CARSNEWS
NEW MODELS

Πότε κατασκευάστηκε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Για την ακρίβεια, δεν έχει καν νόημα να κοιτάξουμε στον 20ο αιώνα, αφού το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα κύλισε για πρώτη φορά τους τροχούς του στο δρόμο το 1898! Πρόκειται για το ηλεκτρικό όχημα Egger-Lohner, μοντέλο C.2 Phaeton. Κάποιοι άλλοι, πάλι, μπορεί να το γνωρίζουν με το «χαϊδευτικό» του, P1, από το όνομα του δημιουργού. Porsche, P1!

Εκείνα τα πρώιμα χρόνια της αυτοκίνησης θα μπορούσαμε ίσως να τα παρομοιάσουμε με τον πυρετό του χρυσού, στις ΗΠΑ. Πέρα από τους πρωτεργάτες, όπως ο Gottlieb Daimler και ο Karl Benz, υπήρξαν άπειροι άλλοι οραματιστές του μέλλοντος των μετακινήσεων. Όπως και διάφορες προτάσεις. Αυτόνομες άμαξες, ανοικτές ή κλειστές, με πετρέλαιο, ατμό και, στην προκειμένη περίπτωση, ρεύμα. Ένας από εκείνους τους πρωτοπόρους ήταν και ο καθηγητής Ferdinand Porsche, ο οποίος θεωρείται ευρέως ως ο μεγαλύτερος μηχανικός στην ιστορία του αυτοκινήτου. Εδώ, βέβαια, δεν θα μιλήσουμε για το έργο του αλλά, συγκεκριμένα, για μία από τις πρώτες του δημιουργίες.

Πολύ προτού ιδρύσει την ομώνυμη εταιρία, ο Porsche προσέφερε τις υπηρεσίες του σε άλλες εταιρίες. Στην προκειμένη περίπτωση στην Jacob Lohner. Ο Ludwig Lohner, ιδιοκτήτης της εταιρίας, πεπεισμένος πως τα κάρα με τα άλογα δεν έχουν πια μέλλον, ζήτησε από τον Porsche να του κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα. Όπερ και εγένετο. Στις 26 Ιουνίου 1898 το C.2 Phaeton κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους της Βιέννης, στην Αυστρία.

Επρόκειτο για ένα τετραθέσιο όχημα, με open air αμάξωμα και με ένα κινητήρα Octagon να φροντίζει για την κίνησή του. Το όνομα του τελευταίου προερχόταν από τον οκτάγωνο σχεδιασμό του κελύφους του και μπορούσε να αποδίδει 3 ίππους σταθερά ή 5 ίππους, για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η ταχύτητα του C.2 Phaeton άγγιζε τα 35 χλμ./ώρα, τόσο υψηλή που ένα χρόνο μετά ο ίδιος ο Ferdinand Porsche έτρεξε με αυτό στον αγώνα δρόμου του Βερολίνου. Εκεί κέρδισε το χρυσό βραβείο, τερματίζοντας πρώτος, με διαφορά 18 ολόκληρων λεπτών από το δεύτερο!

Συνολικά, η αυτονομία του οχήματος διαρκούσε για 3 με 5 ώρες οδήγηση ή, αν προτιμάτε, την κάλυψη μίας απόστασης της τάξης των 79 χιλιομέτρων. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε δύο ακόμα πράγματα γύρω από αυτό. Κατ’ αρχήν, διέθετε ένα αρκετά σύνθετο για την εποχή κιβώτιο ταχυτήτων, με 12 σχέσεις, έξι εκ των οποίων ήταν για την κίνηση εμπρός, δύο για την όπισθεν και 4 για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Το δεύτερο και εξίσου ενδιαφέρον σημείο είναι ότι ο Porsche φοβούμενος πως κάποιος τρίτος μπορεί να «οικειοποιηθεί» τη δημιουργία του, φρόντισε να χαράξει σε όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου το «Ρ1», που παρέπεμπε στο Porsche number 1…

Για την ιστορία, το πρώτο αυτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο χάθηκε από προσώπου γης κάπου στο 1902, για να ξαναβρεθεί σε ένα barnfind στην Αυστρία, το 2014! Το άγιο δισκοπότηρο των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση. Χωρίς το συσσωρευτή και τα καθίσματά του, αλλά με τον κινητήρα να δουλεύει κανονικά! Σήμερα, για όσους θέλουν να το θαυμάσουν από κοντά, βρίσκεται πλέον στο φυσικό του χώρο, στο μουσείο της Porsche, στη Στουτγάρδη.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

H Mercedes A45 AMG των 600 ίππων καταρρίπτει κάθε ρεκόρ

cars

H BMW X8 θα έχει και υβριδική έκδοση

cars

Έρευνα: Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοικτά παράθυρα

cars

H Alfa Romeo 2000 Giulia GT Veloce στο “Acropolis Legends 2020”

cars

Αυτά είναι τα 10 supercars των ‘90s που νοσταλγούν όλοι!

cars

H Audi συνεργάζεται με την Umicore στην ανακύκλωση παλαιών μπαταριών

cars

Preview και πρόγραμμα GP Άμπου Ντάμπι: Κι η αυλαία πέφτει

cars

Τι αλλάζει στις μετακινήσεις μας ο κορωνοϊός- Πώς θα ταξιδεύουμε με ασφάλεια

cars

Lotus Evora GT140 γίνεται πιο φιλική

cars