CARSNEWS
AUTONEWS

Τα διυλιστήρια της Ευρώπης στο πλευρό των συνθετικών καυσίμων!

Ένα πεδίο “μάχης” όπως το βλέπουμε να διαμορφώνεται τον τελευταίο καιρό μπροστά μας, αφορά στην χρησιμότητα των συνθετικών καυσίμων. Αξίζει να επενδύσουμε σε αυτά ώστε να δρέψουμε τους καρπούς σε μερικά χρόνια και μέχρι να γίνουν επαρκώς δημοφιλή τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ή απλά χάνουμε χρόνο και χρήμα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα κάπου αλλού; Κάποιες εταιρίες, όπως για παράδειγμα η Mazda, πιστεύουν στα συνθετικά καύσιμα και ενθαρρύνουν έμπρακτα την εξέλιξη τους ενώ κάποιες άλλες, όπως η Mercedes-Benz θεωρούν ότι ο σωστός δρόμος είναι αυτός της ηλεκτροκίνησης καθώς η βιομηχανία του αυτοκινήτου δεν ενδείκνυται για την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Στο πλευρό των συνθετικών καυσίμων βρίσκουμε όμως και έναν ανέλπιστο (ή μήπως αναμενόμενο;) σύμμαχο: την FuelsEurope, έναν οργανισμό που εκπροσωπεί 40 ευρωπαϊκές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διύλισης πετρελαίου, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η BP, η Shell, η Eni, η Exxon Mobil, η Ineos αλλά και τα “δικά μας” Ελληνικά Πετρέλαια και η Motor Oil Hellas. Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πλάνο της FuelsEurope, η υιοθέτηση της τεχνολογίας των συνθετικών καυσίμων μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 100 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2035 ή για να έχεις μία τάξη μεγέθους, το αντίστοιχο της κυκλοφορίας 50 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμου.

Η FuelsEurope αναγνωρίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα ταιριάζουν καλύτερα σε βιομηχανίες όπως αυτές των εναέριων ή θαλάσσιων μεταφορών, όπου δεν υπάρχουν βιώσιμες εναλλακτικές αλλά αναφέρει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να δείξει τον δρόμο ως ένας τομέας που έχει ούτως ή άλλως  αυστηρότατους κανονισμούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η χρήση των συνθετικών καυσίμων προβάλλεται ως εναλλακτική για τον εξηλεκτρισμό.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα συνθετικά καύσιμα και ο εξηλεκτρισμός θα συνυπάρχουν καθώς δεν υπάρχει ένα μαγικό ραβδάκι που λύσει το πρόβλημα της εξανθράκωσης ολόκληρου του τομέα των μεταφορών.

Αναφέρεται χαρακτηριστικά, με την σημείωση ότι ο εξηλεκτρισμός ταιριάζει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και συγκεκριμένες περιοχές, οπότε χρειάζεται τουλάχιστον μία εναλλακτική και αυτή θα μπορούσε να είναι τα συνθετικά καύσιμα που χρειάζονται λιγότερες υποδομές και είναι συμβατά με την υπάρχουσα τεχνολογία. Βέβαια, για να επιτευχθούν οι στόχοι που τέθηκαν, χρειάζονται κεφάλαια: σύμφωνα με εκτιμήσεις, απαιτείται μία αρχική επένδυση της τάξης των 30-40 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα πρώτα 10 χρόνια, με το ύψος της συνολικής επένδυσης μέχρι το 2050 να αγγίζει τα 400-650 δισεκατομμύρια! Φιλόδοξο το σχέδιο αλλά όχι αδύνατο και στην τελική, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να εστιάσουμε όλες τις προσπάθειες για την μείωση των εκπομπών ρύπων σε μία και μόνο τεχνολογία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Hyundai ετοίμασε το σκληροτράχηλο Veloster Grappler για την SEMA.

cars

Η Williams εξελίσσει μπαταρία 1.000 kWh για φορτηγά ορυχείων!

cars

Lexus: Κατοχύρωσε νέο όνομα. Έρχεται πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο;

cars

Ford Puma ST. Παρουσιάζεται στις 24 Σεπτεμβρίου και όλοι ανυπομονούν

cars

Η Skoda οραματίζεται ένα σύγχρονο “1203” minivan.

cars

Πρόστιμο €870 εκατομμυρίων για τους ρύπους επιβλήθηκε στην Daimler.

cars

ΗΠΑ, Βρετανία και Νέα Ζηλανδία κατηγόρησαν την Κίνα για κυβερνοεπιθέσεις εναντίον θεσμών τους

cars

DS Active Scan Suspension. Η ανάρτηση της DS

cars

Η Opel στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι 2023

cars