Νέα, μακρόχρονη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ δείχνει πόση είναι η απώλεια ενέργειας της μπαταρίας εντός ηλεκτρικού σε συνθήκες ψύχους.
Τότε, είχε ειπωθεί ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή ακινητοποιήθηκαν αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα εξαιτίας του ότι άδειασε από ενέργεια η μπαταρία τους και έκλεισαν τον δρόμο.
Αν και δεν ήταν αυτή η αιτία, τελικά, το γεγονός έφερε στο προσκήνιο πώς το κρύο επηρεάζει την απώλεια ενέργειας στον συσσωρευτή του οχήματος.

Πριν από λίγες ημέρες, η αμερικανική εταιρεία Recurrent ανακοίνωσε τα αποτελέσματα έρευνάς της η οποία αφορά στην ανάλυση δεδομένων περισσότερων από 18.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων των 20 δημοφιλέστερων μοντέλων αυτής της τεχνολογίας κίνησης στις ΗΠΑ
Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανακοινώθηκαν, στην πράξη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν κατά μέσο όρο περίπου 20% της αυτονομίας τους, όταν η θερμοκρασία φτάνει στους 0 βαθμούς Κελσίου ή χαμηλότερα.

Οι άνθρωποι της Recurrent ανέλυσαν τα δεδομένα για μεγάλο χρονικό διάστημα και δημιούργησαν μια λίστα με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που επηρεάζονται λιγότερο ή περισσότερο από τη χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία.
Από αυτή, προκύπτει ότι σε συνθήκες ψύχους το Tesla Model X είναι το αποδοτικότερο όλων, διατηρώντας το 89% της αυτονομίας του. Στη δεύτερη θέση λίστας ήταν το Model S με 88%, στην τρίτη το Audi e-tron με 87%, στην τέταρτη της ακολουθούμενο από το Tesla Model 3 επίσης με 87% και στην πέμπτη το Model Y με 86%.

Βλέπουμε, δηλαδή, ότι -βάσει της συγκεκριμένης έρευνας- τα μοντέλα της Tesla διακρίνονται σαφώς και η μπαταρία τους δεν επηρεάζεται σημαντικά σε περίπτωση ψύχους, αναφορικά με την απώλεια ενέργειας. Επίσης, η αποδοτικότητά τους επωφελείται και από την ύπαρξη αντλίας θερμότητας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Recurrent, τη μεγαλύτερη απώλεια σημείωσαν τα Cadillac Lyriq (72%), Chevrolet Bolt (69%), Ford Mustang Mach-E (66%) και Volkswagen ID.4 (63%), αντίστοιχα.

Συνολικά, η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με αντλία θερμότητας διατηρούν κατά μέσο όρο το 83% της αυτονομίας τους σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ εκείνα που δεν διαθέτουν χάνουν περισσότερο, διατηρώντας το 75% κατά μέσο όρο, συγκριτικά.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι σε συνθήκες παγετού τα οχήματα με μπαταρίες λιθίου σιδήρου φωσφορικού άλατος (LFP) δεν παρουσιάζουν αισθητά χαμηλότερη απόδοση σε σύγκριση με εκείνα που χρησιμοποιούν μπαταρίες νικελίου κοβαλτίου αλουμινίου (NCA).