CARSNEWS
NEW MODELS

Οσμή σκανδάλου στη Formula 1!

Δεν έχουν περάσει παρά λίγοι μήνες από τότε που η Ferrari βρέθηκε απέναντι στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, όταν έπειτα από καταγγελία της Mercedes έγινε έρευνα στον κινητήρα της ιταλικής ομάδας, ο οποίος βρέθηκε «μη νόμιμος» ως προς τη λειτουργία του.

Φαίνεται, όμως, όταν η Formula 1 βρίσκεται και πάλι μπροστά σε ένα πιθανό σκάνδαλο, το οποίο αφορά και πάλι τους κινητήρες. Η FIA ζήτησε από τις τέσσερις κατασκευάστριες εταιρίες να την παρέχουν τα συστήματα ERS, με τα οποία εφοδιάζονται τα μονοθέσια, προκειμένου να μελετήσει τη λειτουργία τους.

Μόλις μία εβδομάδα μετά από την απόφαση για άμεση εφαρμογή –από το ιταλικό γκραν πρι κιόλας- ενός και μόνο προγράμματος λειτουργίας του κινητήρα σε όλο το αγωνιστικό τριήμερο (σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε μέχρι τώρα με τα party modes που απέδιδαν πάνω από 1.000 ίππους στις κατατακτήριες, ενώ στον αγώνα η απόδοση του μοτέρ μειωνόταν προς χάριν της αξιοπιστίας) η FIA βάζει στο… μάτι το ERS.

Μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, λοιπόν, οι τέσσερις κατασκευάστριες εταιρίες κινητήρων (Mercedes, Ferrari, Honda, Renault) θα πρέπει να δώσουν στη FIA ένας μακροσκελή κατάλογο δεδομένων αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του ERS.

Η έρευνα φαίνεται πως εστιάζεται στη ροή ενέργειας προς και από τη μπαταρία του MGU-K. Σύμφωνα με το άρθρο 5.2.5 του αγωνιστικού κανονισμού της Formula 1, ειδικοί αισθητήρες που τοποθετούνται τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο της μπαταρίας, πρέπει να δίνουν σε πραγματικό χρόνο στη FIA στοιχεία για τη ροή της ενέργειας από το ERS.

Πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει υποψία ότι τουλάχιστον ένας κατασκευαστής κινητήρων έχει βρει τον τρόπο να «μπερδεύει» τα δεδομένα, αλλάζοντας τα στοιχεία που φτάνουν στη FIA, ώστε να φαίνονται εντός των επιτρεπτών από τον κανονισμό ορίων, άσχετα εάν στην ουσία είναι διαφορετικά.

Εφόσον συμβαίνει όντως κάτι τέτοιο, τότε θα υπάρχει σοβαρότατη παράβαση των κανονισμών αναφορικά με τη λειτουργία του ERS και φυσικά με την απόδοσή του, η οποία –θυμίζουμε- πρέπει να είναι έως 163 ίπποι.

Μάλιστα η FIA ξεκαθάρισες προς τους τέσσερις κατασκευαστές πως θα πρέπει να είναι ανά πάσα; Στιγμή διαθέσιμοι για δοκιμές των συστημάτων ERS σε πραγματικές συνθήκες, εφόσον κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Land Rover Defender σε χαμηλές πτήσεις στα χέρια του James Bond (Video)

cars

Το τεύχος Μαΐου του Car and Driver είναι διαθέσιμο ηλεκτρονικά!

cars

H PSA εξασφάλισε δάνειο τριών δισεκατομμυρίων ευρώ

cars

Πωλητήριο στο σπανιότερο Ford Sierra RS Cosworth

cars

Γερμανική… παρέμβαση στην υβριδική εποχή των αγώνων ράλι!

cars

H Audi συνεργάζεται με την Umicore στην ανακύκλωση παλαιών μπαταριών

cars

Η Nikola θέλει να συνεργαστεί με τη Hyundai

cars

Απογοητεύει η πραγματική αυτονομία της ηλεκτροκίνητης Porsche Taycan

cars

Δοκιμάζουμε το οικονομικότατο Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 PS

cars