CARSNEWS
NEW MODELS

Ο απόλυτος οδηγός των αυτοκινήτων πόλης!

Οι προτάσεις της κατηγορίας Α είναι πρακτικά οι πιο μικρές που μπορεί να αγοράσει κανείς στην Ελληνική αγορά. Αυτοκίνητα με πολύ περιορισμένες διαστάσεις, ιδανικά για να περιηγηθεί κανείς -και να παρκάρει- στα στενά της πόλης. Είναι οικονομικά στην αγορά, καταναλώνουν ελάχιστο καύσιμο, ενώ προσφέρονται και σε εξηλεκτρισμένες ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, για όσους δίνουν έμφαση στην οικολογία.

Τα τελευταία χρόνια μία σειρά παραμέτρων οδήγησε ολόκληρη την κατηγορία σε μία ελαφρά συρρίκνωση, με τη διακοπή της παραγωγής κάποιων μοντέλων. Ακόμα όμως και έτσι, δεν παύουν να υπάρχουν προτάσεις που καλύπτουν κάθε γούστο. Εδώ θα βρει κανείς μοντέρνα, πρακτικά, ιδιαίτερα, γρήγορα, μέχρι και τετρακίνητα οχήματα, ικανά να ανοίξουν τα φτερά τους μακριά από τις γειτονιές της πόλης. Με βάση την εμπορική τους επιτυχία στην Ελληνική αγορά, επιχειρούμε μία μεγάλη παρουσίαση όλων αυτών, ώστε να γνωρίζετε τι κυκλοφορεί εκεί έξω!

Toyota Aygo: Από 9.780 ευρώ | μέση κατανάλωση 1.0 VVTi, 4,1 L/100km

Το μικρό της Toyota αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη –από εμπορικής απόψεως- στην κατηγορία Α. Παρότι αποτελεί αδερφό μοντέλο με τα Citroen C1/ Peugeot 108, καταφέρνει χάρη στις φροντίδες των μηχανικών και των σχεδιαστών του να διατηρήσει πολλά από τα στοιχεία και τη φιλοσοφία της ιαπωνικής φίρμας. Μάλιστα πέρυσι υπέστη και μία ανανέωση, κερδίζοντας ένα πιο φρέσκο παρουσιαστικό, με φωτιστικά σώματα LED, νέο σύστημα infotainment και έναν ελαφρά αναβαθμισμένο κινητήρα 1,2 λίτρων και 72 ίππων.

Ευέλικτο και σβέλτο σε αίσθηση, το Aygo είναι ένα από τα οχήματα με τον πληρέστερο εξοπλισμό της κατηγορίας. Μάλιστα, προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο, για όσους θέλουν να περιορίσουν ακόμα περισσότερο τον οδηγικό φόρτο. Στα αρνητικά του θα βάζαμε τη σχετικά ελλιπή σε ηχομόνωση καμπίνα και το αντίστοιχα περιορισμένο διαμέρισμα των αποσκευών. Κατά τα άλλα, όμως, δεν υπάρχουν πολλά να του προσάψουμε.

Fiat Panda: Από 11.150 ευρώ | μέση κατανάλωση 0,9 TwinAir 4,2 L/100km

Το Panda είναι αντικειμενικά ένα από τα πιο χαρακτηριστικά οχήματα της κατηγορίας και όχι άδικα. Πέραν της νεανικής του εμφάνισης, οι Ιταλοί έχουν ενσωματώσει σε αυτό όλη την τεχνογνωσία κατασκευής μικρών μοντέλων που διαθέτουν. Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα να είναι ένα από τα πιο πρακτικά μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κανείς για την κίνηση εντός αλλά και εκτός πόλης.

Μία από τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου είναι ότι κυκλοφορεί και σε τετρακίνητες εκδόσεις (Wild και Cross) οι οποίες μάλιστα έχουν ουσιαστικές εκτός δρόμου δυνατότητες και μπορούν να το οδηγήσουν αρκετά πιο πέρα από έναν απλό χωματόδρομο! Από κινητήρες έχει ένα ατμοσφαιρικό 1,2 σύνολο 69 ίππων, διατίθεται ως mild hybrid και με μοτέρ φυσικού αερίου, το ιδανικό όμως πακέτο είναι αυτό με τον 0,9 TwinAir των 85 ίππων.

Hyundai i10: Από 11.190 ευρώ | μέση κατανάλωση 1,0L, 4,5 L/100km

Το μικρό μοντέλο της Hyundai μόλις κυκλοφόρησε στην τρίτη, πλέον, γενιά του. Οπτικά δείχνει αρκετά δυναμικό και αυτό είναι κάτι που εισπράττει ο οδηγός και εν κινήσει, χάρη στο νευρικό από χαμηλά κινητήρα των 1,0 λίτρων και 67 ίππων. Εάν τώρα στραφεί στον ακόμα μεγαλύτερο 1,2, τόσο το καλύτερο. Γενικά, πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας, με καλούς προσφερόμενους χώρους και ένα πολύ φιλικό στη χρήση σχεδιασμό.

