CARSNEWS
AUTONEWS

Ο Euro NCAP αλλάζει δραστικά το πρωτόκολλο αξιολόγησης του!

Με μία κίνηση που χαρακτηρίζεται από τον ίδιο τον Euro NCAP ως “η μεγαλύτερη αλλαγή της τελευταίας δεκαετίας” ο ανεξάρτητος οργανισμός ανακοίνωσε μία σειρά επεμβάσεων στο πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων μοντέλων ώστε να γίνει πιο σχετικός, πιο αυστηρός και να… εμπνεύσει τους κατασκευαστές μέσω της πρόκλησης μίας δυσκολότερης αλλά ταυτόχρονα, πιο ρεαλιστικής διαδικασίας. Η πρώτη βασική αλλαγή που γίνεται, είναι η υιοθέτηση του “Mobile-offset Progressive Deformable Barrier” που με πιο απλά λόγια και στην γλώσσα που καταλαβαίνουμε όλοι, πρόκειται για ένα τεστ όπου δύο κινούμενα στοιχεία συγκρούονται μετωπικά και καταγράφεται η… ζημιά τόσο στην μπαριέρα όσο και στο όχημα. Στόχος αυτής της νέας δοκιμασίας είναι, σύμφωνα με τον διευθυντή του Thatcham Research και μέλος του Δ.Σ. του Euro NCAP, Matthew Avery, η “ενθάρρυνση των κατασκευαστών μεγαλύτερων οχημάτων να μοιραστούν μέρος τους βάρους της σύγκρουσης με τα μικρότερα οχήματα”.

Ιστορικά, τα SUVs και άλλα μεγάλα μοντέλα προσφέρουν πολύ καλή προστασία στους επιβαίνοντες. Τα μικρότερα μοντέλα με τα οποία συγκρούονται εννίοτε όμως, δεν τα καταφέρνουν εξίσου καλά. Σε αυτό το νέο τεστ, αν το μεγαλύτερο όχημα είναι υπερβολικά “σκληρό” θα τιμωρείται ανάλογα στην βαθμολογία.

Δήλωσε ο Avery. Παράλληλα, ο Euro NCAP ανακοίνωσε την χρήση ενός νέου, τεχνολογικά προηγμένου και πιο ρεαλιστικού ανδρείκελου με όνομα THOR που καταγράφει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις δυνάμεις που ασκούνται πάνω του κατά την σύγκρουση ενώ στις δοκιμασίες των πλευρικών συγκρούσεων θα λαμβάνεται πλέον υπόψιν η κίνηση όλων των επιβατών και όχι μονάχα αυτών που κάθονται πλησιέστερα στο σημείο κρούσης. Ο Euro NCAP θα τεστάρει περαιτέρω και τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με το πρωτόκολλο “Turn Across Path” που στοχεύει στην αποφυγή συγκρούσεων σε διασταυρώσεις και διαβάσεις. Στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων, ανακοινώθηκε επίσης ότι θα λαμβάνονται υπόψιν τα περιστατικά στάθμευσης με οπισθοπορεία καθώς και τα συστήματα παρακολούθησης του οδηγού. Τέλος, ο Euro NCAP θα αξιολογεί την ασφάλεια μετά την σύγκρουση εξετάζοντας ποια οχήματα παρέχουν ακριβείς πληροφορίες στα συνεργεία άμεσης βοήθειας σε περίπτωση που απαιτείται το κόψιμο του αυτοκινήτου ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση οι διασώστες.

Αυτό το οποίο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πάντως, είναι ότι η σύγκριση ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε με το καινούριο πρωτόκολλο και ένα άλλο που δοκιμάστηκε με το παλιό είναι άσκοπη και ενδέχεται να οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Toyota αποκλείει το ενδεχόμενο ενός καυτού GR Yaris Cross!

cars

Αυτό είναι το Tauler E301

cars

Βίντεο – ντοκουμέντο: Οι τρομοκράτες κατέγραψαν με κάμερα τη σφαγή στη Μόσχα

cars

Κοινωνία και οικονομία αυτοκινήτου

cars

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στα αυτοκίνητα

cars

Toyota: Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι ένα hypercar 1.000 ίππων για τον δρόμο.

cars

Νέα Subaru Forester και XV 2.0i e-Boxer. Εκσυγχρονισμός ναι, αλλοτρίωση όχι

cars

Η «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» και η Eurobank στηρίζουν στα πρώτα τους βήματα τα νεογέννητα της Μυτιλήνης και της Δυτικής Λέσβου

cars

Volvo V60 Cross Country. Το κροσσόβερ στη σωστή του διάσταση

cars