CARSNEWS
AUTONEWS

Στην Μ.Κ. εποχή. Θα οδηγάμε λιγότερο ή περισσότερο;

Όπου Μ.Κ. είναι η Μετά Κορωνοιό εποχή που ευχόμαστε να έλθει γρήγορα και μόνιμα και επειδή είμαστε και λίγο αισιόδοξοι, είπαμε να ασχοληθούμε λίγο με αυτήν την εποχή, φυσικά στον τομέα που ασχολούμαστε, δηλαδή την αυτοκίνηση. Αφορμή στάθηκε μία μεγάλη έρευνα που έγινε στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου από το YouGov-Cambridge Globalism Project με την υποστήριξη, δημοσιογραφική και όχι μόνο, από την γνωστή εφημερίδα Guardian. Στην έρευνα αυτήν ρωτήθηκαν περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι από 25 χώρες σε τέσσερις ηπείρους και αφορούσε την κλιματική αλλαγή που παραπέμπει και στην αυτοκίνηση σε πολύ μεγάλο βαθμό, αφού είναι μία πολύ σοβαρή αιτία για την μόλυνση του περιβάλλοντος.

Ποιο ήταν το σκεπτικό;

Όλα άρχισαν από κάποια δημοσιευμένα αποτελέσματα που έδειχναν τεράστια μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως που εξηγήθηκε από την δραματική πώληση νέων αυτοκινήτων αλλά κυρίως από την τεράστια μείωση των μετακινήσεων, λόγω των περιορισμών και όχι μόνο. Έχουμε λοιπόν μία καλή πλευρά των διαφόρων απαγορευτικών (τα λένε και lockdown) που είναι η δραστική μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, αλλά η ζωή συνεχίζεται και αυτό σημαίνει ότι αν επανέλθουμε στους παλιούς ρυθμούς πολύ γρήγορα θα φθάσουμε και στην παλιά μόλυνση. Θα είχε λοιπόν ενδιαφέρον να ρωτήσουμε εάν ο ιός άφησε και ένα διαφορετικό αποτύπωμα στις μετακινήσεις και γενικά στον τρόπο συμπεριφοράς μας στην μετακορωνοιό εποχή και το γράφουμε αυτό διότι οι ερωτήσεις εκτός της χρήσης του αυτοκινήτου αφορούσαν και την χρήση του αεροπλάνου ως μεταφορικό μέσον. Από τις πρώτες ενδείξεις της έρευνας εμφανίστηκε το εξής παράδοξο. Ενώ οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες συμφωνούσαν ότι εμείς φταίμε σε μεγάλο βαθμό για την κλιματική αλλαγή, οι ίδιοι δήλωναν την ίδια στιγμή ότι θα οδηγούν περισσότερο όταν τελειώσουν όλα.

Μάλιστα στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σχεδιάζει να οδηγήσει περισσότερο μετά την πανδημία, ενώ μόνο το 10% είπε ότι σχεδιάζει να οδηγήσει λιγότερο. Ένα ακόμη συμπέρασμα της έρευνας είναι και η αγάπη για την οδήγηση καθώς το ποσοστό ενδιαφέροντος για οδήγηση ήταν πολύ υψηλότερο από ότι οι πτήσεις και μόνο στην Αμερική οι δύο δείκτες είναι περίπου όμοιοι. Δίνουμε λίγο μεγαλύτερη έμφαση στην Αμερική όπου η αγάπη για το αυτοκίνητο είναι παλιά και μεγάλη ενώ υπήρξε και άλλο ένα παράδοξο. Ενώ είναι η μόνη χώρα του πλανήτη που δεν υπέγραψε την συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, υπήρξε πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην διάρκεια της πανδημίας και το επίσης παράδοξο ότι οι περισσότεροι από όσους ρωτήθηκαν απάντησαν ότι προτιμούν να το φορτίζουν στο σπίτι τους αν και τα δημόσια σημεία φόρτισης γίνονται όλο και περισσότερα.

Από την άλλη είναι οι πόλεις, άρα και οι τοπικοί άρχοντες, που είδαν αυτήν την μείωση των ρύπων άρα και αυτό που λέμε «καθαρό αέρα» και δηλώνουν ότι θα κάνουν οτιδήποτε μπορούν να διατηρήσουν αυτό το κλίμα στις πόλεις και αυτό θα γίνει περιορίζοντας τον ζωτικό χώρο του αυτοκινήτου και μάλιστα σε ορισμένες πόλεις οι χώροι στάθμευσης έχουν επανατοποθετηθεί ως εξωτερικοί χώροι φαγητού και τμήματα των δρόμων έχουν κλείσει για κυκλοφορία για να δώσουν στους ανθρώπους περισσότερο χώρο για να εξαπλωθούν. Ίσως ορισμένες από αυτές τις προκαλούμενες από πανδημία αλλαγές θα γίνουν μόνιμες, οπότε αλλάζει όλο το αστικό περιβάλλον.