Στα πλεονεκτήματά του Hyundai i10 θα πρέπει κανείς να αναφέρει το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, που περιλαμβάνει από σύστημα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, μέχρι έλεγχο της κόπωσης του οδηγού. Επιπροσθέτως, είναι εφοδιασμένο με ένα από τα καλύτερα και πιο εύχρηστα infotainment της αγοράς. Στο όλο πακέτο προσθέστε τα 5 έτη εγγύησης και την εγνωσμένη αξιοπιστία της φίρμας, που το καθιστούν ως μία από τις πλέον συμφέρουσες προτάσεις.

Peugeot 108: Από 11.550 ευρώ | μέση κατανάλωση 1.0 VTI, 3,7 L/100km

Από την τριπλέτα των Peugeot 108/ Citroen C1/ Toyota Aygo, το μοντέλο της γαλλικής εταιρίας είναι ίσως το πιο προσεγμένο στιλιστικά, αλλά και στη λεπτομέρεια, σε θέματα χρησιμοποιούμενων υλικών. Ο μελετημένος χωροταξικός σχεδιασμός, του δίνει επίσης ένα μικρό πλεονέκτημα, σε θέμα χώρου αποσκευών.

Στη γκάμα της Peugeot δεν υπάρχουν πλέον επιλογές σε κιβώτια ή/και κινητήρες, το ατμοσφαιρικό όμως σύνολο των 1,0 λίτρων και 72 ίππων κάνει καλά τη δουλειά του. Από άποψης εξοπλισμού, χωρίς να εντυπωσιάζει, δεν του λείπει και τίποτα από τα βασικά. Αντίστοιχα το infotainment 7 ιντσών που διαθέτει, μπορεί να συνδεθεί εύκολα με smartphones, προσφέρει λειτουργία mirror link και συνδυάζει επίσης κάμερα οπισθοπορείας.

Kia Picanto: Από 10.590 ευρώ | μέση κατανάλωση 1.0 T-GDi, 4,6 L/100km

Ένα από τα νεότερα και πλέον ικανά μοντέλα της κατηγορίας είναι αυτό της Kia. Το Picanto συνδυάζει τη δυναμική εμφάνιση με την πρακτικότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και ένα ευχάριστο εσωτερικό για να ζει κανείς. Ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να διαθέτει πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, καθώς επίσης διχρωμίες και άλλα χαρακτηριστικά που δίνουν μία ιδιαίτερη νότα στο όλο σύνολο.

Από άποψης κινητήρων, υπάρχει μία σχετικά διευρυμένη πλατφόρμα 1,0 και 1,2 λίτρων, με τον turbo 1,0 T-GDi των 100 ίππων να βρίσκεται στην κορυφή, χαρίζοντας πραγματικά καλές επιδόσεις. Όπως και με το «αδελφό» Hyundai i10, θα πρέπει να συνυπολογίσετε εδώ μία εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών (τη μεγαλύτερη διαθέσιμη στην αγορά), καθώς και τον παράγοντα της αξιοπιστίας, που δίνουν επιπλέον πόντους στην πρόταση της Kia.

Citroen C1: Από 11.490 ευρώ | μέση κατανάλωση 1,0 VTi 4,3 L/100km

Ο Βενιαμίν της Citroen διαθέτει μεν κοινό πάτωμα και κινητήρα με τα Peugeot 108/ Toyota Aygo, καταφέρνει όμως και αυτό με τη σειρά του να διαφοροποιείται επαρκώς σχεδιαστικά ώστε να αντανακλά το ιδιαίτερο DNA της φίρμας. Αναμφίβολα μιλάμε για ένα από τα πιο ξεχωριστά -σχεδιαστικά- μοντέλα της κατηγορίας Α, με ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και διχρωμίες που του δίνουν ένα μοναδικό στιλ.

