Ο άτυπος τίτλος της πρώτης πραγματικής “M” διεκδικείται από διάφορα αυτοκίνητα και μία ενδεχόμενη συζήτηση επί του θέματος ανήκει στην σφαίρα της φιλοσοφίας. Άσε που θα διαρκούσε ώρες. Το θέμα είναι ότι δεν θα μπορούσε να απονεμηθεί στην M1 και γι’ αυτό “ένοχη” είναι η Lamborghini που ανάγκασε την BMW να αναλάβει την παραγωγή της M1 τέσσερα χρόνια μετά την προγραμματισμένη ημερομηνία, ούτε η M535i που λανσαρίστηκε στην αγορά στις αρχές της δεκαετίας του ’80 για να συμπέσει με το αγωνιστικό πρόγραμμα της γερμανικής εταιρίας στην Formula 1.
Για να βρούμε την πρώτη “M”, θα πρέπει να γυρίσουμε το ημερολόγιο πίσω στο 1976, όπου θα βρούμε την 530 MLE ή “Motorsport Limited Edition”. Ένα αυτοκίνητο που ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά στην αγορά της Ν. Αφρικής και πιο σημαντικά, ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από την ίδια την BMW Motorsport για να λάβει μέρος στο πρωτάθλημα Modified Production Series της χώρας. Η 530 MLE κατέκτησε 15 νίκες στους 15 αγώνες που συμμετείχε και πήρε 3 πρωταθλήματα σε 3 χρόνια. Για να μπορέσει να λάβει μέρος στην συγκεκριμένη κατηγορία όμως, η BMW Ν. Αφρικής έπρεπε να πουλήσει 100 “homologation” αυτοκίνητα και κάπως έτσι γεννήθηκε το αυτοκίνητο που βλέπεις.
Κάτω από το καπό, βρίσκουμε μία τροποποιημένη εκδοχή του 3-λιτρου, εξακύλινδρου εν σειρά βενζινοκινητήρα που κινούσε την standard 530i, η οποία απέδιδε 200 ίππους και 277 Nm ροπής. Μπορεί να μην ακούγονται πολλά την σήμερον ημέρα αλλά την δεκαετία του ’70 και σε συνδυασμό με το 5-τάχυτο, “κοντό” κιβώτιο της Getrag και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, δημιουργούν ένα πακέτο που δικαιολογούσε τον χαρακτηρισμό “Motorsport” στο όνομα. Η ανάρτηση αναβαθμίστηκε με ένα σετ της Bilstein, οι εμπρός δίσκοι αντικαταστάθηκαν με τρυπητούς ενώ η BMW, προχώρησε σε ένα εκτενές πρόγραμμα δίαιτας ώστε να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου και να “πιάσουν τόπο” τα 200 άλογα του κινητήρα. Δίαιτα η οποία περιελάμβανε πολλά και διάφορα, μεταξύ των οποίων η αντικατάσταση των ηλεκτρικών παραθύρων με μηχανικά και η αφαίρεση του συστήματος air-condition. Η 530 MLE ήταν αποκλειστικά διαθέσιμη σε λευκό χρώμα με τα εμβληματικά αυτοκόλλητα εμπρός, πίσω και στο πλάι, σπορ προφυλακτήρα στο εμπρός μέρος, αεροτομή στο πίσω και φαρδύτερα φτερά.
Το παράδειγμα που κατάφερε να βρει και να αποκτήσει η BMW Ν. Αφρικής είναι το υπ’ αριθμόν 100 που ανήκε στον οδηγό αγώνων και team manager του προγράμματος 530 MLE, Peter Kaye-Eddie. Έπειτα από έναν χρόνο δουλειά, οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρίας κατάφερα να μεταμορφώσουν το ιστορικό αυτό όχημα και να το κάνουν να μοιάζει λες και κύλισε εχθές τις ρόδες του στην γραμμή παραγωγής για πρώτη φορά. Μία εκ των 227 που κατασκευάστηκαν στο Rosslyn μεταξύ 1976 και 1977. Ένα κομμάτι της ιστορίας της BMW.