CARSNEWS
AUTONEWS

Προβλέπεται “τρομερή μάχη” με την Κίνα στα ηλεκτρικά!

Ο ανταγωνισμός είναι καλός για οποιαδήποτε βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης αυτής του αυτοκινήτου. Ο ανταγωνισμός φέρνει καινοτομίες, αυξάνει την ποιότητα του προϊόντος για τον καταναλωτή και μειώνει ή διατηρεί τουλάχιστον σταθερή την τιμή του στην αγορά. Σε μεγάλο βαθμό, ο ανταγωνισμός αποτελεί την κινητήριο δύναμη σε μία βιομηχανία και σε μία αγορά, αρκεί να μην είναι αθέμιτος, όσο ασαφής κι αν είναι ο συγκεκριμένος όρος. Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, άφησε να εννοηθεί ότι κατασκευαστές από την Κίνα (βλ. SAIC, BYD και Geely μεταξύ άλλων) λανσάρουν τα προϊόντα τους στην ευρωπαϊκή αγορά επωφελούμενοι από κάποια βασικά πλεονεκτήματα που δεν είναι διαθέσιμα στις εταιρίες που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα τους στην Ευρώπη.

Οι κανονισμοί στην Ευρώπη διασφαλίζουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται είναι περίπου 40% ακριβότερα από αντίστοιχα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, η αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής θα αντιμετωπίσει την ίδια μοίρα με την βιομηχανία φωτοβολταϊκών. Νομίζω έχουμε ξαναδεί αυτή την ταινία. Είναι ένα ζοφερό σενάριο αλλά δεν χρειάζεται να επαναληφθεί.

Δήλωσε ο Tavares με τον επικεφαλής της Forvia, Patrick Koller, να υποστηρίζει το αφεντικό της Stellantis αναφέροντας ότι οι κινέζικες εταιρίες παράγουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο με κόστος χαμηλότερο κατά €10.000 σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές. Το θετικό είναι πως ακόμα και τώρα, για την ακρίβεια ειδικά τώρα, υπάρχουν λύσεις με την πιο προφανή να έχει να κάνει με τον νέο εκβιομηχανισμό της Ευρώπης. Ο Tavares πιστεύει πως αν επιστρέψει στην Ευρώπη η δυνατότητα παραγωγής που “χάθηκε” σε περιοχές με μικρότερο κόστος θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να είναι πιο ανταγωνιστικοί απέναντι στην λαίλαπα από την Κίνα ενώ εξίσου βιώσιμη ως λύση θα μπορούσε να είναι η επικαιροποίηση της εμπορικής πολιτικής της Ε.Ε. με γνώμονα την προστασία της ευρωπαϊκής παραγωγής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει να γίνει κάτι αφού σε αντίθετη περίπτωση, η “τρομερή μάχη” που προβλέπει ο Tavares θα οδηγήσει σε δύσκολες αποφάσεις τους ευρωπαίους κατασκευαστές.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

14χρονος κυκλοφορούσε στην Καλλιθέα με μαχαίρι μήκους 22,5 εκατοστών

cars

Γνωριμία με το νέο Mini Countryman

cars

Lexus LC Convertible concept: Αποκάλυψη στο Detroit (+Video)

cars

Τέλη κυκλοφορίας: Πότε λήγει η προθεσμία πληρωμής τους – Τα ποσά που πρέπει να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων

cars

Νέα BMW 4 Series Gran Coupe. Στιλ και χώροι.

cars

Formula 1: Το 22ο Grand Prix ζωντανά στον Ant1+ από το Las Vegas

cars

Έρχεται το Hyundai Elantra N Line.

cars

Η DS γίνεται η πρώτη premium εταιρία που πιάνει τον στόχο των 95 gr/km!

cars

Πλησιάζει, ριζικά διαφορετικό το νέο Opel Astra.

cars