CARSNEWS
AUTONEWS

«Σβήνει» οριστικά ο 12κύλινδρος της Bentley

Η Bentley ανακοίνωσε ότι, θα σταματήσει την παραγωγή του 12κύλινδρου βενζινοκινητήρα της τον Απρίλιο του 2024. Μέχρι τότε στο Dream Factory της εταιρείας στο Crewe της Αγγλίας θα έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 100.000 μονάδες του εμβληματικού W12.

Η απόφαση έρχεται ως μέρος του προγράμματος της μάρκας προς ένα βιώσιμο μέλλον μέσω της στρατηγικής Beyond100, η οποία προβλέπει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όλης της γκάμας μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, με απώτερο στόχο τη μείωση των μέσων εκπομπών CO2 του στόλου της στα 0 γρ/χλμ. Αυτό το ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει, με την παρουσίαση των Bentayga και Flying Spur Hybrid, των οποίων η ζήτηση ξεπέρασε τις προσδοκίες της εταιρείας. Όταν θα σταματήσει η παραγωγή του W12, ολόκληρη η γκάμα μοντέλων της Bentley θα είναι διαθέσιμη με την δυνατότητα επιλογής ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Εν τω μεταξύ, ο κινητήρας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Continental GT θα περάσει στην ιστορία μετά από 20 χρόνια πολύτιμων υπηρεσιών.

Η Bentley έχει αποφασίσει να γράψει έναν ηχηρό επίλογο για τον W12 και πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξέλιξη της ισχυρότερης έκδοσης που δημιούργησε ποτέ για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Η απόλυτη εκδοχή του W12 (προορίζεται για τις μόλις 18 Bentley Batur που θα κατασκευαστούν χειροποίητα από τη Mulliner) έχει πλέον πιστοποιηθεί πως θα αποδίδει 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής. Η εντυπωσιακή τιμή ροπής έχει ευρύ φάσμα σταθερά υψηλής απόδοσης που εκτείνεται από τις 1.750 έως τις 5.000 στροφές, με την ισχύ να κορυφώνεται στις 5.500 στροφές.

Μετά από μια σειρά εξαντλητικών δοκιμών αντοχής, ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει αποδειχθεί τόσο αξιόπιστος όσο κάθε κινητήρας της εταιρείας και είναι έτοιμος να εξοπλίσει την πιο ισχυρή Bentley που φτιάχτηκε ποτέ. Παρόλο που όλες οι Batur έχουν πωληθεί ένας περιορισμένος αριθμός της έκδοσης με 659 ίππους του W12 μπορεί να παραγγελθεί στις εκδόσεις Speed των Continental GT, Bentayga και Flying Spur καθώς και στις Continental GT Mulliner και Flying Spur Mulliner.

Στόχος της μάρκας είναι να εκπαιδεύσει και να επανατοποθετήσει και τους 30 εξειδικευμένους τεχνικούς που συναρμολογούν χειροποίητα και δοκιμάζουν κάθε κινητήρα W12. Εν τω μεταξύ, οι εγκαταστάσεις παραγωγής κινητήρων W12 θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της γραμμής παραγωγής άλλων κινητήρων που χρησιμοποιούνται στα plug-in υβριδικά μοντέλα.

Από την πρεμιέρα του 6.0 twin-turbo W12 το 2003, η ομάδα μηχανικών στο Crewe βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις του κινητήρα όσον αφορά την ισχύ, τη ροπή, τις εκπομπές ρύπων και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Στη διάρκεια των 20 ετών παρουσίας του W12, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 37% και η ροπή κατά 54%, ενώ οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί κατά 25%. Αρχικά αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην εξέλιξη και βελτιστοποίηση των συστημάτων ελέγχου, σε σχεδιαστικές βελτιώσεις των κυκλωμάτων ψύξης και λίπανσης, καθώς και στην αναβάθμιση των τεχνολογιών ψεκασμού, υπερσυμπίεσης και καύσης. Ο W12 επανασχεδιάστηκε πλήρως το 2015, για το λανσάρισμα της Bentayga, και αυτή η έκδοση του κινητήρα παραμένει στην παραγωγή έως σήμερα – με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, άμεσο ψεκασμό και twin–scroll υπερτροφοδότες.

Κάθε κινητήρας W12 κατασκευάζεται χειροποίητα μέσα σε 6,5 ώρες από μια ομάδα εξειδικευμένων τεχνικών. Μετά την ολοκλήρωση του υποβάλλεται σε ένα εξαιρετικά προηγμένο πρόγραμμα δοκιμών, που διαρκεί περισσότερο από μια ώρα και διεξάγεται σε τρία εξειδικευμένα διαγνωστικά μηχανήματα. Κάθε εβδομάδα, ένας κινητήρας υποβάλλεται σε έναν εκτεταμένο κύκλο δοκιμών και στη συνέχεια αποσυναρμολογείται πλήρως για επιθεώρηση.

Η μονάδα παραγωγής των κινητήρων W12 θα έχει παραδώσει πάνω από 105.000 κινητήρες συμπληρώνοντας φέτος 20 έτη λειτουργίας.

