CARSNEWS
AUTONEWS

Πώς ελέγχουμε και συμπληρώνουμε σωστά τα λάδια στο αυτοκίνητο

Ο οδηγός πρέπει να ελέγχει συχνά την στάθμη του λιπαντικού στο αυτοκίνητο και τη συμπλήρωσή του σε περίπτωση μειωμένης ποσότητας. Πριν από κάθε έλεγχο θα πρέπει να έχει διαθέσιμο λιπαντικό, πανιά και χωνί. Πρέπει επίσης το αυτοκίνητο να βρίσκεται οριζόντια και να μην έχει κλίση το έδαφος, γιατί η μέτρηση της στάθμης δεν θα είναι σωστή.

Για να μετρήσουμε το λιπαντικό, αρκεί να τραβήξουμε τη ράβδο στάθμης λαδιού έξω από τον κινητήρα, να σκουπίσουμε με ένα πανί τα σημάδια του λαδιού και να τοποθετήσουμε ξανά τη ράβδο στη αρχική της μέχρι να κουμπώσει. Κατόπιν βγάζουμε έξω τη ράβδο και βλέπουμε το σημάδι που έχει αφήσει το λιπαντικό. Σε αυτήν υπάρχουν δύο σημάδια. Το κάτω δείχνει την ελάχιστη στάθμη λιπαντικού και το πάνω το μέγιστο. Η απόσταση μεταξύ των δύο σημαδιών αντιστοιχεί περίπου σε ένα λίτρο λιπαντικού.

Κατά τη διάρκεια της μέτρησης ο κινητήρας θα πρέπει να μην είναι εντελώς κρύος, αλλά ούτε και πολύ ζεστός. Αν είναι ζεστός θα πρέπει να περιμένετε μερικά λεπτά μετά το σβήσιμο πριν ελέγξετε τη στάθμη λαδιού, γιατί το λάδι πρέπει να βρεθεί στο κάτω μέρος του κινητήρα.

Ο κίνδυνος με τον ζεστό κινητήρα

Η συμπλήρωση λαδιού όταν ο κινητήρας είναι ζεστός συνήθως δεν αποτελεί πρόβλημα. Ωστόσο, υπάρχει κίνδυνος εγκαυμάτων κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο της τάπας λαδιού. Από την άλλη όταν έχει σβήσει πριν λίγο ο κινητήρας η μέτρηση δεν είναι σωστή, γιατί το λιπαντικό βρίσκεται ακόμη στα κινητά μέρη του κινητήρα.

Εάν το όχημα έχει πολύ λίγο λάδι, ανάβει ένα κόκκινο λαμπάκι στο καντράν του αυτοκινήτου. Αυτό ουσιαστικά προειδοποιεί τον οδηγό ότι πρέπει να συμπληρώσει άμεσα λιπαντικό. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα στον κινητήρα, με υπερθέρμανση λόγω ελλιπούς λίπανσης.

Ανάλογα με το αυτοκίνητο και την παλαιότητά του ο οδηγός οφείλει κάθε λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα να ελέγχει την στάθμη του λιπαντικού. Εάν υπάρξει μικρή ποσότητα λαδιού πάνω από το ανώτερο σημείο στάθμης κατά τη συμπλήρωση, αυτό συνήθως δεν αποτελεί πρόβλημα για τον κινητήρα. Εάν υπάρχει σαφώς πάρα πολύ λιπαντικό, τότε θα πρέπει να αντληθεί. Και φυσικά πάντα συμπληρώνουμε με λιπαντικό που έχει τις ίδιες προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής και έχουμε μέσα στον κινητήρα.

Related Articles

Νέα Skoda Octavia. Έτοιμη να αποκαλυφθεί

cars

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Η λύση για όσους σχεδιάζουν διακοπές με αυτοκίνητο

cars

Μεταλλαγμένα βακτήρια βρέθηκαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό – Αντέχουν τα φάρμακα και συνδέονται με τη σήψη

Bury

Οι ρύποι φέρνουν το τέλος της BMW M2 στην Ευρώπη!

cars

Volvo & Polestar. Eξαιρετική επίδοση στη μείωση εκπομπών CO2

cars

Η Lamborghini Sian Roadster είναι μία πανάκριβη, sold-out πραγματικότητα!

cars

Ανακοινώσεις Μεντιλίμπαρ στον Ολυμπιακό – Ελεύθεροι Κούντε-Μπα, 2η ευκαιρία σε Βρουσάι, Χόλσγκρόουβ

cars

Επιστρέφει το Toyota MR2;

cars

Volvo XC60 B5 Inscription. Kαι πετρελαιοκίνητο και ήπια υβριδικό

cars