17.9 C
Athens
Html code here! Replace this with any non empty raw html code and that's it

Τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντεπιτίθενται με αιχμή του δόρατος τους Γάλλους

Published:

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κατηγορία αυξήθηκαν κατά 128%, σε 102.864, τους πρώτους οκτώ μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.
Αυτό αύξησε το μερίδιο EV της κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων στο 8,4% από 3,8% την ίδια περίοδο πέρυσι. Το ποσοστό εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο από το μερίδιο 17,6% που έχουν τα EV σε όλες τις κατηγορίες μέχρι τον Αύγουστο.

Η Γαλλία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης για μικρά αυτοκίνητα συνολικά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ηλεκτρικής στροφής.

Η Renault έχει ταξινομήσει 43.863 από τα νέα «5». Το νέο Citroen e-C3 ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μικρό EV, με 26.631 ταξινομήσεις σε οκτώ μήνες. Το Peugeot Ε-208 ήταν τρίτο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 56%.

Κατά τη διάρκεια οχταμήνου, τα τρία μοντέλα αντιπροσώπευαν το 80% των πωλήσεων EV στην κατηγορία, στην οποία βασικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Volkswagen, δεν έχουν ακόμη ενταχθεί.

Ο όμιλος Renault παραμένει η κυρίαρχη δύναμη στην κατηγορία του B-Segment συνολικά, με το Dacia Sandero να ηγείται τόσο της κατηγορίας όσο και των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων μέχρι τον Αύγουστο, με 166.760 κομμάτια, παρά την πτώση 9,4% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το Renault Clio ήταν δεύτερο, με 150.110 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 5,7% καθώς η ζήτηση παρέμεινε υψηλή ακόμα και στο τέλος του κύκλου ζωής του. Το Peugeot 208 ήταν τρίτο. Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν γίνει πολιτικό σημείο προστριβών στην προσπάθεια μείωσης του CO2. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραπονιούνται ότι το κόστος των ηλεκτροκίνητων μοντέλων καθώς και η τήρηση αυστηρότερων κανονισμών ασφαλείας οδηγούν σε αυξήσεις τιμών που αποθαρρύνουν τους αγοραστές.

Οι πωλήσεις στην κατηγορία αυξήθηκαν κατά 1,5% σε μια σταθερή συνολική αγορά μετά το οκτάμηνο, αλλά οι επιλογές παραμένουν περιορισμένες, αφού στην κατηγορία υπάρχουν 28 μοντέλα σε σχέση με τα 47 που καταγράφονται στην κατηγορία των B-SUV. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση να μειώσει το κόστος κατασκευής τους.

«Έχουμε ένα τσουνάμι κανονισμών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Φρανσουά Προβόστ, στους δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση του νέου Clio στην έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου τον περασμένο μήνα. «Εξαιτίας αυτού, η τιμή των αυτοκινήτων είναι υπερβολικά υψηλή. Κατά συνέπεια, έχουμε μια άνευ προηγουμένου γήρανση του στόλου αυτοκινήτων στην Ευρώπη».

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε στις 10 Σεπτεμβρίου ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποστηρίξει τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην πορεία τους προς τον εξηλεκτρισμό. Είπε ότι η ΕΕ θα συνεργαστεί με τη βιομηχανία σε μια νέα πρωτοβουλία για μικρά προσιτά αυτοκίνητα.

«Πιστεύω ότι η Ευρώπη πρέπει να έχει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ηλεκτρικό για το περιβάλλον —καθαρό, αποδοτικό και ελαφρύ. Ηλεκτρικό για οικονομία —προσιτό για τους ανθρώπους. Ηλεκτρικό για τους Ευρωπαίους —κατασκευασμένο εδώ στην Ευρώπη, με ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού», είπε. «Δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά. Ό,τι κι αν γίνει το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Και η Ευρώπη θα είναι μέρος του. Το μέλλον των αυτοκινήτων —και των αυτοκινήτων του μέλλοντος— πρέπει να έχει επίκεντρο την Ευρώπη».

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καθυστέρησαν να εισάγουν στην Ευρώπη μικρά, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με μεγαλύτερα μοντέλα, κατακτώντας μόλις το 3,7% της κατηγορίας τους πρώτους οκτώ μήνες σε σύγκριση με το 8,2% για τα SUV, σύμφωνα με την Dataforce.

