CARSNEWS
AUTONEWS

Τα συνθετικά καύσιμα αλλάζουν τον χάρτη της αυτοκίνησης: Τι θα συμβεί τα επόμενα χρόνια

Μετά την οριστική απόφαση να μπορούν να πωλούνται στην Ευρώπη, μετά το 2035, αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αρκεί να χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα, όπως όλα δείχνουν «ανοίγει» ο δρόμος για αυτού του είδους τα καύσιμα το επόμενο διάστημα.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την μείωση των εκπομπών ρύπων» θεωρεί μεγάλη μερίδα των επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών όμως υπάρχει και η άλλη πλευρά που αναφέρει ότι με τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούν τα νέα οχήματα να γίνουν κλιματικά ουδέτερα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο στόχος για την κλιματική ουδετερότητα έχει οριστεί για το 2050.

Ερευνητές, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπογραμμίζουν πως αν τα καύσιμα (βενζίνη- πετρέλαιο) θα μπορούσαν να παραχθούν από ανανεώσιμες πρώτες ύλες όπως το καλαμπόκι, η ελαιοκράμβη, το σιτάρι και το φοινικέλαιο θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Όμως κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Στην Ασία και τη Νότια Αμερική, για παράδειγμα, τα δάση θα εξαφανίζονταν και στη θέση τους θα έμπαιναν τέτοιες καλλιέργειες. Από την άλλη, ωστόσο, τα συνθετικά καύσιμα χρησιμοποιούν και υδρογόνο, το οποίο βρίσκεται άφθονο στη φύση.

Παρκαρισμένη αυτοκίνητα

Τι πρέπει να γίνει για να διασφαλιστεί ότι οι κινητήρες δεν θα καταστραφούν

Για να διασφαλιστεί ότι οι κινητήρες τους δεν θα καταστραφούν, οι ιδιότητες των συνθετικών καυσίμων θα πρέπει να είναι παρόμοιες με αυτές που έχουν σήμερα για τα συμβατικά καύσιμα. Το σίγουρο είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα σταδιακά θα καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό σε βάρος των συμβατικών. Αυτό θα επιτρέψει ταυτόχρονα την απρόσκοπτη λειτουργία των σημερινών κινητήρων και τη σταδιακή μείωση των εκπομπών CO₂.

Επίσης, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να μεταφερθούν χωρίς απώλεια και να διανεμηθούν μέσω του δικτύου πρατηρίων καυσίμων που υπάρχει σήμερα χωρίς επιπλέον κόστος.

Βασικό μειονέκτημα αποτελεί η φτωχότερη απόδοση των συνθετικών καυσίμων. Αυτό οφείλεται σε απώλειες ενέργειας κατά τη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε συνθετικό καύσιμο. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι μεγαλύτερη από την περίπτωση που η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιούταν απευθείας για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επομένως είναι σημαντικό να παράγονται συνθετικά καύσιμα σε περιοχές όπου ο ήλιος και ο άνεμος αποτελούν βασικές διαθέσιμες πηγές ενέργειας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου.

Μάλιστα συμφωνήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία οχημάτων που θα μπορεί να λειτουργήσει μόνο με συνθετικά καύσιμα έως το φθινόπωρο του 2024. Μένει τώρα να δούμε αν θα υπάρχει επάρκεια αυτού του νέου είδους καυσίμου, αλλά και την τιμή που θα έχει, καθώς σήμερα είναι ακριβότερο από την τιμή της βενζίνης.

Related Articles

«Πόλεμος» Τουρκίας – Ισραήλ: Το εμπάργκο εξαγωγών της Άγκυρας σε 54 προϊόντα και πώς απάντησε το Τελ Αβίβ

Bury

Mini Cooper SE σε JCW – Αμιγώς ηλεκτρικό με σπορ εμφάνιση

cars

Η ιστορική Vanwall ξαναζεί με 6 “νέα” μονοθέσια!

cars

Opel. Επέτειος 30 ετών Eisenach

cars

BMW M3. Για πρώτη φορά διαθέσιμη και ως τετρακίνητη.

cars

Το Mazda MX-5 990S τιμά τις ρίζες του.

cars

Μία ηλεκτρική έκδοση της G-Class είναι πρακτικά αναπόφευκτη.

cars

Lotus Emira. Γράφει ιστορία ως το τελευταίο βενζινοκίνητο της!

cars

Off-road Nissan GT-R 600 ίππων; Περιττό, αλλά τόσο μα τόσο υπέροχο!

cars