Και εδώ, δυστυχώς, ο κατασκευαστής δεν προσφέρει εναλλακτικές στο κομμάτι των κινητήρων. Η μόνη διαθέσιμη επιλογή είναι αυτή των 1,0 λίτρων και 72 ίππων, η οποία πάντως κρίνεται επαρκής, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Από άποψης εξοπλισμού, ωστόσο, ανάλογα με την έκδοση περιλαμβάνει όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Fiat/ Abarth 500: Από 10.696 ευρώ | μέση κατανάλωση 1,0 Hybrid, 3,9 L/100km

Το δεύτερο και πιο κομψό μοντέλο της Fiat στη μικρή κατηγορία είναι το 500. Μπορεί να μετράει τα χρονάκια του, χάρη όμως στις αναβαθμίσεις που δέχεται και στις φροντίδες της ιταλικής εταιρίας, παραμένει ακόμα λαμπερό. Όντας ένα από τα πιο κομψά οχήματα, της αγοράς, κερδίζει τους πάντες με το παρουσιαστικό του αλλά και με το στιλάτο και πλήρες από άποψη εξοπλισμού σαλόνι του.

Από κινητήρες έχουμε δύο σύνολα με παρόμοια ισχύ, 69-70 ίππων, το ένα εκ των οποίων είναι mild hybrid. Βεβαίως, για όποιον αποζητά το κάτι παραπάνω, το 500 κυκλοφορεί και από την Abarth, σε εκδόσεις που το καθιστούν με διαφορά το πιο γρήγορο και ενδιαφέρον οδηγικά όχημα της κατηγορίας.

Volkswagen e-Up!: Από 23.300 ευρώ | μέση κατανάλωση 12,7 kWh/100km

Βλέποντας την τιμή θα μπορούσε κανείς να ταραχθεί, αφού το νέο e-up! είναι το ακριβότερο μοντέλο της κατηγορίας. Παρόλα αυτά, το νούμερο αυτό είναι απόλυτα αιτιολογημένο, αφού εδώ δεν μιλάμε για ένα συμβατικό μοντέλο αλλά για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο και μάλιστα με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Volkswagen φορτίζει γρήγορα, προσφέρει αυτονομία 250 km με μηδενικούς ρύπους και -χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 83 PS- χαρίζει πολύ καλές επιταχύνσεις. Χοντρικά, υπολογίστε ένα κόστος μετακίνησης κάτω από 1,5 ευρώ για 100 km. Επίσης, χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα σύζευξης με smartphones, το e-up! προσφέρει μία εντελώς νέα εμπειρία χρήσης για τον οδηγό!

Skoda Citigo e iV: Από 22.300 ευρώ | μέση κατανάλωση 12,8 kWh/100 km

Όπως ακριβώς με το e-up!, τον ομόλογό του στη γκάμα της Volkswagen, έτσι και εδώ, η Skoda έχει ήδη αφήσει πίσω της την εποχή των συμβατικών κινητήρων στα αυτοκίνητα πόλης. Το νέο Citigo e iV διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα 83 PS και 212 Nm, που χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις και ζωντάνια στο μικρό, 3,6 μέτρων αμάξωμα. Παράλληλα, διατηρεί το κόστος μετακίνησης κάτω από το 1,5 ευρώ για 100 km, ζητώντας όμως κάτι παραπάνω για την αρχική αγορά.

Για όποιον το τολμήσει, θα αποκτήσει ένα εξαιρετικά σύγχρονο όχημα, με πολλά πλεονεκτήματα για την κίνηση στην πόλη και με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού. Μάλιστα, παρά την ανάγκη ενσωμάτωσης ενός σχετικά ογκώδη συσσωρευτή, που εξασφαλίζει ρεαλιστική αυτονομία άνω των 250 km, οι διαθέσιμοι χώροι στο σαλόνι και στο διαμέρισμα των αποσκευών δεν έχουν περιοριστεί ούτε στο ελάχιστο.

Renault Twingo: Από 10.780 ευρώ | μέση κατανάλωση TCe 95, 4,7 L/100 km

Το Twingo αποτελεί μία ακόμα ιδιαίτερη στιλιστικά πρόταση στη μικρή κατηγορία. Μπορεί να μετράει μερικά χρονάκια στην πλάτη του, αυτό όμως δύσκολα φαίνεται, αφού διαθέτει σύγχρονους κινητήρες, νεανικό σχεδιασμό και ένα αξιοπρεπές επίπεδο εξοπλισμού. Η minimal αισθητική του εσωτερικού αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα ισχυρά του σημεία. Παράλληλα, οι χώροι που προσφέρει είναι επαρκείς, ενώ έξτρα πόντους παίρνει και από τις έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα.

Από άποψης μηχανικών συνόλων, υπάρχει η βασική έκδοση του ενός λίτρου και 65 ίππων, πιο ολοκληρωμένη όμως πρόταση είναι αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 0,9 λίτρων και 95 ίππων. Η τελευταία εφοδιάζεται εναλλακτικά και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη τη μετακίνηση στην πόλη.