Οι κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 4,0% της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, με τους Ιάπωνες στο 17% και τους Ευρωπαίους στο 76%.
Το κινεζικό μικρό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν το MG3, το οποίο αξιοποίησε ένα νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και μια ανταγωνιστική τιμή προκειμένου να φτάσει στη 13η θέση, με 38.115 πωλήσεις.

Οι πωλήσεις μικρών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων έχουν επιβραδυνθεί από τους υψηλότερους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Το νέο BYD Dolphin Surf ήταν το πέμπτο σε πωλήσεις μικρό EV με 5.463 ταξινομήσεις μετά από οκτώ μήνες. Η BYD εισάγει επί του παρόντος το μοντέλο, αλλά θα αποφύγει τους δασμούς όταν ξεκινήσει την παραγωγή του Dolphin Surf στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία πριν από το τέλος του έτους. Άλλα κινεζικά μικρά EV που πωλούνται περιλαμβάνουν το Dongfeng Box και το JAC E30X.

Ένας πιθανός λόγος για την έλλειψη ανάπτυξης στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων είναι ότι πολλά μοντέλα στο top 10 είναι γερασμένα. Οι πωλήσεις του τρέχοντος VW Polo καθώς και του SEAT Ibiza, που κυκλοφόρησαν αμφότερα το 2017, μειώθηκαν κατά 25% και 8,1%, αντίστοιχα, τους πρώτους οκτώ μήνες, ενώ το τρέχον Toyota Yaris, το οποίο παρουσιάστηκε το 2020, μειώθηκε κατά 8,1%.

Η κατηγορία είναι έτοιμη να λάβει ώθηση από την κυκλοφορία πολλών νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών μοντέλων. Μαζί με το νέο Renault Clio, η Opel επίσης ετοιμάζεται να λανσάρει νέο Corsa με ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα συστήματα κίνησης. Η Peugeot αναμένεται επίσης να αποκαλύψει ένα νέο 208 που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα STLA Small «BEV-native» με το Corsa.

Εν τω μεταξύ, το Ibiza και το Polo πρόκειται να ανανεωθούν ήδη από το τέλος του 2025 και η Hyundai είπε ότι σχεδιάζεται ένα νέο i20 με υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το επόμενο έτος θα είναι επίσης η πρώτη πλήρης χρονιά πωλήσεων για το νέο Nissan Micra, το οποίο βασίζεται στο Renault 5.

Το πιο αναμενόμενο λανσάρισμα νέου μικρού αυτοκινήτου το επόμενο έτος, ωστόσο, θα είναι το νέο VW ID.Polo, ένα από τα τέσσερα μοντέλα της νέας οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων του ομίλου VW μαζί με το CUPRA Raval και δύο μικρά SUV.

«Διαμορφώνουμε το μέλλον της ηλεκτρικής κινητικότητας και την κάνουμε προσβάσιμη για εκατομμύρια σε όλη την Ευρώπη», δήλωσε ο επικεφαλής της VW, Τόμας Σέφερ, κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης των αυτοκινήτων στην IAA στο Μόναχο. Η VW είπε ότι το ID.Polo θα έχει τιμή εκκίνησης κάτω από 25.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Έλεγχοι για τέλη κυκλοφορίας και αναφάλιστα ΙΧ: Ειδοποιητήρια από την ΑΑΔΕ για πάνω από 320.000 παραβάτες

3 ελληνικά μπαρ στα 50 καλύτερα του κόσμου για το 2025

Η ΡΑΕΚ μεταβίβασε στον ΑΔΜΗΕ τις άδειες του EuroAsia Interconnector

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

READ MORE

Lexus και Tesla στα πιο ασφαλή αυτοκίνητα του 2025

Μια νέα μελέτη από τους ειδικούς στην ασφάλιση αυτοκινήτων του comparethemarket.com.au αποκαλύπτει τις πιο ασφαλείς μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων για το 2025, βασισμένη στα πιο πρόσφατα...

H Changan Automobile στην Ελλάδα, με δύο νέα μοντέλα, το SUV CHANGAN Deepal S07 και SUV CHANGAN Deepal S05

H Changan Automobile, που εκπροσωπεί τη φίρμα στην Ελλάδα, προσφέρει το SUV CHANGAN Deepal S07 & SUV CHANGAN Deepal S05.Στην Ελλάδα έκανε απόβαση η...

Find us on X

Related articles

Latest articles