Πολλά ακούστηκαν τελευταία για το εργοστάσιο της VW στην Τουρκία, τα οποία ξύπνησαν τα παλιά ανακλαστικά του μέσου Έλληνα για την ανυπαρξία αυτοκινητοβιομηχανίας στην χώρα μας. Όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα. Και τα λεφτά είναι πάρα πολλά.
Στο υποθετικό σενάριο που δεν περιμένουμε τις επενδύσεις κάποιας μεγάλης εταιρίας για κατασκευή γραμμής παραγωγής και θα θέλαμε να ξεκινήσουμε μόνοι μας την κατασκευή κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου που είναι και το μέλλον της αυτοκίνησης, καλό θα είναι να ρίξουμε μια ματιά στο παράδειγμα μιας νέας εταιρίας που ξεκινά αυτή την εποχή στις ΗΠΑ.
Η εταιρία ονομάζεται Rivian και έχει κάποιες αρκετά καλές ιδέες, ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον άλλων μεγάλων εταιριών που σπεύδουν να επενδύσουν σε αυτήν. Η έδρα της είναι στο Plymouth του Michigan και ξεκίνησε από το μηδέν, έχοντας πλέον μέσα στο 2019 συγκεντρώσει τα ποσά που είναι απαραίτητα για να προχωρήσει.
Μέχρι πέρσι έχει πάρει χρηματοδότηση 500 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ford και 700 εκατομμυρίων δολαρίων από την Amazon, τα οποία μαζί με χρήματα που είχε μαζέψει και από άλλες πηγές έφθανε τα 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτές τις ημέρες ανακοίνωσε μία ακόμα χρηματοδότηση ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από κολοσσούς όπως η BlackRock, η Ford, η Amazon κ.λπ.
Μιλάμε δηλαδή για 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής και χωρίς η εταιρία να έχει βγάλει κανένα ακόμα αυτοκίνητο. Το μόνο που έχει είναι ενδιαφέρουσες τεχνολογικές ιδέες, οι οποίες κάνουν τους αναλυτές να υποστηρίζουν ότι η πραγματική της αξία ίσως και να αγγίζει τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Και όλα αυτά έχοντας παρουσιάσει μόνο δύο πρωτότυπα, το R1T Pickup και το R1S Crossover, τα οποία αν όλα πάνε καλά θα ξεκινήσουν να παράγονται στα τέλη του 2020, βασιζόμενα στις νέας τεχνολογίας μπαταρίες των 135 kWh και 180 kWh οι οποίες θα εξασφαλίζουν και πολύ μεγάλη αυτονομία στα οχήματα.
Ο λογαριασμός λοιπόν για να ξεκινήσει μια σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία ξεκινά από ποσά της τάξης των 4-5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ανεβαίνει ανάλογα τις επιδιώξεις της προς δημιουργία εταιρίας. Ποσά προφανώς αμύθητα για μια πτωχευμένη χώρα της Βαλκανικής (στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και οι απαραίτητες “υπερβάσεις κόστους” για να το πούμε κομψά), οπότε ας αρκεστούμε στα κοινωνικά επιδόματα προς αγορά κινητών τηλεφώνων και πληρωμή του ΕΝΦΙΑ και βλέπουμε.
Follow @CarsnewsGr