Smart Fortwo/ Forfour: Από 23.740 ευρώ | μέση κατανάλωση 17,0 kWh/100 km

Η γκάμα των Smart είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρική, εισάγοντας τα δημοφιλή μικρά μοντέλα σε μία νέα διάσταση. Το Fortwo διατηρεί το κλασικό αμάξωμα με τις λιλιπούτειες διαστάσεις που του επιτρέπουν να στρίβει και να παρκάρει παντού. Μόνο που τώρα κινείται αθόρυβα και πολύ πιο οικονομικά. Η μπαταρία του είναι σχετικά μικρή και επαρκεί για περίπου 130 km, αυτό όμως μικρό ρόλο παίζει για όσους το επιλέξουν ως ένα μοντέλο για να κυκλοφορούν αποκλειστικά στην πόλη.

Εναλλακτικά, μπορεί κανείς να στραφεί στην cabrio εκδοχή αυτού ή και στο μεγαλύτερο Forfour, που είναι και αυτό με τη σειρά του αμιγώς ηλεκτρικό. Στα πλεονεκτήματα των συγκεκριμένων προτάσεων θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς μία πρακτική εφαρμογή για smartphone. Αυτή δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να μπορεί από το κινητό του να ελέγχει στοιχεία του αυτοκινήτου και λειτουργίες όπως ο προκλιματισμός, ώστε το σαλόνι να βρίσκεται στην επιθυμητή θερμοκρασία την ώρα που θα χρειαστεί να μετακινηθεί.

Suzuki Ignis: Από 12.540 ευρώ | μέση κατανάλωση 1,2 DualJet, 4,3 L/ 100 km

Άλλο ένα μικρό, ικανό, αυτοκίνητο πόλης, με ήπια υβριδική τεχνολογία και, επιπροσθέτως, με σύστημα τετρακίνησης για όσους αποζητούν την περιπέτεια. Για την ακρίβεια και η ίδια η Suzuki το πλασάρει ως A-SUV, πράγμα που δικαιολογεί την επιλογή του πίσω άκαμπτου άξονα (στις τετρακίνητες εκδόσεις) και τη γενικότερη αισθητική του, καθώς επίσης τα heavy duty πλαστικά στο εσωτερικό του.

Γενικά το Ignis έρχεται αρκετά φορτωμένο, από άποψης εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Θετικές είναι παράλληλα και οι εσωτερικές του διαστάσεις, που το καθιστούν ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Εκτός από το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων, μπορεί κανείς να το επιλέξει και σε έκδοση με κιβώτιο CVT.

Suzuki Jimny: Από 18.820 ευρώ | μέση κατανάλωση 1,5L, 6,8 L/ 100 km

Το δεύτερο -και αναμφίβολα ικανότερο- SUV της κατηγορίας είναι το Jimny. Για την ακρίβεια, λογίζεται ως A-SUV αλλά στην πράξη είναι ένα σκληροτράχηλο εκτός δρόμου όχημα, με πλαίσιο τύπου σκάλας, άκαμπτους άξονες εμπρός/ πίσω, τετρακίνηση που κλειδώνει, κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων και κρεμαγιέρα με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια!

Το συγκεκριμένο δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό και με περιορισμένες διστάσεις για 4Χ4. Παρόλα αυτά είναι το μόνο που δεν συνιστούμε για κίνηση στην πόλη… Προφανώς και μπορεί κανείς να κινηθεί στα στενά με αυτό, όλη του η φιλοσοφία όμως είναι ξεκάθαρα στραμμένη προς το βουνό. Η άσφαλτος δεν λογίζεται στα υπέρ του. Αν, ωστόσο, αναζητάτε κάτι μικρό για εκτός δρόμου κίνηση, αυτό είναι το κατάλληλο όχημα για εσάς.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέα “κόντρα” Ford-Ferrari σε δημοπρασία στην Ευρώπη

cars

Honda S660: ανανεωμένο και αναβαθμισμένα από τα πολλά νέα αξεσουάρ

cars

Το τέρας, σε μικρογραφία: Lamborghini Sian FPK 37 LEGO

cars

H GM μπαίνει στο παιχνίδι του εξηλεκτρισμού

cars

Ferrari F40 τυλίγεται στις φλόγες στους δρόμους του Μονακό (Video)

cars

Πώς θα έμοιαζε το BMW i3 αν το σχεδίαζε η Alfa Romeo

cars

Ford: Παρεμβολές στη διασύνδεση οχημάτων προκαλεί τo WiFi

cars

Αυτό είναι το έντυπο κυκλοφορίας που θα πρέπει να συμπληρώνουν οι πολίτες όταν απαγορευτεί η κυκλοφορία

cars

«Καμπάνα» 18 μηνών στον Andrea Iannone για την υπόθεση ντόπινγκ!

cars