Η καθίζηση των τιμών του αμερικάνικου πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, μπορεί να έχει ανακοπεί, ωστόσο το σοκ που προκάλεσαν οι αρνητικές τιμές ήταν μεγάλο. Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; Πόσο μπορούν να μειωθούν οι τιμές λιανικής των καυσίμων και να ανασάνουν επιχειρήσεις και νοικοκυριά;
Με δεδομένο ότι η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα επιβαρύνεται κατά 70% με φόρους γίνεται σαφές ότι είναι αδύνατο να δούμε τις τιμές των καυσίμων κίνησης σε ιστορικά χαμηλά, ακόμη και σε ένα θεωρητικό σενάριο μηδενικού κόστους από τα διυλιστήρια!
Αν και το νέο δελτίο τιμών δεν έχει εκδοθεί λόγω αργιών του Πάσχα, ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η τιμή χονδρικής της αμόλυβδης που την περασμένη εβδομάδα έκλεισε στα 0,98 ευρώ ανά λίτρο, αναμένεται να μειωθεί στα 0,90 ευρώ (όπως στις αρχές Απριλίου).
Με την επιβάρυνση του ΦΠΑ και του εμπορικού κέρδους, τότε μια πρώτη εκτίμηση για τα πρατήρια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, δείχνει πώς η μέση τιμή για την αμόλυβδη να κυμανθεί στα 1,2-1,25 ευρώ ανά λίτρο. Αντίστοιχη θα είναι και πτώση για το πετρέλαιο κίνησης, ενώ μεγαλύτερη αποκλιμάκωση αναμένεται για το πετρέλαιο θέρμανσης (διαθέσιμο έως τέλος Απριλίου), στα 0,8 ευρώ ανά λίτρο.
Πώς διαμορφώνεται η τιμή της αμόλυβδης
Από το 1,2 ευρώ το λίτρο που αναμένεται να μειωθεί η λιανική τιμή της αμόλυβδης, τα 20 λεπτά (ίσως και λιγότερο) αφορούν στο κόστος ανά λίτρο στο διυλιστήριο, πάνω στην οποία προστίθενται φόροι 70%, ενώ ένα ποσοστό κοντά στο 13% αφορά τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας και το κόστος μεταφοράς. Σημειώνεται πώς, όσο μειώνεται διεθνώς η τιμή του πετρελαίου, τόσο αυξάνονται οι φόροι (αθάνατο ελληνικό δημόσιο), οπότε και να μηδένιζε η τιμή της βενζίνης στα διυλιστήρια, στην αντλία θα κόστιζε τουλάχιστον 0,90 ευρώ ανά λίτρο!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Φάκελος καύσιμα: Τι να προτιμώ, απλή ή σούπερ αμόλυβδη;
Follow @CarsnewsGr