφέρουμε ότι το Honda e έχει όλα τα συστήματα ασφαλείας με δυνατότητες ημιαυτόνομης κίνησης με συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης της πορείας και βοηθήματα στάθμευσης υπό το σχήμα Honda SENSING και με μια πλειάδα αισθητήρων να φροντίζουν γι αυτό.

Αυτό που επίσης γνωρίζετε ήδη είναι ότι η νέα γενιά αυτοκινήτων όπως το Honda e είναι διασυνδεδεμένη με το κινητό μας για να κλειδώνει να ξεκλειδώνει ή να ενεργοποιεί συστήματα του αυτοκινήτου, με Wi Fi και με εφαρμογές για καλύτερη διαχείριση της κινητικότητάς μας.

Να μην αμελήσουμε και την ψηφιακή μας βοηθό, Honda Personal Assistant που (όπως τη γνωρίσαμε πρωτίστως στο MBUX σύστημα της Mercedes) έρχεται στη ζωή με το παράγγελμα «Ok Honda», με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης για να μάθει τον τόνο της φωνής μας και πώς συνήθως ζητάμε πληροφορίες για να προσαρμοστεί ανάλογα. Έχει μάλιστα και μια μινιμαλιστική ψηφιακή απεικόνιση κάποιας virtual οντότητας σαν από ταινία του James Cameron.

Τόσο διαφορετικό…

Κι αφού σας «μπουκώσαμε» με ηλεκτρόνια και Volt επιστρέφουμε από εκεί που ξεκινήσαμε, στην καλοκαιρινή Βαλένθια, για να οδηγήσουμε σε λούπες των 150 km μέσα στον φρενοβλαβή κυκλοφορικό ιστό μιας, κατά τα άλλα, όμορφης πόλης Honda e Advance των 154 ίππων.

Είναι λοιπόν το Honda e όσο και αν δε σου το επιτρέπουν τα καθίσματα, διασκεδαστικό, με θαυμάσια ακαμψία κι αυτήν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με γόνατα εμπρός-πίσω αλλά και τη σιγουριά ελέγχου που συνήθως παίρνεις από ένα καλοστημένο σπορ ή σπορτίφ αυτοκίνητo (είναι άλλωστε το κέντρο βάρους του Honda e σχεδόν το ίδιο χαμηλό με του Honda NSX!). Tα ελαστικά των απλών Honda e είναι Yokohama BlueEarth A ενώ το λευκό δικό μας Advance φορούσε Michelin Pilot Sport 4 225/47-R17. 

Προφανώς δεν ακούγεται κάποιο λάστιχο να αργοπεθαίνει εν μέσω καπνών αλλά αν θέλετε κάτι τέτοιο, πάρτε ένα Type R. Εδώ έχουμε την αδιάλειπτη παροχή ισχύος και ροπής και μάλιστα και με πρόγραμμα σπορ οδήγησης, αν το θέλετε, που προκαλεί συγκινήσεις και ενεργειακή…αιμορραγία με την αυτονομία να παίρνει την κατιούσα. Υπό Κανονικές Συνθήκες μέσα στην πόλη θα χαίρεστε να οδηγείτε ένα άνετο αυτοκίνητο. Tα γόνατα κάνουν δουλειά, όπως και τα ενδοτικά ελατήρια.

Με κύκλο στροφής στα 4,3 μέτρα, σύστημα διεύθυνσης που έχει μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού και με Single Control Pedal System (έλεγχος επιτάχυνσης και επιβράδυνσης με ένα πεντάλ) και με αναγεννητική πέδηση που αυξάνει την αυτονομία, ειδικά αν προσέξετε πώς κινείστε σε κυκλοφοριακό φόρτο μπορείτε να κινηθείτε ευέλικτα και με κατανάλωση στα πέριξ των 18 kWh/100km.

Όλη την ώρα βέβαια η απόλυτη ψηφιακή πανδαισία σε πρώτο ρόλο και σε πλήρες ελληνικό μενού σε βάζει αμέσως στο νόημα της νέας εποχής της αυτοκίνησης. Οι οθόνες έχουν μέχρι και πρόγραμμα που μετατρέπετε το ταμπλό σε ψηφιακό ενυδρείο, δάσος και πολλά άλλα. Οι μικρές 6άρες οθόνες στο πλάι σε ρόλο καθρεπτών θέλουν εξοικείωση, αλλά τουλάχιστον είναι στη σωστή θέση. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές είναι περιορισμένοι αλλά είπαμε: εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο πόλης. Το νέο Honda e έρχεται τον Οκτώβρη στη χώρα μας και μην σας  φανεί περίεργο αν το δείτε στις εκθέσεις με τιμή πέριξ των 35.000 ευρώ.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Τρακοσαρίζοντας με την Ferrari FF στην Autobahn (Video)

cars

Το Genesis GV80 εντυπωσιάζει εντός και εκτός δρόμου

cars

Mega Τest αυτονομίας για 20 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Video)

cars

Το νέο Mazda BT-50 κλέβει τις εντυπώσεις

cars

Αυτά είναι τα 10 supercars των ‘90s που νοσταλγούν όλοι!

cars

Εγκρίθηκε η κατασκευή εργοστασίου της Tesla στη Γερμανία

cars

Σκέφτηκε να σταματήσει ο Hamilton!

cars

Εσύ, με ποιο μονοθέσιο F1 της Mercedes ταυτίζεσαι;

cars

Ξεκινούν οι παραδόσεις της Bugatti Divo στους ιδιοκτήτες της

cars