CARSNEWS
NEW MODELS

Τα 4Χ4 της Ελληνικής αγοράς, μέχρι 20.000 ευρώ

Η λειψανδρία τετρακίνητων οχημάτων μπορεί για κάποιους να φαντάζει αφύσικη, με την αλματώδη αύξηση των SUV. Η ύπαρξη, ωστόσο, περισσότερων οχημάτων ελευθέρου χρόνου δεν συνεπάγεται απαραίτητα και περισσότερα 4Χ4. Η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων οδηγών δεν έχει κανένα λόγο να αφήσει την άσφαλτο. Και στις ελάχιστες φορές που θα το κάνει, θα είναι συνήθως για να προσεγγίσει κάποια παραλία, μέσω ενός πιο δύσβατου χωματόδρομου.

Ένα σύστημα τετρακίνησης μπορεί να προσφέρει πιο ασφαλείς μετακινήσεις, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Παράλληλα όμως αυξάνει το κόστος κτήσης και το κόστος χρήσης για τον τελικό χρήστη. Εξ ου και η στροφή των περισσότερων κατασκευαστών σε προσθιοκίνητα μοντέλα που, αντικειμενικά, κάνουν μια χαρά δουλειά, στην καθημερινότητα.

Τι γίνεται όμως για αυτούς τους λίγους που, είτε από καπρίτσιο, είτε από ανάγκη, θα χρειαστούν ένα τετρακίνητο όχημα, χωρίς όμως να μπορούν να καταβάλλουν μία μικρή περιουσία; Στην Ελληνική αγορά υπάρχει μία μικρή μερίδα τέτοιων αυτοκινήτων. Αρκετά από αυτά είναι εντελώς ασύμβατα σε φιλοσοφία, στο τέλος όμως της μέρας θα καταφέρουν να καλύψουν και με το παραπάνω τις ανάγκες αυτών που θα τα επιλέξουν.

Dacia Duster 4Χ4: Από 17.340 ευρώ

Χωρίς πολλή σκέψη, το πιο ολοκληρωμένο τετρακίνητο όχημα που μπορεί κανείς να αποκτήσει με ένα budget κάτω από τις 20.000 ευρώ. Το Duster προσφέρει χώρους, αξιοπρεπή ποιότητα κατασκευής, ένα άκαμπτο πλαίσιο και ταυτόχρονα είναι αρκετά ανθεκτικό στην κακομεταχείριση εκτός δρόμου. Μάλιστα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν από μία αρκετά μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, με τον τελευταίο να αποτελεί έναν αχτύπητο συνδυασμό -για τετρακίνητο μοντέλο- με μόλις 17.490 ευρώ!

Εξασφαλίζοντας απόσταση από το έδαφος 210 mm και με γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 30, 21 και 33 μοίρες αντίστοιχα, το τετρακίνητο Duster είναι με διαφορά ένα από τα ικανότερα εκτός δρόμου SUV, που αγγίζει πλέον τα χωράφια των all terrain vehicles. Εφοδιασμένο με τα κατάλληλα ελαστικά και με κανονικού μεγέθους ρεζέρβα (από την ίδια την εταιρία), με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού και με άφθονη ροπή από χαμηλά, προσφέρει ένα πλήρες πακέτο για να ξεκινήσει κανείς την περιπέτειά του στη φύση.

Fiat Panda 4X4: Από 14.350 ευρώ

Το δημοφιλές μοντέλο της Fiat δεν είναι μόνο ένα από τα καλύτερα μικρά που κυκλοφόρησαν ποτέ αλλά και ένα ικανότατο 4Χ4, στην ανάλογη διαμόρφωση. Οι περιορισμένες διαστάσεις και βάρος, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (24, 21 και 34 μοίρες) το κάνουν απλά απολαυστικό στην κίνηση εκτός δρόμου.

Σε αντίθεση με τα προσθιοκίνητα αδελφάκια του, το 4Χ4 διαθέτει το σύστημα ELD, ένα ηλεκτρονικά ασφαλιζόμενο διαφορικό, όπως το χαρακτηρίζει η εταιρία, το οποίο μεταφέρει αυτόματα μέρος της ροπής στον πίσω άξονα, ανάλογα με τις ανάγκες.  Για όσους τώρα επιθυμούν, υπάρχει και η ελαφρά ακριβότερη αλλά πιο ενισχυμένη έκδοση Panda Cross, με φουσκωμένους προφυλακτήρες, φτερά και skirts, καθώς επίσης προστατευτικές ποδιές, μπάρες οροφής και σύστημα αλλαγής οδηγικών προφίλ, με επιλογές auto, off-road και gravity control.

