
Καθώς ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Racing, Πιέρ Βασέ, επιβεβαίωσε ότι η ομάδα του προς το παρόν υστερεί από τις McLaren και Ferrari –με βάση την εικόνα από τις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν-, ο σύμβουλος της ομάδας Χέλμουτ Μάρκο προσδιόρισε αυτή τη διαφορά στα 2-3 δέκατα του δευτερολέπτου.
Η RBR είδε την κυριαρχία της στη Formula 1, που ξεκίνησε με το νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών του 2022, να εξανεμίζεται τον Ιούνιο του 2024.
Ο βασικός λόγος για αυτό είναι ότι οι McLaren, Ferrari (και η Mercedes περιστασιακά και υπό προϋποθέσεις), κατάφεραν να ανεβάσουν την απόδοσή τους με τα μονοθέσια του 2024 – και κατά συνέπεια να βγάλουν στην επιφάνεια έμφυτες αδυναμίες που έμεναν καλά κρυμμένες στα μονοθέσια της Red Bull από τον καιρό που κυριαρχούσαν.
Επιπλέον, η RBR ακολούθησε μια λανθασμένη κατεύθυνση στην εξέλιξη της RB20 από τις αρχές του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα το μονοθέσιό της να γίνει δύστροπο, ασταθές και ασύνδετο – αφήνοντας από το μέσον Ιουνίου μέχρι το Νοέμβριο τον Μαξ Φερστάπεν χωρίς νίκη για 10 διαδοχικούς αγώνες.
Η ομάδα του Μίλτον Κινς προόδευσε αρκετά για την επίλυση των προβλημάτων από την εξέλιξη της RB20 μέχρι το τέλος του περσινού Φθινοπώρου, και τώρα ελπίζει ότι έχει κάνει άλλο ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με τη φετινή RB21 – που ο Μαξ Φερστάπεν χαρακτήρισε πολύ πιο σταθερή και προβλέψιμη σε σχέση με το περσινό του μονοθέσιο.
Από την άλλη, όμως, μετά τις δοκιμές του Μπαχρέιν ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ είπε ότι το βήμα εξέλιξης της RB21 δεν ήταν όσο μεγάλο θα ήλπιζε. Συγκεκριμένα, παραδέχθηκε ότι η ομάδα του πάσχιζε να βρει τις ιδανικές ρυθμίσεις για να βγάλει στην επιφάνεια την πλήρη δυναμική της.
Είναι άγνωστο αν αυτό σημαίνει ότι η RB21 έχει μικρό ‘παράθυρο’ λειτουργίας – δηλαδή μεγάλους περιορισμούς σχετικά με τις θερμοκρασίες, τους τύπους των στροφών ή των ελαστικών. Πάντως, και ο ίδιος ο Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η ομάδα έχει πολλή δουλειά να κάνει τις μέρες αυτές, μέχρι το πρώτο GP της χρονιάς το άλλο τριήμερο (14-16 Μαρτίου) στην Αυστραλία.
Δεδομένων όλων των παραπάνω, ο Βασέ είπε ότι είναι δύσκολο να προσδιορίσει πού βρίσκεται η RB21 σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, αλλά φάνηκε σύμφωνος με τη γενική αίσθηση στο πάντοκ ότι η McLaren έχει αυτή τη στιγμή το πάνω χέρι, και ότι η Ferrari έχει επίσης καλύτερο μονοθέσιο από τη Red Bull.
“Πιστεύω ότι θα είναι πολύ κλειστές οι διαφορές”, τόνισε ο Γάλλος. “Αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να είμαστε αρκετά γρήγοροι, αλλά αργότερα θα δούμε τι θα γίνει. Φαίνεται πως οι McLaren και Ferrari είναι ταχύτερες”.
Ο Φερστάπεν είχε δηλώσει μετά τις δοκιμές του Μπαχρέιν, θυμίζουμε, πως“δεν περιμένω πως θα είμαστε οι ταχύτεροι όλων, αν και είναι δύσκολο να ‘διαβάσεις’ πού βρίσκεται ο καθένας. Έχουμε λίγη δουλειά που πρέπει να κάνουμε”.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake
Από την άλλη, όμως, ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο έγινε πιο συγκεκριμένος: “Κατά την άποψή μου, θα είναι μια τριπλή ή τετραπλή μάχη ανάμεσα στις McLaren, Mercedes, Ferrari και σε εμάς” τόνισε ο Αυστριακός μιλώντας στο Sport.de.
“Αν και, βάσει των αποτελεσμάτων των δοκιμών, η McLaren έχει πάρει κεφάλι αρχικά. Αυτή ήταν η εικόνα και από τον έναν γύρο και από τις συστοιχίες γύρων. Το φαβορί αυτή τη στιγμή είναι ξεκάθαρα η McLaren”, πρόσθεσε.
O Μάρκο εστιάζει τις παρατηρήσεις του για την απόδοση της McLaren στην τελευταία από τις τρεις ημέρες των δοκιμών εξέλιξης στο Σακίρ, κατά την οποία η θερμοκρασία ανέβηκε (σε σχέση με το κρύο των προηγούμενων ημερών) και συνεπώς οι συνθήκες ήταν πιο αντιπροσωπευτικές για το κρίσιμο θέμα της διαχείρισης των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων το ρυθμό αγώνα.
Σε ερώτηση πόσο μεγάλη είναι η διαφορά της McLaren από τη Red Bull, απάντησε: “Είναι δύσκολο να πούμε, διότι οι καιρικές συνθήκες ήταν εντελώς έξω από τις συνηθισμένες.
Είχε κρύο και δυνατό άνεμο. Κι ενίοτε έβρεχε κιόλας. Αυτό ίσχυε την πρώτη μέρα, όταν ήμασταν στο ίδιο επίπεδο με τη McLaren. Αλλά την τελευταία ημέρα θα έλεγα ότι είμαστε δύο με τρία δέκατα πίσω στις συστοιχίες γύρων.
Επιπλέον, η φθορά των ελαστικών της McLaren ήταν σημαντικά καλύτερη σε σχέση με τα δικά μας δεδομένα. Η McLaren είναι το φαβορί παντού με αυτό το αυτοκίνητο”, συμπλήρωσε ο Αυστριακός.
Παρά τις δηλώσεις αυτές των Βασέ και Μάρκο, ωστόσο, ο Λιούις Χάμιλτον της Ferrari προειδοποιεί ότι η RBR δεν πρέπει να υποτιμηθεί ενόψει του ξεκινήματος της φετινής σεζόν της F1.
“Η McLaren, ως πρωταθλήτρια κατασκευαστών πέρσι, περιμένουμε ότι θα είναι στις ταχύτερες ομάδες, αν όχι η ταχύτερη. Όσο για τη Red Bull, κυριάρχησε για τόσα πολλά χρόνια”, είπε ο Βρετανός.