CARSNEWS
NEW MODELS

Στην παραγωγή τα φορτηγά υδρογόνου της Hyundai!

Εντός του έτους τα πρώτα 50 heavy duty fuel cell φορτηγά της Hyundai θα βρίσκονται στην Ελβετία, τη χώρα που οι Κορεάτες επέλεξαν για να ξεκινήσουν την «επανάσταση». Ο αρχικός στόχος είναι το νούμερο αυτό να ανέλθει στα 1.600 οχήματα, μέχρι το 2025. Το XCIENT Fuel Cell είναι το πρώτο φορτηγό μαζικής παραγωγής που δεν κινείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά με ρεύμα, που παράγεται από την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο, μέσα σε κυψέλες καυσίμου.

Για την ακρίβεια το εν λόγω φορτηγό φέρει δύο μονάδες κυψελών καυσίμου, απόδοσης 95 kW έκαστη. Το οξυγόνο προέρχεται από την ατμόσφαιρα. Όσο για το υδρογόνο, το XCIENT Fuel Cell διαθέτει επτά μεγάλες δεξαμενές, συνολικής χωρητικότητας 32,09 κιλών Η2. Αυτό επαρκεί για μία αυτονομία 400 χιλιομέτρων, σε πλήρες φορτίο, με χρόνο πλήρωσης καυσίμου που κυμαίνεται από 8 έως 20 λεπτά. Λίγο αργότερα θα εισαχθεί σε παραγωγή και μία ισχυρότερη έκδοση, η οποία θα προσφέρει αυξημένη αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, στοχεύοντας και σε άλλες αγορές, όπως αυτή της βορείου Αμερικής.

Πρακτικά, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου έχει σαφή πλεονεκτήματα έναντι της ηλεκτροκίνησης για τις μεταφορές, καθώς δεν απαιτεί μεγάλους χρόνους φόρτισης, ούτε και ογκώδεις συσσωρευτές. Όσο για τη συγκεκριμένη διάταξη, τα συνολικά 190 kW επαρκούν για την κίνηση ενός φορτωμένου οχήματος στο ορεινό περιβάλλον της Ελβετίας. «Το XCIENT Fuel Cell αποτελεί σήμερα πραγματικότητα, όχι ένα απλό μελλοντικό σχέδιο. Βάζοντας αυτό το πρωτοποριακό όχημα στο δρόμο, η Hyundai σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία των επαγγελματικών οχημάτων και την ανάπτυξη της κοινωνίας του υδρογόνου» Αναφέρει σε δήλωσή του ο Cheol Lee, Executive Vice President και Head of Commercial Vehicle Division της Hyundai Motor. «Η οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος υδρογόνου, όπου οι κρίσιμες ανάγκες μεταφοράς καλύπτονται από οχήματα όπως το XCIENT Fuel Cell, θα οδηγήσει σε μια παραδειγματική αλλαγή, που θα αφαιρέσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων από την περιβαλλοντική εξίσωση».

Αναφορικά με το όλο πρόγραμμα, η Hyundai υπέγραψε πέρυσι μία συμφωνία με την ελβετική εταιρία H2 Energy, προσφέροντας με leasing τα εν λόγω φορτηγά. Το μοντέλο ακολουθεί μία λογική pay-per-use, οπότε δεν υπάρχει κάποια επένδυση από τους χρήστες. Σύμφωνα με το πλάνο της φίρμας, το υδρογόνο προέρχεται από υδροηλεκτρικούς σταθμούς και, προφανώς, η χρήση του δεν εκπέμπει ρύπους, παρά μόνο υδρατμούς. Για κάθε 15 φορτηγά οχήματα που κυκλοφορούν, είναι εμπορικά επικερδής η τοποθέτηση μίας αντλίας παροχής καυσίμου. Αρχικά η εταιρία θα ενισχύσει τη θέση της στην Ελβετία, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα επεκτείνει το δίκτυό της και σε άλλες χώρες.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Το ηλεκτρικό Honda e είχε ίδια επίδοση στο test ταράνδου με την Mercedes AMG A 45 S!

cars

Συλλεκτική εξοπλιστική έκδοση για το Subaru WRX

cars

Ιεροσυλία ή εξέλιξη; Τι λέτε για μία ηλεκτρική κλασική Alfa Romeo Giulia;

cars

EuroNCAP: Πεντάστερα τα Ford Puma, Nissan Juke και Volkswagen Golf

cars

Η αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία

cars

Αναβολή όλων των αγώνων αυτοκινήτου εξαιτίας του κορονοϊού

cars

To νέο Seat Leon στην Ελλάδα. Tιμές και εξοπλισμός

cars

Οι βλάβες του ηλεκτρικού smart μετά από 400.000 χιλιόμετρα

cars

Πώς θα περιγράφατε σε ένα πεντάχρονο την οδήγηση ενός μονοθεσίου; (video)

cars