Πράσινη ανάκαμψη λοιπόν;

Αυτή ίσως ήταν η ερώτηση για να γίνει αυτή η έρευνα και πόσο θα μπορεί να γίνει στην εποχή μετά την πανδημία και το ενδιαφέρον είναι ότι έγινε σε όλες τις ηπείρους που σημαίνει άνθρωποι διαφορετικοί σε όλα από συνήθειες, οικονομική κατάσταση, από χώρες που παράγουν και εξάγουν πετρέλαιο (πολύ σημαντικό, ιδίως τώρα που έρχονται τα ηλεκτρικά) και γενικά δόθηκε μία ολοκληρωμένη κατά το δυνατόν εικόνα. Με αναλογία άνω των τριών προς ένα, οι ερωτηθέντες συμφώνησαν ότι η ανθρωπότητα ευθύνεται κυρίως ή εν μέρει για την έκτακτη ανάγκη για το κλίμα και αυτή η ευρεία αναγνώριση της επιστήμης είναι πιθανό να ενισχύσει τις εκκλήσεις για πιο φιλόδοξες διεθνείς προσπάθειες για τη μείωση των βιομηχανικών και γεωργικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου που εντείνουν την παγκόσμια θέρμανση και ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως καταιγίδες, πλημμύρες και ξηρασίες.

Δύο πίνακες…

Που δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας. Ο πρώτος αφορά εάν θα οδηγήσουμε λιγότερο ή περισσότερο και ο δεύτερος εάν θα πετάξουμε λιγότερο ή περισσότερο, σε ποσοστό επι τοις εκατό.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΧΩΡΑ                    Λιγότερο     Περισσότερο

Βραζιλία                12                60

Ν.Αφρική              12                60

Ινδία                      25                45

Αυστραλία            10                42

Αμερική                 10                42

Κίνα                       28                48

Ιταλία          8                  35

Ιαπωνία                6                  28

Γερμανία               12                28

Αγγλία                   8                  25

ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

ΧΩΡΑ                    Λιγότερο     Περισσότερο

Ινδία                      42                22

Ιταλία          35                18

Κίνα                       32                28

Γερμανία               32                18

Αγγλία                   30                15

Ιαπωνία                25                25

Αμερική                 25                22

Βραζιλία                23                42

Γαλλία                   23                18

Νιγηρία                 20                50

Και μία αλήθεια…

Καλοί οι πίνακες και οι αναλύσεις διότι βοηθούν γενικώς, αλλά η αλήθεια της αυτοκίνησης βρίσκεται στην οδήγηση. Όλα καλά, λεωφορεία, τράμ, μετρό αλλά και αεροπλάνα αλλά δεν συγκρίνονται με μία ορεινή διαδρομή ή με ένα ποτάμι σε δάσος που μόλις πέρασες. Εντάξει ακούγεται ρομαντικό αλλά και η ψυχρή έρευνα αυτό ακριβώς δείχνει. Οπότε ας περιμένουμε με υπομονή και προσοχή και θα έλθουν τα καλύτερα.

The post Στην Μ.Κ. εποχή. Θα οδηγάμε λιγότερο ή περισσότερο; first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το Lada Niva όχι μόνο υπάρχει ακόμα, αλλά ανανεώνεται!

cars

Η Hyundai Ελλάς στο Athens Flying Week 2022

cars

BMW X1 – Άλμα προόδου

cars

Ford Ranger Raptor by Vrohidis-Hatzis. Aκόμη πιο εξελιγμένο

cars

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Έρχονται από την 1η Απριλίου

cars

Γερμανός μυστικός πράκτορας στη DW: «Το επίπεδο απειλής ενόψει Euro είναι εξαιρετικά υψηλό»

Bury

Η Aston Martin “παγώνει” το αγωνιστικό hypercar της…

cars

Ήδη στα σκαριά η πιο σκληροπυρηνική BMW M3 CS.

cars

Formula 1: Η McLaren «τερμάτισε» τα pit stop – Έκανε την ταχύτερη αλλαγή όλων των εποχών

cars