Suzuki Ignis: Από 14.130 ευρώ

Άλλο ένα ικανό, μικρό αυτοκίνητο πόλης, υβριδικό, με σύστημα τετρακίνησης. Παρά τα 3,7 μέτρα του μήκους του, το Ignis προσφέρει ένα σχετικά ευρύχωρο εσωτερικό, για 4 επιβάτες. Μάλιστα έρχεται και αρκετά φορτωμένο, από άποψης εξοπλισμού, σε μία τιμή που είναι σίγουρα ανταγωνιστική.

Ειδικά για τις τετρακίνητες εκδόσεις, θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει έναν άκαμπτο άξονα πίσω και το σύστημα hill descent. Οι αναρτήσεις του δείχνουν να έχουν ικανές διαδρομές, ενώ οι μικροί πρόβολοι βοηθούν στην προσπέλαση εμποδίων. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και τα χρησιμοποιούμενα υλικά του εσωτερικού, που αποπνέουν μία heavy duty αίσθηση.

Suzuki Jimny: Από 18.820 ευρώ

Για όσους αποζητούν το απόλυτο εκτός δρόμου όχημα, δεν χρειάζεται να πάνε παραπέρα. Το Jimny μπορεί να μην γεμίζει το μάτι με τις διαστάσεις του, εντυπωσιάζει όμως και με το παραπάνω με τις ικανότητές του. Ξεκινώντας από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βασισμένο σε πλαίσιο τύπου σκάλας, με άκαμπτους άξονες εμπρός/ πίσω! Η τετρακίνησή του κλειδώνει, προσφέρει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (κοντά), καθώς και κρεμαγιέρα με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια.

Εάν ξεπεράσει κανείς το σχετικά σπαρτιάτικο και περιορισμένων διαστάσεων εσωτερικό, μπορεί να κινηθεί κυριολεκτικά παντού, σε μέρη που θα πήγαιναν μόνο pick up και σοβαρά εκτός δρόμου οχήματα. Δεν σπάει, δεν χαλάει, ασχέτως του πόσο σκληρά θα του φερθεί αυτός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Με λίγα λόγια, ένα σκληροπυρηνικό ATV, για το οποίο δεν υπάρχει άμεσο αντίστοιχο σε επιδόσεις, κάτω από τα 50.0000 ευρώ!

Suzuki Vitara: Από 21.450 ευρώ

Εδώ θα κάνουμε μία παρασπονδία και θα εντάξουμε σε αυτή τη μικρή λίστα ένα ακόμη όχημα, που ξεφεύγει ελαφρά πάνω από το όριο των χρημάτων που θέσαμε. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι το Vitara αξίζει τη wild card, αφού είναι ένα από τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα στην Ελληνική αγορά.

Στη νεότερη εκδοχή του συνοδεύεται από κινητήρες με τεχνολογία mild hybrid 48V. Παράλληλα, χάρη στο σύστημα Allgrip, μπορεί να μεταβάλλει συνεχώς την κίνηση στους δύο άξονες, να κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, ενώ διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, Snow, Normal και Sport. Για την κίνηση σε έντονες κατωφέρειες προσφέρει το σύστημα Hill Descent Control. Γενικά, πρόκειται για ένα μοντέλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με άνεση τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Απίστευτο αλλά η Lamborghini έχει κατασκευάσει 10.000 Aventador

cars

Αναβάθμιση για τα νέα Mercedes Vito και eVito

cars

Το μουσείο της Mercedes όπως δεν το έχετε δει ξανά (Video)

cars

«Dieselgate»: Πρόστιμο στη Volkswagen από τον Καναδά

cars

Χρόνια πολλά, Fiat 500! (βίντεο)

cars

Πρώτη επαφή με το νέο Mini Countryman στην Πορτογαλία

cars

Κατασκοπευτικές φωτογραφίες από την επόμενη Mercedes SL Roadster

cars

Η Sony δεν θα μπει στην αυτοκινητοβιομηχανία

cars

Απώλειες ρεκόρ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

cars