CARSNEWS
AUTONEWS

Ο Euro NCAP αξιολογεί πλέον και την τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης.

Οι αλλαγές που συμβαίνουν στην βιομηχανία αυτοκινήτου και στα θέλω του αγοραστικού κοινού αναγκάζουν  τον Euro NCAP να προσαρμοστεί. Δεν είναι δυνατόν οι κατασκευαστές να λανσάρουν συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ο οργανισμός που έχει αναλάβει τον έλεγχο της ασφάλειας των αυτοκινήτων που λανσάρονται στην αγορά να σφυρίζει αμέριμνα. Για να εξασφαλίσει λοιπόν την ασφαλή υιοθέτηση τέτοιου είδους συστημάτων λοιπόν, ξεκινά την αξιολόγηση τους και δοκιμάζει την τεχνολογία “Highway Assist” σε 10 διαφορετικά μοντέλα: το Audi Q8, την BMW 3 Series, το Ford Kuga, την Mercedes-Benz GLE, το Nissan Juke, το Peugeot 2008, το Renault Clio, το Tesla Model 3, το Volkswagen Passat και το Volvo V60.

Σύμφωνα με τον ανεξάρτητο οργανισμό, το Highway Assist ορίζεται ως μία σουίτα συστημάτων που βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα κατά την κίνηση του σε αυτοκινητόδρομο, να διατηρήσει ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και να διατηρήσει το όχημα στο κέντρο της λωρίδας κίνησης. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο οδηγός παραμένει ο τελικός υπεύθυνος για την πορεία του αυτοκινήτου και το Highway Assist είναι εκεί για να υποβοηθά. Η διαδικασία αξιολόγησης του Euro NCAP εστιάζει σε δύο βασικούς τομείς: τον λεγόμενο “Assistance Competence”, μία ισορροπία ανάμεσα στις δυνατότητες των συστημάτων υποβοήθησης και τον βαθμό στον οποίο κρατούν τον οδηγό σε εγρήγορση και τον “Safety Backup” που δείχνει το δίχτυ ασφαλείας που παρέχει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτων συνθηκών. Εν τέλει, η τελική βαθμολογία του εκάστοτε αυτοκινήτου εμπίπτει σε μία από τέσσερις κατηγορίες: Entry, Moderate, Good και Very Good.

Από τα 10 μοντέλα που αξιολογήθηκαν, η λειτουργία του Highway Assist των Mercedes GLE, BMW 3 Series και Audi Q8 επιβραβεύθηκε με τον χαρακτηρισμό “Very Good”. Στον αντίποδα, το Renault Clio και το Peugeot 2008 αξιολογήθηκαν ως “Entry” αλλά επιβραβεύθηκαν για το γεγονός ότι προσφέρουν αυτή την τεχνολογία στην κατηγορία τους. Το Model 3 από την άλλη, που θεωρείται από πολλούς ως κορυφή στον τομέα της υποβοήθησης οδήγησης, βαθμολογήθηκε ως “Moderate” επειδή το σύστημα Autopilot δεν κάνει πολλά ώστε να διατηρεί τον οδηγό σε εγρήγορση ενώ αποτυγχάνει να επανενεργοποιηθεί αυτόματα έπειτα από παρέμβαση του. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται και τα VW Passat, Nissan Juke και Volvo V60 ενώ το Highway Assist του Ford Kuga κρίθηκε ως “Good” όντας ισορροπημένο και αποτελεσματικό. Πριν κλείσουμε, να αναφέρουμε ότι τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αξιολογούνται αυτόνομα και δεν επηρεάζουν την τελική βαθμολογία του μοντέλου.

The post Ο Euro NCAP αξιολογεί πλέον και την τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης. first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Hyundai Staria κάνει τα minivans cool ξανά!

cars

Mini John Cooper Works GP. Το ταχύτερο Mini παραγωγής στην ιστορία!

cars

Πότε αποσύρονται τα παλιά αυτοκίνητα από τους δρόμους της Ευρώπης

cars

Νέο Audi Α3 Sportback 40 TFSI e. Mε μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία

cars

To Nissan Z Proto “αγκαλιάζει” το ρετρό…

cars

Σαν σήμερα 23 Μαρτίου: Η Καλαμάτα γίνεται η πρώτη πόλη που απελευθερώνεται από τους Τούρκους

cars

Χάμιλτον στα 39α γενέθλιά του: Πρέπει να μάθεις ότι ποτέ δεν πρέπει να λες ποτέ

cars

Peugeot: Σημαντικό το GTi, ακόμα και στην εποχή του εξηλεκτρισμού!

cars

BMW i4 Concept. Ένα βήμα πιο κοντά στην παραγωγή!

cars