CARSNEWS
NEW MODELS

Πέντε ακυρώσεις που έμειναν στην ιστορία

Και η πρόσφατη απόφαση της… τελευταίας στιγμής για μη διεξαγωγή του εναρκτήριου αγώνα της φετινής σεζόν στη Μελβούρνη, ήταν κάτι που μάλλον εξέπληξε αρκετό κόσμο, μολονότι ως κίνηση ήταν επιβεβλημένη. Άλλωστε η πανδημία του κορωνοϊου έχει ήδη επηρεάσει σφόδρα το παγκόσμιο motorsport και η Formula 1 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει… εξαίρεση.

Πέντε φορές κατά την τελευταία τεσσαρακονταετία δεν είχαν διεξαχθεί αγώνες της Formula 1, μολονότι είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα της εκάστοτε σεζόν. Άλλοτε για λόγους οικονομικούς, άλλοτε για πολιτικούς ή ακόμα και για… εσωτερικούς της Formula 1…

Μπαχρέιν 2011

Η πιο πρόσφατη περίπτωση ακύρωσης αγώνα της Formula 1 ήταν πριν από σχεδόν μία δε3καετία. Το 2011 το γκραν πρι του Μπαχρέιν επρόκειτο να αποτελούσε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, στις 13 Μαρτίου. Όμως οι αναταραχές στην πρωτεύουσα Μανάμα με τις αντικυβερνητικές διαδηλώσεις είχαν ως συνέπεια την προσωρινή αναβολή του αγώνα για λόγους ασφαλείας. Η όποια απόφαση για επαναπρογραμματισμό του αγώνα θα έπρεπε να ληφθεί μέχρι τις 3 Ιουνίου. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού εκείνη την ημέρα αποφάσισε ο αγώνας να διεξαγόταν στις30 Οκτωβρίου, με το «παρθενικό» ινδικό γκραν πρι να μετακινείται για το φινάλε της σεζόν. Όμως η Ένωση των ομάδων της Formula 1 αντέδρασε, με συνέπεια μία εβδομάδα αργότερα οι διοργανωτές του αγώνα του Μπαχρέιν να ανακοινώσουν πως δεν θα γινόταν οριστικά ο αγώνας.

Κίνα 1999

Το φετινό κινεζικό γκραν πρι δεν είναι το πρώτο στην ιστορία που ακυρώνεται. Το 1998 ο τότε επικεφαλής της FOM, Bernie Ecclestone είχε ανακοινώσει πως την επόμενη χρονιά η Κίνα θα φιλοξενούσε αγώνα της Formula 1 για πρώτη φορά στην ιστορία της. Ο αγώνας επρόκειτο να διεξαχθεί στη νεόδμητη πίστα της Ζουχάι, στις 21 Μαρτίου του 1999 και θα αποτελούσε τον δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 1999. Ωστόσο λίγους μήνες αργότερα το σχέδιο εγκαταλείφθηκε, καθώς διαπιστώθηκε πως απαιτούνταν σημαντικές εργασίες προκειμένου να μπορούσε η πίστα, η οποία είχε σημαντικές σχεδιαστικές ομοιότητες με το «Red Bull Ring», να ήταν έτοιμη εγκαίρως. Έτσι οι Κινέζοι έπρεπε να περιμένουν πέντε χρόνια, για να δουν για πρώτη φορά εκ του σύνεγγυς μονοθέσια της Formula 1, στην πίστα της Σαγκάης!

Αργεντινή 1999

Ακόμα ένας αγώνας του προγράμματος του 1999 δεν είχε διεξαχθεί. Ο λόγος για το γκραν πρι της Αργεντινής, το οποίο επρόκειτο να αποτελούσε τον δεύτερο γύρο της διοργάνωσης. Όμως οι ομάδες δεν ταξίδεψαν ποτέ στο «Autódromo Oscar Alfredo Gálvez» του Μπουένος Άιρες. Ο λόγος ήταν πως οι Αργεντίνοι διοργανωτές δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση, ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της FOM του Bernie Ecclestone. Έτσι ο αγώνας ακυρώθηκε και δημιουργήθηκε ένα μεγάλο κενό πέντε εβδομάδων ανάμεσα στην πρεμιέρα του «Albert Park» (7 Μαρτίου) και τον αγώνα της Βραζιλίας (11 Απριλίου). Για την ιστορία, το αργεντίνικο γκραν πρι διεξήχθη συνολικά 21 φορές από το 1953 μέχρι και το 1998, με τελευταίο νικητή τον Michael Schumacher!

