CARSNEWS
AUTONEWS

Τελικά, πόσο αποτελεσματικά είναι τα plug-in υβριδικά;

Οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων και ειδικότερα των plug-in υβριδικών αυξάνονται παγκοσμίως με ραγδαίους ρυθμούς και σύντομα θα δούμε την ίδια τάση να παρουσιάζεται και στην χώρα μας. Η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει κάποια κίνητρα για την προώθηση “πράσινων” τεχνολογιών και οι εταιρίες λανσάρουν το ένα υβριδικό, οποιασδήποτε μορφής, μετά το άλλο οπότε οι επιλογές περισσεύουν. Πόσο “πράσινα” είναι όμως στην πραγματικότητα τα υβριδικά οχήματα και πιο συγκεκριμένα, τα plug-in υβριδικά που παρουσιάζονται από τις εταιρίες ως η χρυσή τομή ανάμεσα στα παραδοσιακά βενζινο/πετρελαιοκίνητα και στα ακριβότερα και όπως έχουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή στον τομέα των υποδομών, λιγότερο πρακτικά ηλεκτρικά;

Σύμφωνα με το group Transport & Environment, τα plug-in υβριδικά μοντέλα που είναι τόσο απαραίτητα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου τους, δεν είναι κάτι παραπάνω από μία “απάτη” καθώς βρήκε πως ο μέσος όρος εκπομπών CO2 είναι πιο κοντά στα 117 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο από τα 44 gr/km που δηλώνουν οι κατασκευαστές.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει και το International Council on Clean Transport (ICCT) που σε συνεργασία με την ερευνητική εταιρία Fraunhofer βρήκε πως η πραγματική κατανάλωση καυσίμου και οι πραγματικές εκπομπές ρύπων των plug-in υβριδικών μοντέλων είναι μεταξύ 2 και 4 φορών χειρότερες από αυτές που ανακοινώνονται επίσημα! Επίσης, τα χιλιόμετρα που μπορούν να διανύσουν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια είναι λιγότερα από αυτά των εργοστασιακών μετρήσεων. Οφείλουμε να σημειώσουμε ωστόσο ότι θα έρθουν λύσεις ακόμα και αν δεχθούμε τους χαρακτηρισμούς και τα συμπεράσματα των δύο περιβαλλοντικών groups. Η τεχνολογία εξελίσσεται και όσο περνούν τα χρόνια θα βλέπουμε πιο αποδοτικά plug-in υβριδικά. Ο… αδύναμος κρίκος είναι ο χρήστης του αυτοκινήτου αφού όπως αναφέρει το ICCT αν δεν βάζει στην πρίζα το plug-in υβριδικό αυτοκίνητο του, ακυρώνει τα όποια πλεονεκτήματα προσφέρει. Το χρησιμοποιεί ως ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα το οποίο κουβαλά “περιττό” εξοπλισμό και κατά συνέπεια, περιττά κιλά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κακής συνήθειας είναι ότι οι Αμερικάνοι, που δεν έχουν την φήμη των πιο περιβαλλοντικά ευσυνείδητων, διανύουν περισσότερα “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα με τα plug-in υβριδικά τους από τους Ευρωπαίους και τους Κινέζους.

Σύμφωνα με την European Automobile Manufacturers’ Association όμως, το κακό και με τις δύο μελέτες, είναι ότι βασίζουν τα νούμερα τους σε εταιρικά αυτοκίνητα. Τα δεδομένα προέρχονται από κάρτες ανεφοδιασμού και όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, όταν κάποιος έχει δωρεάν καύσιμο, οι πιθανότητες να βάλει το αυτοκίνητο στην πρίζα για να γεμίσουν οι μπαταρίες είναι μικρές! Πιο σαφή δεδομένα θα έχουμε τα επόμενα χρόνια, όταν τα νέα αυτοκίνητα θα μπορούν να αναφέρουν την πραγματική οικονομία καυσίμου τους ώστε η Ευρωπαϊκή Ένωση να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα των νέων τεχνολογιών σε συνάρτηση με τις εργαστηριακές μετρήσεις.

The post Τελικά, πόσο αποτελεσματικά είναι τα plug-in υβριδικά; first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Τoyota. Παρέδωσε στόλο οχημάτων στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή

cars

Η νέα Targa φέρνει το στιλ στην γκάμα της Porsche 911!

cars

BMW X7 Dark Shadow Edition. Απολύτως σκοτεινή!

cars

Ο Σκαραβαίος – spoiler: Ο δράκος του χωριού φέρει τα πάνω κάτω και αποδεικνύει ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται

cars

Η Hyundai μας επιτρέπει μία πρώτη ματιά στο Ioniq 5.

cars

Nissan e-4ORCE – H νέα εποχή της τετρακίνησης

cars

Το Aznom Palladium είναι μία πολύ περίεργη περίπτωση!

cars

Νέο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τη Γερμανία (+video)

cars

Νέο Opel Mokka. Λίγο πρίν τη παρουσίασή του

cars