Bentley Batur με τον απόλυτο W12

Για την τελική και απόλυτη έκδοση του W12, η ομάδα μηχανικών της Mulliner έχει επανασχεδιάσει τα συστήματα εισαγωγής, εξαγωγής και ψύξης προκειμένου να απελευθερώσει περισσότερη ισχύ και ροπή από ποτέ. Υπό την επίβλεψη του Τεχνικού Διευθυντή της Mulliner, Paul Williams (ο οποίος έχει ηγηθεί της εξέλιξης της δεύτερης γενιάς W12), ο κινητήρας έχει πλέον ισχύ 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής- δύο τιμές ρεκόρ για τον συγκεκριμένο κινητήρα.

Τα turbo έχουν επανασχεδιασμένη φτερωτή καθώς και μεγαλύτερη κατά 33% εισαγωγή αέρα – στην μέγιστη ισχύ, ο νέος κινητήρας ρουφά περισσότερο από έναν τόνο αέρα (1.050 κιλά) την ώρα. Το αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης απομακρύνει 35% περισσότερη θερμότητα από τον συμπιεσμένο αέρα που φθάνει στην εισαγωγή του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο ο αέρας στην εισαγωγή αποκτά μεγαλύτερη πυκνότητα συμβάλλοντας στην αύξηση της ισχύος. Οι μηχανολογικές βελτιώσεις συνοδεύονται και από μια εκτεταμένη αναβάθμιση του λογισμικού του κινητήρα προκειμένου να απελευθερωθεί η πρόσθετη διαθέσιμη ροπή. Αντίστοιχη αναβάθμιση έχει γίνει και στο λογισμικό του συστήματος μετάδοσης για κατάλληλη υποστήριξη της αυξημένης απόδοσης και βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.

Η εξέλιξη ενός θρύλου

Ο θρυλικός 6.0 twin-turbo W12 δημιουργήθηκε το 2002 και μέσα από μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης συνεχίζει να χρησιμοποιείται έως σήμερα. Η μοναδική διαμόρφωση W επιτρέπει στον κινητήρα να είναι 24% πιο κοντός από έναν αντίστοιχο V12, προς όφελος της χωροταξικής διαμόρφωσης καθώς επιτρέπει την μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας.

Η τελευταία γενιά του W12 παρουσιάστηκε στη Bentayga το 2015. Η ριζική αναβάθμιση του κινητήρα περιλάμβανε μεταξύ άλλων ενισχυμένο κατά 30% στροφαλοθάλαμο καθώς και ειδική επίστρωση στις επιφάνειες των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτίωση της αντοχής στη διάβρωση. Βελτιώσεις έγιναν και στο σύστημα ψύξης του κινητήρα ο οποίος διαθέτει τρία ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης. Το πρώτο έχει σχεδιαστεί για να φέρνει τις κυλινδροκεφαλές στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας όσο το δυνατόν ταχύτερα για βέλτιστη απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το δεύτερο ψύχει το μπλοκ του κινητήρα και το σύστημα λίπανσης, ενώ το τρίτο χειρίζεται το θερμικό φορτίο στους υπερτροφοδότες. Κάθε κύκλωμα διαθέτει δική του αντλία νερού, επιτρέποντας βέλτιστο εξατομικευμένο έλεγχο.

Ο W12 συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης (200 bar) με έμμεσο ψεκασμό χαμηλής πίεσης (6 bar) στην εισαγωγή. Ο συνδυασμός των δύο συστημάτων βελτιώνει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων και βελτιστοποιεί την καμπύλη απόδοσης ισχύος και ροπής.

Οι υπερτροφοδότες twin-scroll ελαχιστοποιούν τον χρόνο απόκρισης και επιτρέπουν έναν πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό της εξαγωγής. Οι πολλαπλές εξαγωγής των τριών μπροστινών και των τριών πίσω κυλίνδρων είναι ξεχωριστές μεταξύ τους. Το κέλυφος των υπερτροφοδοτών είναι κολλημένο απευθείας στις πολλαπλές και διαθέτει ενσωματωμένους αισθητήρες ταχύτητας, επιτρέποντας την συνεχή παρακολούθηση της λειτουργίας τους για μέγιστη απόδοση.

Το σύστημα Variable Displacement απενεργοποιεί τους μισούς κυλίνδρους υπό καθορισμένες συνθήκες. Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ο ψεκασμός καυσίμου και η ανάφλεξη απενεργοποιούνται σε καθορισμένους κυλίνδρους, με τον κινητήρα να λειτουργεί ως 6κύλινδρος για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται στις σχέσεις τρία έως οκτώ του κιβωτίου και κάτω από τις 3.000 στροφές όταν το ζητούμενο φορτίο ροπής δεν ξεπερνά τα 300 Nm.

Related Articles

Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη – 41χρονος έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, χτύπησε οδηγό μοτοσικλέτας και τον σκότωσε

cars

Dacia για εξηλεκτρισμό: Δουλειά μας είναι να αργήσουμε!

cars

Citroen Smile Days. Νέο θελκτικό πρόγραμμα απόκτηση αυτοκινήτου

cars

Μητσοτάκης στη Σύνοδο Κορυφής: Ευρωομόλογο αποκλειστικά και μόνο για την αμυντική της θωράκιση

cars

Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε για το Infiniti QX60.

cars

Volkswagen Golf GTI. Έτοιμη η όγδοη γενιά του μοντέλου

cars

Peugeot 508 1.5 BlueHdi EAT 8. Η αρχοντιά του σεντάν

cars

Hyundai i30 facelift. Με φρέσκο παρουσιαστικό και νέες τεχνολογίες.

cars

Audi: Πρόοδος δεν είναι μόνο η ιπποδύναμη ή η ταχύτητα.

cars