Πορτογαλία 1997

Η πίστα του Εστορίλ φιλοξενούσε από το 1984 μέχρι και το 1996 το γκραν πρι της Πορτογαλίας. Για το 1997 η αρχική συμφωνία ανάμεσα στους Πορτογάλους διοργανωτές και τον Bernie Ecclestone προέβλεπε τη διεξαγωγή του τελευταίου αγώνα της σεζόν στην συγκεκριμένη πίστα. Η FIA αρκετά χρόνια πιο πριν είχε ζητήσει από τους Πορτογάλους να προβούν σε μια σειρά βελτιώσεων για λόγους ασφαλείας, όμως αυτές οι βελτιώσεις δεν είχαν γίνει. Οι Πορτογάλοι πίστεψαν πως θα μπορούσαν και αυτή τη φορά να… ξεγλιστρήσουν από τη FIA, όμως δεν τα κατάφεραν. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία προχώρησε σε άμεση αντικατάσταση του πορτογαλικού γκραν πρι με το ευρωπαϊκό, το οποίο διεξήχθη στις 26 Οκτωβρίου στη Χερέθ κι αποτέλεσε τον τελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος του 1997. Πάντως η FIA άφησε περιθώριο στους Πορτογάλους ώστε εάν προλάβαιναν να κάνουν τις αλλαγές να γινόταν εκεί αγώνας στις 9 Νοεμβρίου, όμως η Ferrari και η McLaren αντέδρασαν, επιθυμώντας να μην υπάρξει 18ος αγώνας εκείνη τη χρονιά.

Νότια Αφρική 1981

Το γκραν πρι της Νοτίου Αφρικής θα ήταν ο πρώτος αγώνας του 1981 στην πίστα του Κιαλάμι. Όμως η σεζόν δεν ξεκίνησε καλά, μιας και μαινόταν ο «πόλεμος» ανάμεσα αφενός στην Παγκόσμια Ομοσπονδία (FISA) και τον τότε πρόεδρό της Jean Marie Balestre και την Ένωση των Κατασκευαστών (FOCA) και τον επικεφαλής της, Bernie Ecclestone. Η FISA επιθυμούσε τη μετάθεση του αγώνα από την αρχική ημερομηνία της 7ης Φεβρουαρίου, στις 11 Απριλίου. Η FOCA, την οποία στήριζαν επί το πλείστον οι ομάδες που είχαν ως έδρα τους τη Μεγάλη Βρετανία, αντέδρασε έντονα, επιμένοντας στη διεξαγωγή του αγώνα τον Φεβρουάριο. Τελικά ο αγώνας διεξήχθη στις 7 Φεβρουαρίου με κανονισμούς Formula Libre, όπερ σήμαινε πως δεν θα έπρεπε τα μονοθέσια να πληρούν τις προδιαγραφές του 1981, οι οποίες απαγόρευαν ρητά τη χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων που αύξαναν το ground effect. Για την ιστορία, νικητής του αγώνα ήταν ο Αργεντινός Carlos Reutemann με Williams-Ford με τα αποτελέσματα να μην προσμετρούν στο Πρωτάθλημα του 1981.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Τα θρυλικά coυpe της Mazda

cars

Αγορά νέου αυτοκινήτου: Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή μας;

cars

Ο «Σκορπιός» σαρώνει την Ευρώπη: Επανεκκίνηση για το “Abarth Tour of Europe in 1949 Hours”

cars

Η Volkswagen ψηφίζει Ελλάδα και επενδύει στη Θάσο!

cars

To Volkswagen Τ1 της δεκαετίας του 1960 επιστρέφει και είναι ηλεκτρικό

cars

Κίνηση «ματ» με διεθνείς προεκτάσεις από τον Λευτέρη Αυγενάκη

cars

Νέα τερτίπια του Elon Musk ρίχνουν την μετοχή της Tesla

cars

Το ηλεκτρικό Cadillac Lyriq έχει τη μεγαλύτερη σε μήκος οθόνη σε αυτοκίνητο

cars

Η ξεχωριστή και συλλεκτική McLaren 765LT (Video)

cars