#ΜένουμεΣπίτι γιατί προτεραιότητα είναι η προσωπική μας και η υγεία των συνανθρώπων μας. Μένουν… σπίτι, ωστόσο και πολλές μας δραστηριότητες, από τις πιο απλές, μέχρι κάποιες προγραμματισμένες αγορές, όπως εκείνη ενός αυτοκινήτου.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η αγορά των αυτοκινήτων σημείωσε μεγάλη πτώση σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμός Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), αφενός λόγω μειωμένου ενδιαφέροντος, αλλά και περιορισμών στη μετακίνηση, όπως και με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στον μηχανισμό των logistics.
Πιο συγκεκριμένα τον Μάρτιο ταξινομήθηκαν 3.744 οχήματα, 5.744 λιγότερα από τον περσινό μήνα (9.518 ταξινομήσεις), σημειώνοντας μείωση 60,7%.
Σε επίπεδο 3μήνου, η πτώση έφθασε το 18,6%, καθώς ταξινομήθηκαν συνολικά 21.391 οχήματα, έναντι των 26.289 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα στελέχη της αγοράς με τα οποία επικοινώνησε το www.caranddriver.gr αναμένουν μια αποκλιμάκωση από τις 27 Απριλίου, που θα ανασταλούν κάποιοι από τους περιορισμούς της απαγόρευσης κυκλοφορίας, και μεγαλύτερη τον Μάιο, όπου η αγορά θα δείξει τη νέα της δυναμική.
Όπως και να έχει όμως, έχει χαθεί ένα σημαντικό κομμάτι των RAC (Rent a Car), που τέτοια εποχή ήταν στο… limit up, λόγω των γνωστών θεμάτων με τον τουρισμό. Εκτιμούν, πώς η αγορά θα ανακάμψει, θα κλείσει όμως με αρνητικό πρόσημο…
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, από το 2ο δεκαήμερο του οποίου ξεκίνησε η κρίση του κορωναϊού, έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
3.744 |
9.518 |
-60,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
413 |
672 |
-38,5% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
29 |
-34,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
1.548 |
2.401 |
-35,5% |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
21.391 |
26.289 |
-18,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.748 |
2.023 |
-13,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
113 |
114 |
-0,9% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
6.086 |
5.802 |
4,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment |
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος-Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
12,3% |
15,0% |
-2,7 |
10,3% |
12,8% |
-2,5 |
A-SUV |
1,1% |
1,3% |
-0,2 |
1,9% |
1,6% |
0,3 |
A TOTAL |
13,4% |
16,3% |
-2,9 |
12,2% |
14,5% |
-2,3 |
B |
26,9% |
35,5% |
-8,6 |
29,2% |
34,2% |
-5,0 |
B-SUV |
17,9% |
10,9% |
7,0 |
18,0% |
11,7% |
6,3 |
B TOTAL |
44,7% |
46,4% |
-1,7 |
47,2% |
45,9% |
1,3 |
C |
12,9% |
12,6% |
0,3 |
12,8% |
14,2% |
-1,4 |
C-SUV |
22,0% |
18,0% |
4,0 |
21,1% |
19,3% |
1,8 |
C TOTAL |
34,9% |
30,6% |
4,3 |
33,9% |
33,4% |
0,5 |
D |
1,5% |
1,3% |
0,2 |
1,4% |
1,4% |
0,0 |
D-SUV |
2,1% |
1,6% |
0,5 |
2,6% |
1,9% |
0,7 |
D TOTAL |
3,6% |
2,9% |
0,7 |
4,0% |
3,3% |
0,7 |
E |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
E-SUV |
0,5% |
0,3% |
0,2 |
0,3% |
0,3% |
0,0 |
E TOTAL |
0,7% |
0,5% |
0,2 |
0,5% |
0,6% |
-0,1 |
F-G |
0,0% |
0,0% |
0,0 |
0,0% |
0,0% |
0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
0,2% |
0,2% |
0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,1% |
0,1 |
0,1% |
0,1% |
0,0 |
MPV |
0,2% |
0,4% |
-0,2 |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
MPV-M/COMBI |
1,9% |
2,6% |
-0,7 |
1,7% |
1,7% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
43,7% |
32,1% |
11,6 |
44,0% |
34,9% |
9,1) |
Μάρτιος 2020 |
Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2020 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘18* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
57,4% |
67,6% |
-10,2 |
58,3% |
64,2% |
-5,9 |
58,9% |
56,6% |
2,3 |
Πετρέλαιο |
25,9% |
27,1% |
-1,2 |
27,1% |
29,8% |
-2,7 |
30,5% |
35,9% |
-5,4 |
Υβριδικά (HEV) |
13,4% |
3,9% |
9,5 |
12,1% |
4,4% |
7,7 |
5,8% |
3,9% |
1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
1,1% |
0,3% |
0,8 |
0,7% |
0,4% |
0,3 |
3,1% |
2,1% |
1,0 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
2,1% |
0,7% |
1,4 |
1,8% |
0,8% |
1,0 |
1,7% |
1,5% |
0,2 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2020 |
Φεβρουάριος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2020 |
Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
957.052 |
1.033.608 |
-7,1% |
1.913.931 |
2.067.945 |
-7,4% |
ΕΕ 14(2) |
854.622 |
920.231 |
-7,1% |
1.702.149 |
1.838.313 |
-7,4% |
ΕΕ(1)EFTA(3) |
884.770 |
954.313 |
-7,3% |
1.761.355 |
1.903.177 |
-7,5% |
Ελλάδα |
7.862 |
7.561 |
4,0% |
17.647 |
16.771 |
5,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Follow @CarsnewsGr